Trabant 1.1

Moderator: Mod Team

Kornik
Posty: 18
Rejestracja: 2012-03-22, 19:39
Lokalizacja: Ze wsi.

Trabant 1.1

Post autor: Kornik »

Cześć, mam na imię Adam.
Jestem właścicielem trabanta od jesieni, troszkę nim polatałem, ale niestety przy -20, gęstym oleju skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa.
Myślę nad wsadzeniem jakiegoś większego silnika, najlepiej centralnie z napędem na tylne koła,
ale obawiam się, że będzie przy tym dużo pracy.
Na razie wziąłem się za rozbieranie.
Pozdrawiam.

ObrazekObrazek Obrazek Obrazek
RomekP70
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-27, 07:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: RomekP70 »

We Lwowie jest knajpa na Starym Mieście z trabantem na polskich nr rejestracyjnych na dachu(bez silnika)- na 5 piętrze!
Czy ktoś z Was o tym wie?
Mam zdjęcia
Pozdrawiam
Romek P70 z Lublina
p.s. jeżdżę na co dzień AWZ P70 Zwickau Limousine
Petka
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Uważam ,że napęd na tylną oś to nie jest dobry pomysł.
Chyba ,ze nie posiadasz podłogi bagażnika to wszystko z tyłu najmniej roboty by było.
w przypadku silnika z przodu ciągniesz kanał na wał przez całe auto co nie będzie dla użytkowników miłe.
Przy okazji była by to wysoka nadzwyczajna i niebezpieczna koza.

na początek postaw sobie pytanie czy stać Cię na taki samochód jak trabant wielu było co się przejechało bo funduszy brakło ,a zapał minął.

w Tym przypadku 10tyś zł to mało.
Nasze 1.6 zjadło już nieco więcej....

Trabant zdaje się byc mi znajomy ,jakbym już gdzieś go widział. tylko gdzie :hmm:




Romek gratuluje Petki pokaż i opisz ją.
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Czyżby to ta piekna petka opisana na Nekli ? Koniecznie zamieść foty :)
Kornik
Posty: 18
Rejestracja: 2012-03-22, 19:39
Lokalizacja: Ze wsi.

Post autor: Kornik »

Dzięki za poradę, zdaję sobie sprawę z kosztów, ale po wstępnej wycenie wyszło mi około 5tys. oczywiście wszystko będę robił sam.
Silnik będzie umieszczony centralnie zamiast tylnej kanapy, taki jest plan :mrgreen:
Dawcę już zakupiłem, fordowski Zetec 2.0 136KM.
Pozdrawiam.

Proszę nie robić OT w temacie ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Dobra dobra :P Rób duzo fot modyfikacji, jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

Totalne wariactwo ale trzymam kciuki za powodzenie projektu. Szkoda że już kupiłeś Forda. Ja bym zainwestował w silnik Poloneza 1.4 To jednostka lekka, dynamiczna (106KM) i przede wszystkim kręci się jak szlifierka. Niestety ale 130KM Forda jest "ociężałe" i w rzeczywistości nie czuć tych koników.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
Arek CB
Posty: 270
Rejestracja: 2011-02-22, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arek CB »

Proponuje przy takiej modyfikacji nie stosować podłogi od trabanta, nie ma to sensu.
Trabant to nie tylko samochód to styl życia :)
tel. 606669429
http://trabi.no-ip.pl/trabi%20gti/
Kornik
Posty: 18
Rejestracja: 2012-03-22, 19:39
Lokalizacja: Ze wsi.

Post autor: Kornik »

Miałem wcześniej kontakt z Zetec'iem i bardzo przypadł mi do gustu i mogę go składać i rozbierać z zamkniętymi oczami :mrgreen:
Wycinam po trochę wszystko co mi przeszkadza zobaczymy ile zostanie.
Wczoraj wieczorem udało się już wyciągnąć silnik, skrzynię, zawieszenie i wyciąć podłużnice z kielichami, które mnie interesują.
Założenie jest takie, że trabant będzie miał z tyłu McPherson'y w sumie cały zawias z wózkiem z mondeo. Wyjdzie trochę większy rozstaw kół, ale to nawet lepiej.
Wspawałem reparaturki progów 8) głównie one i klatka będą odpowiedzialne za sztywność budy.
W sumie mam już wszystko przemyślane, ale gdybyście mieli jakieś ciekawe sugestie piszcie ;)
Pozdro.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

Kornik pisze: W sumie mam już wszystko przemyślane, ale gdybyście mieli jakieś ciekawe sugestie piszcie ;)
Pozdro.
Dam Ci dobrą radę, nie pytaj na forach internetowych o ogólniki, bo będzie pełno bajkopisarzy którzy zjedli setki rozumów, a tak naprawdę jedyne co robią, to siedzą na forach internetowych. ;) przykład takiego czegoś masz parę postów wyżej- 1.4 z Poloneza :P

co do samego projektu, podoba mi się, że robisz zupełnie coś innego niż wszyscy :P Martwi mnie jednak to, że blacharka tego auta to sito i nie pomoże tylko wspawanie progów itp.. :P no ale ostro kibicuje :mrgreen: i mam nadzieję, że będzie to jeździć i się nie poddasz :mrgreen:
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

W takim razie proszę o merytoryczne uzasadnienie, dlaczego 1.4 będzie złym motorem do tego projektu. Jestem ciekaw jakież to argumenty wydumasz. Tylko dobrze rusz kapownicą bo ja mam mocne dowody na swoją tezę.
Swoją drogą to wolę być bajkopisarzem niż oszustem który dyma ludzi na części...
O moją wiedzę nie musisz się martwić bo napisałem sporo wartościowych postów na forum z których można coś wywnioskować. W Twoim przypadku jakoś tego dostrzec nie idzie. Poza tym zapraszam do mojego garażu lub kanał YT, trochę się zgarbisz i mocno zweryfikujesz swoje poglądy na to co kto robi/zrobił a kto przetrollował na forach.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
Robson
Posty: 287
Rejestracja: 2011-11-04, 19:14
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Robson »

I znow sie zaczyna...
Wartosciowe posty i ich ilosc...Skad ja to znam?Moze by tak raz ktos odpuscil?
Ale nie o tym chce napisac.
Silnik 1.4 ciagnal auto o wadze ok.950kg +(w zaleznosci od wersji).Zeteki zas chocby "lekkie" Mondeo o wadze 1400kg+.No chyba ze mowimy o Escorcie-900kg.Ale tu nie ma mowy o ociezalosci z tym silnikiem.
W samochodzie odczuwalne jest kazde wieksze obciazenie.A tu wagowo juz jest przepasc.Ciezko porownywac te silniki ze soba w podanych przykladach,ale w Trabim jeden i drugi jezdzil by na polowie mocy o ile nie mniej.Co do samego wyboru to gdybym mial robic podobny projekt wybral bym fordowski silnik chocby ze wzgledu na same silniki i ich niezawodnosc (nie mowie o osprzecie) i dostepnosci czesci,polonezowskie a raczej roverowskie silniki pozostawiaja wiele do zyczenia,ale to juz watek nie na te forum.
Adam Tobie zycze wytrwalosci w projekcie,jak Bross napisal z brakiem kasy czasem zapal mija.Oby jednego i drugiego Tobie nie zabraklo.
Powodzenia.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Powodzenia. Projekt pełną parą zapowiada się ciekawie :D
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

To ja jeszcze raz poruszę temat wyboru silnika. Wiem że już musztarda po obiedzie ale pozostawie kilka info dla potomnych. Od "najmądrzejszego" kolegi, poza garścią żałosnych bluzgów na moje PW nie otrzymaliśmy żadnych konstruktywnych uzasadnień o które prosiłem, no widać tak go rodzice wychowali, cóż... :roll:
Tak więc:
Silnik K16 Rovera to tak na prawdę silnik Hondy. Z Roverem on ma wspólnego tyle samo co z FSO, po prostu był pod maską i tyle. Jest to dość ciekawa konstrukcja, gdyż silnik składany jest na "kanapkę"- blok silnika jest zrobiony z 2 połówek, coś jak w Wartburgu 353W. Nie będę się rozczulał nad tym który motor jest lepszy- K16 czy Zetec. Skupię się raczej nad tym, dlaczego włożyć 1.4 do Traba a niżeli 2.0 Forda.
Po pierwsze silnik Hondy jest wykonany z alu co daje mu niską masę własną. Przy wadze skorupy Trabanta jest to mega ważne gdyż zależy nam na jak najlepszym rozkładzie mas. Idealnie było by 50:50 ale taki współczynnik ma chyba tylko BMW ( wiem co mówię, jeżdżę nową 5-er)
2) Silnik 1.4 ma dość niski moment obr i na dodatek położony w wyższym zakresie obrotów. To samo jest z mocą. Znając plastelinowatą elastyczność skorupy Trabantowej pozwoli nam to uniknąć dość mocnych przeciążeń związanych z nagłym przyrostem Nm z dołu obrotów. Jeżeli ktoś nie kuma o czym piszę, może zaeksperymentować z włożeniem TDI pod maskę Traba- karoseria rozjedzie się błyskawicznie. Silnik 1.4 dawkuje "niutki" dosyć łagodnie bez gwałtownych przyrostów.
3) Silnik 1.4 był konfigurowalny na 2 sposoby: jako FWD oraz RWD. Także do wyboru, do koloru.
4) Pozostałe, mniej ważne aspekty przemawiające za 1.4: dźwięk wiertarki (ahh ta Honda...), ceny i dostępność części, silnik konstrukcyjnie o epokę dalej niż Ford.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

Ooooj grubymi nićmi projekt się szykuje, Kornik koniecznie rób foty i na bieżąco opisuj, my internetowe marudy nie kochamy niczego bardziej niż takie mięsne projekty za nie nasze pieniądze :D Ale żarty na bok, to co robisz to coś co zawsze chciałem zrobić :) Wyciąć palnikiem pół auta, dospawać drugie pół i jazda. Ale nie ma czasu na dziurawe trabanty i stetryczałych e-malkontentów, gdy trzeba ciąć metal i krzesać iskry, jeżeli wiecie o czym myślę ...
Odpowiedz