jaki olej do skrzyni?
Moderator: Mod Team
- zaściankowy
- Posty: 229
- Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
- Lokalizacja: LC LU LUB
- Kontaktowanie:
jaki olej do skrzyni?
No więc jak to jest z tym olejem? Jaki zalać najlepiej? I ile wchodzi do skrzyni tego oleju. Musi być Hipol (który)? A może polecacie coś innego?
Druga sprawa: na tym dużym mrozie zauważyłem, że lewar chodzi mi dość ciężko, trochę jakbym kręcił w cemencie gęstym czy budyniu, chyba dobrze kombinuję, że czas na wymianę oleju w tym egzemplarzu
Druga sprawa: na tym dużym mrozie zauważyłem, że lewar chodzi mi dość ciężko, trochę jakbym kręcił w cemencie gęstym czy budyniu, chyba dobrze kombinuję, że czas na wymianę oleju w tym egzemplarzu
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Napisał Ci Papieju.guma_ pisze:to ja sie przypnę przy okazji, jaki olej do 601 ?
[ Dodano: 2012-02-07, 09:07 ]
Jasne, ale zrób 200tyś na Hipolu i taki sam przelot na "markowym" oleju. Potem rozbierz skrzynie i zrób mikrometryczne pomiary trybów i wałków. Zmierz luzy na łożyskach, wytarcie kołysek w skrzyni, synchronizatorów, gniazd itp... Wtedy zobaczysz co to jest Hipol ;-)papieju pisze:lałem do swojego 1.3, przebiegi robiłem dość spore i żadna ze skrzyń nie wyła, nie padła, nie zatarła się.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Mówisz jakbyś się opierał właśnie na takich badaniach. Przytocz tutaj wyniki.tata_jerzyka pisze:Jasne, ale zrób 200tyś na Hipolu i taki sam przelot na "markowym" oleju. Potem rozbierz skrzynie i zrób mikrometryczne pomiary trybów i wałków. Zmierz luzy na łożyskach, wytarcie kołysek w skrzyni, synchronizatorów, gniazd itp... Wtedy zobaczysz co to jest Hipol ;-)
Możesz wlać Elfa Tranself TRX 75W80.
Taki olej Renault leje do skrzyń.
A co do ilości oleju w skrzyni 601
Przy wymianie oleju wlać 1.3l świeżego.
Jeśli skrzynia jest sucha np. po remoncie wlać 1.5l oleju.
Olej w skrzyni zmieniać co 30 000 km lub co 4 lata.
Info z instrukcji obsługi
Taki olej Renault leje do skrzyń.
A co do ilości oleju w skrzyni 601
Przy wymianie oleju wlać 1.3l świeżego.
Jeśli skrzynia jest sucha np. po remoncie wlać 1.5l oleju.
Olej w skrzyni zmieniać co 30 000 km lub co 4 lata.
Info z instrukcji obsługi
Jeśli Ci Pomogłem kliknij pomógł
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Fabryka Basu Trabant 601S 1982
Barył pisze:Możesz wlać Elfa Tranself TRX 75W80.
Taki olej Renault leje do skrzyń.
A co do ilości oleju w skrzyni 601
Przy wymianie oleju wlać 1.3l świeżego.
Jeśli skrzynia jest sucha np. po remoncie wlać 1.5l oleju.
Olej w skrzyni zmieniać co 30 000 km lub co 4 lata.
Info z instrukcji obsługi
OK - mamy tutaj ładnie rozpisane do 601. Poproszę do 1.1, bo mi też na mrozach lewar jak w maśle chodzi (takim maśle z lodówki, a nie maśle - dajmy na to z maselniczki:) i co gorsza biegi nie chcą wchodzić - a to już musi być bardzo źle z olejem.
Trabant 1.1
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
To nie koniecznie jest wina oleju. Proponuję usunąć stare resztki smaru z wodzików przy skrzyni biegów i dać tam coś co nie poddaje się niskim tempreraturom. Ja u siebie poskładałem wodziki od nowa na smarze telfonowym a pod gumki smar miedziany. Do tego olej taki jak pisałem powyżej w ilości 1.2L. Nie obyło się też bez przeróbki pedału sprzęgła bo to fabryczne w 1,1 jest o kant dooopy potłuc- jego dźwignia jest przystosowana do docisku i łapy 601 stąd problemy z wysprzęglaniem.
Ostatnio zmieniony 2012-02-08, 07:42 przez tata_jerzyka, łącznie zmieniany 1 raz.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
a coś takiego przerobił w pedale sprzęgła? podzielisz się? póki co jeszcze mi się nie przytrafiło, żebym go połamał ale już słyszałem o takich przypadkach...tata_jerzyka pisze:To nie koniecznie jest wina oleju. Proponuję usunąć stare resztki smaru z wodzików przy skrzyni biegów i dać tam coś co nie poddaje się niskim tempreraturom. Ja u siebie poskładałem wodziki od nowa na smarze telfonowym a pod gumki smar miedziany. Do tego olej taki jak pisałem powyżej w ilości 1.2L. Nie obyło się też bez przeróbki pedału sprzęgła bo to fabryczne w 1,1 jest o kand dooopy potłuc- jego dźwignia jest przystosowana do docisku i łapy 601 stąd problemy z wysprzęglaniem.
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
- tata_jerzyka
- Posty: 199
- Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Tu nie chodzi o łamanie pedału. Rwą się linki i łamie pedał od zużytego docisku! Docisk z wiekiem twardnieje i potem są jaja. Nie masz takich akcji że na rozgrzanym silniku nie możesz zapiać 1-ki i problem z redukcją z 3 na 2?
Postaram się zrobić rysunek techniczny pedału, tzn tego jak ma wyglądać po przeróbce.
Postaram się zrobić rysunek techniczny pedału, tzn tego jak ma wyglądać po przeróbce.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
No mi z dwa tygodnie temu się połamał Dobrze że było na Allegro:)Kombinos pisze:a coś takiego przerobił w pedale sprzęgła? podzielisz się? póki co jeszcze mi się nie przytrafiło, żebym go połamał ale już słyszałem o takich przypadkach...tata_jerzyka pisze:To nie koniecznie jest wina oleju. Proponuję usunąć stare resztki smaru z wodzików przy skrzyni biegów i dać tam coś co nie poddaje się niskim tempreraturom. Ja u siebie poskładałem wodziki od nowa na smarze telfonowym a pod gumki smar miedziany. Do tego olej taki jak pisałem powyżej w ilości 1.2L. Nie obyło się też bez przeróbki pedału sprzęgła bo to fabryczne w 1,1 jest o kand dooopy potłuc- jego dźwignia jest przystosowana do docisku i łapy 601 stąd problemy z wysprzęglaniem.
Trabant 1.1
Nie mam tego problemu bo przy 60tys zrobiłem kompletną wymianę sprzęgła. na oryginalnych częściach. nie polecam podróbek... o regularnym smarowaniu linki też nie zapominam. mam taką dewizę: smaru nigdy za dużo, chyba, że pod gumą w półosiach... jeżeli chodzi o to, to jak mi się tylko coś dzieje, albo mam jakieś objawy, że może być coś nie tak to rękawy do góry i działam, bo na dłuższy postój nie mogę sobie pozwolić, ponieważ auta używam na co dzień. a usprawnienia i modyfikacje zapobiegawcze są jak najbardziej na miejscutata_jerzyka pisze:Tu nie chodzi o łamanie pedału. Rwą się linki i łamie pedał od zużytego docisku! Docisk z wiekiem twardnieje i potem są jaja. Nie masz takich akcji że na rozgrzanym silniku nie możesz zapiać 1-ki i problem z redukcją z 3 na 2?
Postaram się zrobić rysunek techniczny pedału, tzn tego jak ma wyglądać po przeróbce.
Trabant 1.1 po przeróbkach:)
witam, pozwolicie że trochę odgrzeję temat. miałem problem tego typu - około miesiąc temu biegi zaczęły mi wchodzić z wyraźnym oporem po rozgrzaniu auta. jedynki to czasem wcale nie mogłem wrzucić, podobnie z wstecznym. na zimno było całkiem dobrze, jak przyszły duże mrozy, co prawda autem nie jeździłem, ale skrzynia znów przeszła w tryb obsługi "jednym paluszkiem" wczoraj po 3tygodniach postoju, wytoczyłem auto z garażu, ale skrzynia znów działa tragicznie... czy macie, Koledzy, pomysł, diagnozę jakąś dla tych okoliczności? będę bardzo wdzięczny za (p)odpowiedzi