kierownica

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Prezes

Post autor: Prezes »

Qbs pisze:Moje pytanie:
Po co ciągniecie dalej tę dyskusję?
Bartland, prawdopodobnie nie wiedział że zdejmując kierownicę w Trabancie nie przestawi jej o "ząbek" tak jak to się robi praktyczne we wszystkich innych samochodach.
A jak to zrobić aby kierownica była prosto - jeste wiele sposobów - pokazała dalsza dyskusja - po to miedzy innymi jest to forum. :)
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

Takiego trabanta kupiłem z źle ustawioną kierownicą. W każdym innym samochodzie którego posiadałem nie było problemów z przestawieniem kierownicy. Trabanta mam poraz pierwszy i dopiero go poznaję. Dziękuję za wszelkie informacje. Zabiorę się do przestawiania kierownicy po 1 listopada. Wprawdzie mam książkę autorstwa M.Skurski z 1974r ale jest ona zbyt ogólnikowa, nie ma tam słowa na temat ustawiania kierownicy.
przepraszam czy tu biją?
JaJer

Post autor: JaJer »

Bartland pisze:Takiego trabanta kupiłem ...... nie ma tam słowa na temat ustawiania kierownicy.
Nie ma słowa bo kierownica w trabancie jest ustawiona raz i zabezpieczona klinem. Tak jest przy prawidłowo ustawionej zbieżności.
Wszystko co zostało wcześniej napisane służy do poradzenia sobie z problemem jeśli wie się o co chodzi. W innym przypadku trzeba doprowadzić do stanu fabrycznego.
Pozdrawiam.
Qbs

Post autor: Qbs »

Prezes pisze:A jak to zrobić aby kierownica była prosto - jeste wiele sposobów - pokazała dalsza dyskusja - po to miedzy innymi jest to forum
jedynym słusznym jest regulowanie tego za pomocą końcówek drążków.
Prezes

Post autor: Prezes »

Qbs pisze:jedynym słusznym jest regulowanie tego za pomocą końcówek drążków.
Owszem, ale pod warunkiem że nikt wcześniej nie "grzebał" w maglownicy, a krzywość wynika tylko z racji źle ustawionej zbieżności.

Bartland, jeszcze tylko jedna sprawa. O ile stopni lub o jaki kąt kierownica jest krzywo? Pytam ponieważ jeśli jest mały kąt (do 30 stopni) to skorygujesz to wyłącznie poprzez zbieżność. Wyjęcie drążka z maglownicy i przestawienie jej o "ząbek" to około 60 stopni - tak +- bo dokładnie nie pamiętam ile jest zębów na tym drążku, ale jeśli jest ich 6 lub 7 to przestawiając o 1 masz obrót o około 50-60 stopni.
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

jakieś 30-40 stopni jest przestawiona.
przepraszam czy tu biją?
Prezes

Post autor: Prezes »

Tyle skorygujesz końcówkami i zbieżnością. Miałem podobnie krzywą kierownice po wjechaniu w większą dziurę - i gołym okiem było widać lekko łukowate wygięcie drążka kierowniczego. Skorygowałem to na końcówkach.

A promień skrętu w prawo i lewo masz taki sam albo bardzo podobny? (bo dokładnie taki sam może nie być)
Bartland
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-31, 18:25
Lokalizacja: wielkopolska-Wronki

Post autor: Bartland »

wydaje mi się że jest taki sam
przepraszam czy tu biją?
Odpowiedz