Hamulce 601 - pedał powoli wpada w podłegę
Moderator: Mod Team
Hamulce 601 - pedał powoli wpada w podłegę
Cześć
Auto które kupiłem stało bez hamulców prawie 10 lat, aby ogarnąć tą ruinę wymieniłem wszystkie cylinderki, przeczyściłem i nasmarowałem samoregulatory - działają ok Do tego wymieniłem wszystkie uszkodzone przewody hamulcowe. Autko dostało także nową (używaną ale w super stanie pompe hamulcowa- gumki w środku w rewelacyjnym stanie, w starej pompie wszystko było sparciałe i popękane tutaj prawie nówka:) ) Odpowietrzyłem układ i ... pedał jest miękki - rośnie po kilku naciśnieciach i staje się naprawdę twardy ale jak przytrzymamy nogą to powoli naprawdę bardzo powoli opada do samego końca (trwa to kilka sekund mocnego nacisku). Przejrzałem wszystko 3 razy nigdzie podkreślam nigdzie nie ma wycieku. Nie zauwazyłem żeby znikał płyn ze zbiorniczka ale przy nacisku zdażyło się żę nakrętka na zbiorniku jest mokra - to tak jakby płyn wybiło tą dziurka do .. odpowietrzenia ? Proszę o jakiś punkt zaczepinia co to może być tego przyczyną ? Układ 1 obwodowy. Przód hamuje elegancko ale tył słabo - być może nie wszystko się jeszcze ułożyło ??
Dziękuję za wszelkie sugestie.
Auto które kupiłem stało bez hamulców prawie 10 lat, aby ogarnąć tą ruinę wymieniłem wszystkie cylinderki, przeczyściłem i nasmarowałem samoregulatory - działają ok Do tego wymieniłem wszystkie uszkodzone przewody hamulcowe. Autko dostało także nową (używaną ale w super stanie pompe hamulcowa- gumki w środku w rewelacyjnym stanie, w starej pompie wszystko było sparciałe i popękane tutaj prawie nówka:) ) Odpowietrzyłem układ i ... pedał jest miękki - rośnie po kilku naciśnieciach i staje się naprawdę twardy ale jak przytrzymamy nogą to powoli naprawdę bardzo powoli opada do samego końca (trwa to kilka sekund mocnego nacisku). Przejrzałem wszystko 3 razy nigdzie podkreślam nigdzie nie ma wycieku. Nie zauwazyłem żeby znikał płyn ze zbiorniczka ale przy nacisku zdażyło się żę nakrętka na zbiorniku jest mokra - to tak jakby płyn wybiło tą dziurka do .. odpowietrzenia ? Proszę o jakiś punkt zaczepinia co to może być tego przyczyną ? Układ 1 obwodowy. Przód hamuje elegancko ale tył słabo - być może nie wszystko się jeszcze ułożyło ??
Dziękuję za wszelkie sugestie.
czyszczone samoregulacje nigdy nie trzymają jak nowe. Załóż chociażby na próbę nówki, ale jeśli jesteś pewien pompy to na 99% samoregulacje. No i poprawne założenie sprężyn ściągających szczęki. Przednia górna idzie od spodu, przednia dolna od zewnątrz (podwójne zagięcie na nkońcu zawsze od strony tłoczka). Jeśli chodzi o tylne to obydwie od spodu, podwójne zagięcie górnej sprężyny od tylnej strony (w kierunku łapy ręcznego)
samoregulacje mają się wysuwać a powrót tylko po zwolnieniu blokady. Jeśli blokadka dotyka całego mocowania to jest już zużyta i nie trzyma z całą siłą
samoregulacje mają się wysuwać a powrót tylko po zwolnieniu blokady. Jeśli blokadka dotyka całego mocowania to jest już zużyta i nie trzyma z całą siłą
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
magik, skoro pedał mu schodzi po tym, jak jest twardy... Nie wykluczone, że samoregulatory też mogą się cofać, ale schodzenie pedału to wina pompy. Więc od jej sprawdzenia/wymiany bym zaczął. Potem zobaczył czy trzeba pompować, czy pedał jest sztywny za pierwszym wciśnięciem.
Pisał, że ma jednosekcyjną. Ale nie zmienia to postaci rzeczy o przepuszczającym tłoczkupanadol1234 pisze:tłoczki w pompie przepuszczają między sekcjami.
Dzięki za szybki odzew. Co rozumiecie przez sprawdzenie pompy ? Rozebrałem ją gumki śa całe nie popęknae, mikkie i maja wypukły kształt więc sądze że działają poprawnie ale ... też podejrzewałem że coś jest nei tak z pompą samoregulatory trzymają i wracają dopiero po naciśnieciu więc wątpie by w nich był problem. Co radzicię z tą pompą ? Jak się regeneruje i jakie są tego koszta?? Może ktoś ma pewniaka na handel ?
dzięki - jesteście błyskawiczni
dzięki - jesteście błyskawiczni
Witam.
Zdecydowanie POMPA!!!
Sprawdź czy nie jest "podparta" - sprawdza się luz na popychaczu, jeśli nie ma to trzeba wyregulować.
"wpadanie pedału" - zdecydowanie tłoczki w pompie nie trzymają.
Tłoczek powinien mieć OSTRĄ krawędź, jeśli nie ma to trzeba wymienić. Sprawdź też powierzchnię cylindra w pompie.
Może być skorodowana i to może być przyczyną "puszczania".
Zacznij jednak od sprawdzenia luzu na popychaczu. Tak myślę ponieważ zmieniałeś pompę.
Pozdrawiam.
Zdecydowanie POMPA!!!
Sprawdź czy nie jest "podparta" - sprawdza się luz na popychaczu, jeśli nie ma to trzeba wyregulować.
"wpadanie pedału" - zdecydowanie tłoczki w pompie nie trzymają.
Tłoczek powinien mieć OSTRĄ krawędź, jeśli nie ma to trzeba wymienić. Sprawdź też powierzchnię cylindra w pompie.
Może być skorodowana i to może być przyczyną "puszczania".
Zacznij jednak od sprawdzenia luzu na popychaczu. Tak myślę ponieważ zmieniałeś pompę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 3 razy.
jak masz pompę jedno sekcyjną to pikuś, możesz ją rozebrać nawet bez wyciagania. Najważniejsza uszczelka odpowiadająca za trzymanie pedału wysoko to ta w kształcie guzika Złóż poprawnie wg rysunku. Odpowietrzanie zaczyna się od pompy. na rozgałęźniku powinien być odpowietrznik. Regenerowałem taką pompę na gumkach z motirexu. Działa do dzisiaj
Luz na popychaczu jest więc to nie to, ale też sądzę żę to pompa Ma motirexie widzialem gumki tylko do 2 obiegowej czy przypasują do 1 obiegowej ? Czy są jakieś specjalne wytyczne odnośnie składania pompy np ułożenie gumki wzgledme czegoś itd? I czy moge prosci o rysunek jak ją złożyć ? Na tłoku jest uszczelka z 3 otworamia, tłok ma też 3 otwory - powiny sie pokrywać czy nie ? Rozbiore sobie jutro pompe, bo mam chwile zeby doprowadzic auto do użyteczności ale będę sam i raczej bez szans na pomocnika więc pytanie poboczne - wiem że da się ale jak samemu odpowietrzyc układ hamulcowy ?
Do odpowietrzenia pompy, przydałoby się, żeby jednak ktoś nacisnąć pedał, jak druga osoba będzie popuszczać czujnik stopu.guma_ pisze:wiem że da się ale jak samemu odpowietrzyc układ hamulcowy ?
Koła można odpowietrzać samemu:
Na poluzowany zaworek cylinderka, nałożyć wężyk zanużony na dole w słoiczku ze ściekającym płynem hamulcowym.
Pompować pedałem, energicznie do dołu, wolniej ku górze.
Dokręcić odpowietrznik i powtarzać na kolejnych kołach.
Powtórzyć operację 2 lub 3 krotnie. Przy okazji masz wymieniony na nowy, płyn hamulcowy.
Co kilka wciśnięć pedału, sprawdzać i uzupełniać poziom płynu w zbiorniczku.
dziurki maja mieć przelot nie może być nic rozerwane, gumkę zakłada się na taki metalowy guziczek, Najpierw wkładasz tłoczysko z nową gumką później guziczek z gumką. Metalowa częśc guzika do zewnątrz na tym opiera się sprężyna z malutką blaszką, na koniec zakrętka z miedzianą podkładką i to wszystko. Pilnuj żeby ręce nie były w smarze. Wszystko na czysto, posmaruj płynem hamulcowym i składaj, uważaj na lakier bo płyn zżera. niech mnie ktoś poprawi jak źle mówię, raczej dobrze napisałem
ok, rozumiem ze sprawa jest opisana od strony rodzielacza ja rozbieralem od storny tłoczka - chyba nie ma to wpływu na sprawność? U mnie na bank ta guma z otworem nie ma przelotu mam nadzieje ze w tym tkwi problem jutro rozbiore wieczorem zamelduje jak poszlo gdyby ktos miał jeszcze jakieś info to bardzo prosze