Pompa paliwa 1.1 Pytanie

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Kuzyn353 pisze:papieju, a ja znam takich, którzy liczą "mniej więcej", a do tego zaniżają wartości tak, aby zaspokoić swoje marzenia o niskim spalaniu :)
W matematyce nie ma miejsca na "mniej więcej".

Zatankowałem do pełna podczas wyjazdu z Białegostoku. Znowu zażyczyłem sobie do pełna w Olsztynie - i tu szok: 6,95 litra gazu. Nastepne tankowanie do pełna w Gdańsku (z Olsztyna do Gdańska jechałem objazdami) 12,58 litra gazu, pokręciłem sie po Gdańsku, Elblągu i Olsztynie i następne tankowanie w Łomży - do pełna 17,55 litra.

Łączna trasa 870 km, łaczny koszt z paragonów: 105,46 zł. Po drodze podwoziłem dwie babeczki z Olsztyna do Gdańska i z powrotem. Na ekspresówkach jechałem do 100kmh

To nie marzenia to fakty.

Niedowiarkom mogę wstawić na forum paragony - z datami, godzinami, ilosciami....
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Według tego co mówisz, spaliłby Ci 4,26l/100km

Ydtski pisze:Zatankowałem do pełna podczas wyjazdu z Białegostoku.
Podczas którego tankowania do pełna, miałeś 870km?

Jeśli Trabi pali Ci , 4,26 to gratuluję. Choć nie wierzę to gratuluję ;)
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

aby uściślić - 870 km to juz po przyjeździe do Białegostoku. Ostatnie tankowanie w Łomży to jakieś 800 km na liczniku, czyli 37 litrów na 800 km - czyli jakieś 4,7-4,8 l/100km. Pisałem, że sam jestem w szoku - ale takie sa fakty.
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

dobra dobra możesz to zrobić jak masz skręcony dławik, auto nie będzie tak żwawo przyspieszać, ale skład mieszanki jest tak ubogi, że temperatury w cylindrze były masakryczne. Wiele osób tak zarżnęło silniki, a później psioczą na LPG. Zasada przy instalacji LPG pierwszej generacji to spalanie 20% więcej LPG niż benzyny.
Chyba, że to hybryda lub silnik nie podlegający prawom fizyki.
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Prezes pisze:Trabant ma tak samo - różne średnice.
Wracam do początku:

- przewody paliwowe w porzadku - te które rzucały jakis cień podejrzeń wymienione - więc większośc jest nowa
- pompa paliwa zamontowana nowa - podaje paliwo do filtra
- gaźnik wyczyszczony jak ta lala. chociaż nie bylo to koniecznie - po wybebeszeniu okazało się że środek jest w znakomitym stanie - zadnych syfów, nalotów, uszczerbień, zużyć, itp.

... i dalej na benzynie od razu zdycha! (na gazie jakby nic się nie działo)

dosłownie przd momentem został zrobiłem cos takiego że wężyk odchodzacy od zbiorniczka wyrównawczego podlaczyłem bezpośrednio do gaźnika (z ominięciem takiego małego pizdryka z podłaczonym zasilaniem zamontowanego na nadkolu)... i działa! Chociaż bez tego pizdryka przepustnica otwiera się na maxa i tak się blokuje.

Pytanie: co to za magiczny pizdryk? i ewentualnie jak go reanimować?
Trabant 1.1
wnuq

Post autor: wnuq »

Ydtski pisze: Pytanie: co to za magiczny pizdryk?
brzmi jak elektrozawór

wygląda jakoś tak?
http://allegro.pl/elektrozawor-lovato-b ... 38479.html
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

wnuq pisze:
Ydtski pisze: Pytanie: co to za magiczny pizdryk?
brzmi jak elektrozawór

wygląda jakoś tak?
http://allegro.pl/elektrozawor-lovato-b ... 38479.html

Wyglada właśnie jakoś tak - mogę wstawić jakikolwiek, a nie tylko oryginalny Trabanta?
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

To jest elektrozawór, który jest montowany razem z instalacją gazową. To jest element uniwersalny. Możesz kupić ten z aukcji. Ale najpierw sprawdź czy do zaworu dochodzi napięcie - plus i minus. Zawór po podaniu napięcia powinien głośno cykać.
Jeśli napięcie do zaworu nie dochodzi, to trzeba sprawdzić przewody między zaworem a centralką, lub samą centralkę (to z przełącznikiem).
Jeśli cyka, to sprawdź czy śruba przy zaworku nie jest zakręcona. Zaworki (nie wszystkie chyba), mają możliwość ręcznego zakręcenia. Na tym z aukcji, to ten okrągły element pod konektorkami.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Kuzyn353, łącznie zmieniany 2 razy.
wnuq

Post autor: wnuq »

to nie jest org z trabanta a coś co do gazu dodali od siebie. możesz to wymienić
Awatar użytkownika
xxl24h
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-06, 14:20
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: xxl24h »

Kuzyn353 pisze: Jeśli cyka, to sprawdź czy śruba przy zaworku nie jest zakręcona. Zaworki (nie wszystkie chyba), mają możliwość ręcznego zakręcenia. Na tym z aukcji, to ten okrągły element pod konektorkami.
Jeśli ta śruba jest wkręcona to zawór jest otwarty bo iglica otwiera zawór.


A masz prawidłowo podłączone przewody paliwowe do regulatora ciśnienia paliwa przed gaźnikiem? Wyregulowany masz gaźnik? U fachowca? Sam go nie ustawisz za żadne skarby a po czyszczeniu trzeba ustawić na nowo. Też to u siebie przerabiałem.

Ydtski daj no jakąś fotkę z tej komory silnika bo nie mam pojęcia o czym piszesz.
Prawdopodobnie możesz mieć uwalony moduł sterowania elektrozaworem w gaźniku i jak podasz do niego plus z aku to się otworzy i będzie ci trzymał wolne obroty powiedzmy o ile nie jest gaźnik zbyt rozregulowany.
Ale co z tą przepustnicą to nie czaje bo powinna się zamknąć chyba że kompletnie masz roz... gaźnik i nawet ssanie trzeba ustawić. Niech ktoś wklei linka do toturiala o regulacji ssania w polówie bo ja gdzieś zapodziałem. :roll:
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

xxl24h pisze:
Ydtski daj no jakąś fotkę z tej komory silnika bo nie mam pojęcia o czym piszesz.
Prawdopodobnie możesz mieć uwalony moduł sterowania elektrozaworem w gaźniku i jak podasz do niego plus z aku to się otworzy i będzie ci trzymał wolne obroty powiedzmy o ile nie jest gaźnik zbyt rozregulowany.
Ale co z tą przepustnicą to nie czaje bo powinna się zamknąć chyba że kompletnie masz roz... gaźnik i nawet ssanie trzeba ustawić. Niech ktoś wklei linka do toturiala o regulacji ssania w polówie bo ja gdzieś zapodziałem. :roll:
no tak mam uwalony sam zawór... nie wiem co sie stało, ale urwało bolec w elektrozaworze.
Obrazek By ydtski at 2011-12-04[/img]

poza tym focia głównego winowajcy:
Obrazek By ydtski at 2011-12-04[/img]

cholera im bardziej się grzebię tym wiecej rzeczy do wymiany odkrywam: linka gazu się zdziera, guma czpy gaźnika zaczyna pękać w mało widocznych miejscach...
Trabant 1.1
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

To elektrozawór przy gaźniku. Tutaj musisz wstawić odpowiedni do Trabanta.
Ale jeśli 95% Twojej jazdy odbywa się na gazie, to w niczym nie przeszkadza odcięta iglica.
Zawór z odciętą igliczką jest cały czas otwarty.
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

no ja już głupi jestem. teraz to co prawda odpala - ale wchodzi na wysokie obroty (raczej nie za sprawą ssania) i po półminucie zdycha. Tak jakby nagle przestał dostawać paliwa (nie zalewa bo od razu po zdechnięciu można go znowu odpalić - na kolejne pół minuty...). Pompa nowa, filtr, przewody paliwowe w wiekszości wymienione; filtr powietrza nowy, dolot powietrza szczelny, linka nie przeciągnięta, elektrozawór z instalacji LPG ominięty, gaźnik przeczyszczony - wszystko w nim drożne, ładnie przedmuchane, zresztą cały gaźnik wydaje się być w wyśmienitym stanie.

Jezeli to kwestia regulacji gaźnika to ładnie proszę zapodać jakiś tutorial

Pomóżcie plizzz
Ostatnio zmieniony 2011-12-08, 20:56 przez Ydtski, łącznie zmieniany 1 raz.
Trabant 1.1
Prezes

Post autor: Prezes »

A przepustnica jest zamknięta jak pracuje na wysokich obrotach?
Awatar użytkownika
Ydtski
Posty: 47
Rejestracja: 2011-06-12, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Ydtski »

Prezes pisze:A przepustnica jest zamknięta jak pracuje na wysokich obrotach?
otwarta
Trabant 1.1
Odpowiedz