Hamulce 601 - pedał powoli wpada w podłegę

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Hamulce 601 - pedał powoli wpada w podłegę

Post autor: guma_ »

Cześć

Auto które kupiłem stało bez hamulców prawie 10 lat, aby ogarnąć tą ruinę wymieniłem wszystkie cylinderki, przeczyściłem i nasmarowałem samoregulatory - działają ok :) Do tego wymieniłem wszystkie uszkodzone przewody hamulcowe. Autko dostało także nową (używaną ale w super stanie pompe hamulcowa- gumki w środku w rewelacyjnym stanie, w starej pompie wszystko było sparciałe i popękane tutaj prawie nówka:) ) Odpowietrzyłem układ i ... pedał jest miękki - rośnie po kilku naciśnieciach i staje się naprawdę twardy ale jak przytrzymamy nogą to powoli naprawdę bardzo powoli opada do samego końca (trwa to kilka sekund mocnego nacisku). Przejrzałem wszystko 3 razy nigdzie podkreślam nigdzie nie ma wycieku. Nie zauwazyłem żeby znikał płyn ze zbiorniczka ale przy nacisku zdażyło się żę nakrętka na zbiorniku jest mokra - to tak jakby płyn wybiło tą dziurka do .. odpowietrzenia ? Proszę o jakiś punkt zaczepinia co to może być tego przyczyną ? Układ 1 obwodowy. Przód hamuje elegancko ale tył słabo - być może nie wszystko się jeszcze ułożyło ??

Dziękuję za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

wszelkie sugestie.
Nowa pompa jednak nie jest taka dobra.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

czyszczone samoregulacje nigdy nie trzymają jak nowe. Załóż chociażby na próbę nówki, ale jeśli jesteś pewien pompy to na 99% samoregulacje. No i poprawne założenie sprężyn ściągających szczęki. Przednia górna idzie od spodu, przednia dolna od zewnątrz (podwójne zagięcie na nkońcu zawsze od strony tłoczka). Jeśli chodzi o tylne to obydwie od spodu, podwójne zagięcie górnej sprężyny od tylnej strony (w kierunku łapy ręcznego)
samoregulacje mają się wysuwać a powrót tylko po zwolnieniu blokady. Jeśli blokadka dotyka całego mocowania to jest już zużyta i nie trzyma z całą siłą
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Jak pod naciskiem opada pedał to wskazuje na to że tłoczki w pompie przepuszczają między sekcjami...Jak resztę masz sprawdzoną to rozgrzebaj pompę.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

magik, skoro pedał mu schodzi po tym, jak jest twardy... Nie wykluczone, że samoregulatory też mogą się cofać, ale schodzenie pedału to wina pompy. Więc od jej sprawdzenia/wymiany bym zaczął. Potem zobaczył czy trzeba pompować, czy pedał jest sztywny za pierwszym wciśnięciem.
panadol1234 pisze:tłoczki w pompie przepuszczają między sekcjami.
Pisał, że ma jednosekcyjną. Ale nie zmienia to postaci rzeczy o przepuszczającym tłoczku
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Dzięki za szybki odzew. Co rozumiecie przez sprawdzenie pompy ? Rozebrałem ją gumki śa całe nie popęknae, mikkie i maja wypukły kształt więc sądze że działają poprawnie ale ... też podejrzewałem że coś jest nei tak z pompą :( samoregulatory trzymają i wracają dopiero po naciśnieciu więc wątpie by w nich był problem. Co radzicię z tą pompą ? Jak się regeneruje i jakie są tego koszta?? Może ktoś ma pewniaka na handel ?

dzięki - jesteście błyskawiczni
JaJer

Post autor: JaJer »

Witam.
Zdecydowanie POMPA!!!
Sprawdź czy nie jest "podparta" - sprawdza się luz na popychaczu, jeśli nie ma to trzeba wyregulować.
"wpadanie pedału" - zdecydowanie tłoczki w pompie nie trzymają.
Tłoczek powinien mieć OSTRĄ krawędź, jeśli nie ma to trzeba wymienić. Sprawdź też powierzchnię cylindra w pompie.
Może być skorodowana i to może być przyczyną "puszczania".
Zacznij jednak od sprawdzenia luzu na popychaczu. Tak myślę ponieważ zmieniałeś pompę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 3 razy.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

jak masz pompę jedno sekcyjną to pikuś, możesz ją rozebrać nawet bez wyciagania. Najważniejsza uszczelka odpowiadająca za trzymanie pedału wysoko to ta w kształcie guzika Złóż poprawnie wg rysunku. Odpowietrzanie zaczyna się od pompy. na rozgałęźniku powinien być odpowietrznik. Regenerowałem taką pompę na gumkach z motirexu. Działa do dzisiaj
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Luz na popychaczu jest więc to nie to, ale też sądzę żę to pompa :( Ma motirexie widzialem gumki tylko do 2 obiegowej czy przypasują do 1 obiegowej ? Czy są jakieś specjalne wytyczne odnośnie składania pompy np ułożenie gumki wzgledme czegoś itd? I czy moge prosci o rysunek jak ją złożyć ? Na tłoku jest uszczelka z 3 otworamia, tłok ma też 3 otwory - powiny sie pokrywać czy nie ? Rozbiore sobie jutro pompe, bo mam chwile zeby doprowadzic auto do użyteczności ale będę sam i raczej bez szans na pomocnika więc pytanie poboczne - wiem że da się ale jak samemu odpowietrzyc układ hamulcowy :D ?
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

guma_ pisze:wiem że da się ale jak samemu odpowietrzyc układ hamulcowy :D ?
Do odpowietrzenia pompy, przydałoby się, żeby jednak ktoś nacisnąć pedał, jak druga osoba będzie popuszczać czujnik stopu.
Koła można odpowietrzać samemu:
Na poluzowany zaworek cylinderka, nałożyć wężyk zanużony na dole w słoiczku ze ściekającym płynem hamulcowym.
Pompować pedałem, energicznie do dołu, wolniej ku górze.
Dokręcić odpowietrznik i powtarzać na kolejnych kołach.
Powtórzyć operację 2 lub 3 krotnie. Przy okazji masz wymieniony na nowy, płyn hamulcowy.
Co kilka wciśnięć pedału, sprawdzać i uzupełniać poziom płynu w zbiorniczku.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

gumki pasują tylko od 1 stopniowej, nie działa mi teraz motirexowa strona, chciałem zobaczyć czy są, co do odpowietrzania to weź jakiegoś małolata i daj mu na loda. Będzie miał frajdę i dobry przykład
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

ok :) pomysl z małolatem przedni :) Co ze składaniem pompy ? intrygują mnie te dziurki na tłoczku czy mają być zakryte czy przelotowe ? no i ten rysunek ... :)
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

dziurki maja mieć przelot nie może być nic rozerwane, gumkę zakłada się na taki metalowy guziczek, Najpierw wkładasz tłoczysko z nową gumką później guziczek z gumką. Metalowa częśc guzika do zewnątrz na tym opiera się sprężyna z malutką blaszką, na koniec zakrętka z miedzianą podkładką i to wszystko. Pilnuj żeby ręce nie były w smarze. Wszystko na czysto, posmaruj płynem hamulcowym i składaj, uważaj na lakier bo płyn zżera. niech mnie ktoś poprawi jak źle mówię, raczej dobrze napisałem
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

ok, rozumiem ze sprawa jest opisana od strony rodzielacza :) ja rozbieralem od storny tłoczka - chyba nie ma to wpływu na sprawność? U mnie na bank ta guma z otworem nie ma przelotu :/ mam nadzieje ze w tym tkwi problem jutro rozbiore wieczorem zamelduje jak poszlo :) gdyby ktos miał jeszcze jakieś info to bardzo prosze :)
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

źle napisałem, jednak mnie oświeciło z rana. Po rozkręceniu pompy najpierw wychodzi uszczelka "guzik", później sprężyna a następnie tłoczek. Sam zobaczysz. Zrób zdjęcie zaraz po rozłożeniu i działaj
Odpowiedz