Jak wsadzić stawidła wału
Moderator: Mod Team
Guma , na tym obrazku doskonale można zobrazować to co napisałem powyżej, czyli :
"....BARDZO PROSTA I ŁATWA DO ZAPAMIĘTANIA ZASADA:
Stawidło na wał zakładamy tak , aby to ścięcie pokrywało się ze sworzniem stopy korbowodu - czyli ścięciem na korbowód "
Tłok jest w pozycji "u góry" ścięcie na stawidle też musi być "u góry" - pokrywa się ono wtedy z wykorbieniem na wale .
[ Dodano: 2012-03-21, 14:36 ]
Jeszcze inaczej:
Patrzymy od strony aparatu zapłonowego na 2 cylinder.
Obracamy wał ręką zgodnie ze wskzaówkami zegara.
Podczas obracania wałem widzimy początek stawidła ZE SCIĘCIEM , które zaczyna zasłaniać nam okno dolotowe.
Obracamy dalej wałem , stawidło zasłoniło nam całkiem okno dolotowe po czym po chwili widzimy koniec stawidła BEZ SCIĘCIA , które zaczyna nam to okno odsłaniać.
Analogicznie cylinder 1
Patrzymy od strony sprzęgła na 1 cylinder.
Obracamy wał ręką przeciwnie do wskzaówek zegara.
Podczas obracania wałem widzimy początek stawidła ZE SCIĘCIEM , które zaczyna zasłaniać nam okno dolotowe.
Obracamy dalej wałem , stawidło zasłoniło nam całkiem okno dolotowe po czym po chwili widzimy koniec stawidła BEZ SCIĘCIA , które zaczyna nam to okno odsłaniać.
Dodaję obiecany skan stawideł poprawnie założonych - kierować się opisem pod zdjęciem.
"....BARDZO PROSTA I ŁATWA DO ZAPAMIĘTANIA ZASADA:
Stawidło na wał zakładamy tak , aby to ścięcie pokrywało się ze sworzniem stopy korbowodu - czyli ścięciem na korbowód "
Tłok jest w pozycji "u góry" ścięcie na stawidle też musi być "u góry" - pokrywa się ono wtedy z wykorbieniem na wale .
[ Dodano: 2012-03-21, 14:36 ]
Jeszcze inaczej:
Patrzymy od strony aparatu zapłonowego na 2 cylinder.
Obracamy wał ręką zgodnie ze wskzaówkami zegara.
Podczas obracania wałem widzimy początek stawidła ZE SCIĘCIEM , które zaczyna zasłaniać nam okno dolotowe.
Obracamy dalej wałem , stawidło zasłoniło nam całkiem okno dolotowe po czym po chwili widzimy koniec stawidła BEZ SCIĘCIA , które zaczyna nam to okno odsłaniać.
Analogicznie cylinder 1
Patrzymy od strony sprzęgła na 1 cylinder.
Obracamy wał ręką przeciwnie do wskzaówek zegara.
Podczas obracania wałem widzimy początek stawidła ZE SCIĘCIEM , które zaczyna zasłaniać nam okno dolotowe.
Obracamy dalej wałem , stawidło zasłoniło nam całkiem okno dolotowe po czym po chwili widzimy koniec stawidła BEZ SCIĘCIA , które zaczyna nam to okno odsłaniać.
Dodaję obiecany skan stawideł poprawnie założonych - kierować się opisem pod zdjęciem.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Oki Panowie, dzięki za wszelkie opinie porady i fotki, wygląda na to że mam źle założone stawidła (były tak jak rozerbałem auto ) W zeszły weekend złożyłem dalej z błędem. Niestety w najbliższy weekend nie będzie mnie przy aucie ale jak myślę że na początku przyszłego tygodnia rozbiorę silnik i złożę jak należy - Oczywiście opiszę czy jest jakaś różnica. Auto było mocno zastane więc nie katowałem go na tyle mocno by stwierdzić czy ma moc czy jej brakuje a poza tym od dwusuw-a dawno się odzwyczaiłem. Dziękuję i pozdrawiam
Przepraszam za odkopanie starego tematu...
Czy rysunek poprzecznego przekroju silnika (z zaznaczonym stawidłem na czerwono), który zamieścił "guma_" w dniu: 2012-03-21, 12:54, jest właściwym montażem stawideł?
W moim odczuciu poprzedni rysunek użytkownika "guma_" z dnia 2012-03-20, 10:00 pokrywa się ze zdjęciem wstawionym przez z "arthek" dnia 2012-03-21, 14:12.
Coby uprościć moją zawiłą wypowiedź, dodam że wszystkie te rysunki/szkice/zdjęcia przedstawiają dokładnie taką samą pozycję stawideł, choć wspomniani użytkownicy piszą, iż są to różne ustawienia.
Proszę to potwierdzić bądź zaprzeczyć, wskazując różnice.
Czy rysunek poprzecznego przekroju silnika (z zaznaczonym stawidłem na czerwono), który zamieścił "guma_" w dniu: 2012-03-21, 12:54, jest właściwym montażem stawideł?
W moim odczuciu poprzedni rysunek użytkownika "guma_" z dnia 2012-03-20, 10:00 pokrywa się ze zdjęciem wstawionym przez z "arthek" dnia 2012-03-21, 14:12.
Coby uprościć moją zawiłą wypowiedź, dodam że wszystkie te rysunki/szkice/zdjęcia przedstawiają dokładnie taką samą pozycję stawideł, choć wspomniani użytkownicy piszą, iż są to różne ustawienia.
Proszę to potwierdzić bądź zaprzeczyć, wskazując różnice.
Re: Jak wsadzić stawidła wału
Wygląda na to, że u mnie też jest problem z tymi stawidłami. Zabawy z zapłonem, gaźnikiem, rozczłonkowaniem wydechu podejrzewając jego przytkanie nie przyniosły rezultatów. Ten silnik ma tak porywać auto, aby miało się wrażenie - "jeszcze chwila a koła oderwą się od ziemi i pofrónie".
Tak więc rozbiórka motoru, a w związku z tym pytanie. Czy tylko zawory zwane stawidłami muszę zakupić, skoro do wału przyjdzie mi się dobrać? (trab de lux z czerwca 90')
Tak więc rozbiórka motoru, a w związku z tym pytanie. Czy tylko zawory zwane stawidłami muszę zakupić, skoro do wału przyjdzie mi się dobrać? (trab de lux z czerwca 90')
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Jak wsadzić stawidła wału
2 stawidła plus 4 sprężynki (dwie na każdy zawór).
Warto splanować powierzchnię karterów, po której będzie pracować stawidło.
Warto splanować powierzchnię karterów, po której będzie pracować stawidło.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Jak wsadzić stawidła wału
Zamówiłem w Motirex-ie komplet. Ogólnie silnik był po kapitalce (tak mnie zapewniano), tak więc albo ktoś spartolił przy składaniu, albo tak jak piszesz kartery nie zostały przeszlifowane. Pytanie jak to zrobić? podejrzewam, że maszynowo. Możesz napisać coś konkretniej jak?
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Jak wsadzić stawidła wału
Jest pewien domowy sposób, musisz mieć jedynie dostęp do tokarza. Musisz zaprojektować sobie wałek, na który nasadzasz 2 łożyska do podparcia, na jednym końcu montujesz tarczę szlifierską (lepiej tarcza na rzepy z papierem ściernym). Całość zamykasz w karterach. W wystający drugi koniec walka mocujesz wiertarkę. Wałek w karterach musi luźno pracować wzdłuż, tak aby pracującą wiertarką móc delikatnie dociskać tarczę szlifierską do płaszczyzn.
Nie wiem czy jasno się wyraziłem.
Nie wiem czy jasno się wyraziłem.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Jak wsadzić stawidła wału
Bardzo jasno, bardzo mi to pomogło. Tarcza tutaj u Ciebie metalowa, jak mniemam delikatnie większej średnicy niż stawidło. Wielkie dzięki Kolego
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
Re: Jak wsadzić stawidła wału
Wstawiając stawidła tego typu kierować mam się tym wewnątrznym scięciem? Widzę że są trochę inne jak oryginalne
Znów wędrujemy ciepłym krajem,
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...
malachitową łąką morza.
Ptaki powrotne umierają
wśród pomarańczy na rozdrożach...