Trabant 601 by mlodyellow

Moderator: Mod Team

mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Trabant 601 by mlodyellow

Post autor: mlodyellow »

Witam, jak wiecie bądź nie wiecie dorobiłem się swojego cuda na 4 kołach. Jest nim szczepiany trabant 601 rocznik w papierach '66, w rzeczywistości buda 84-86, silnik niby 72, ale na alternatorze już, ogólnie wielka zagadka. Droga zakupu trochę z problemami, ale w końcu się udało. Egzemplarz z idealną jak na trabanty blachą, po wielu przeróbkach i na wielu nieoryginalnych częściach. Moim celem było polakierowanie całego auta, zaimpregnowanie podwozia, wymianę zużytych części i doprowadzenie auta do stanu używalności.

Zdjęcia sprzed remontu

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponad to trab w sumie zdrowy, lekkie ogniska na tylnym pasie
Obrazek
Obrazek


i na podłodze pod dywanikami
Obrazek
Obrazek


Teraz minusy auta, dziadek albo ktoś tam aż nadto miał dostępu do maty szklanej i wypełnił nią miejsce łączenia podłogi z nadkolami co niezbyt estetycznie wygląda

Obrazek


Kolejna rzecz to pęknięte mocowane maski

Obrazek

Deska rozdzielcza po przeróbkach mało co z oryginału zostało, aczkolwiek dostałem drugą i bd mógł ją zregenerować

Obrazek

Wnętrze jakieś takie nieoryginalne, aczkolwiek ta pseudoskóra nałożona jak widziałem na półce dość profesjonalnie

Obrazek

Potem zaczęło się...

Auto zakupiłem w wakacje 2010r. rozebrałem w marcu 2011r. z powodu braku funduszy, i braku miejsca i warunków. Po rozbiórce do każdej śrubki, poza silnikiem i skrzynią, zacząłem czyścić części ze smaru, brudu i rdzy.

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie w sierpniu buda wyleciała do piachu, poza 3 dziurkami nic więcej nie wyszło, jedna pod uszczelką tylnej bocznej szyby, jedna przy mocowaniu drzwi, oraz na mocowaniu duroplastu przedniego, po zaspawaniu przyszedł czas na podkłady

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Całość pokryta WashPrimierem, następnie podkład akrylowy, na spód gruba warstwa baranka, pasowanie duroplastów, przy okazji problemy z pasowaniem drzwi i szczelinami, które się rozwiązały przy pomocy blaszek, kolejne 2 warstwy podkładu i ostateczny kolor, a całość w warunkach polowych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza jednym zaciekiem, dość paskudnym, którego postanowiłem nie usuwać w celu "oznaczenia" mojej pierwszej pracy lakierniczej, i cienką warstwą wew i w komorze silnika, która wyszła bardzo matowo, jestem cholernie zadowolony z lakierowania w warunkach polowych jak na moje pierwsze lakierowanie.

Obrazek

Obrazek

Całość wyszła bez morki, gdzieniegdzie wyszła mgiełka, ale po przeszlifowaniu i spolerowaniu wyszło całkiem spoczko...

Następnym problemem, już po lakierowaniu był krzywe drzwi, które spadły z trzepaka na którym były malowane, a co za tym idzie szyba nie chciała się domykać

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W między czasie, wszystkie metalowe przedmioty, jak zawiasy tylnej klapy, trzymadła baku i akumulatora, śrubki, wkręty i inne duperele trafiły do cynkowania, aby wprowadzić trochę świeżości do całego projektu.

Kolejnym problemem który wyszedł już po lakierowaniu to kolidujący silnik z atrapą, który szerzej opisywałem na łamach forum...

Problem obszedłem, poprzez rozwiercenie mocowań i przepchnięciu silnika w stronę ściany grodziowej. Po tym zabiegu, ruszyłem dalej z montażem, nowe tuleje w zwrotnicach, odnowione amortyzatory, przesmarowane resory, nowe tłoczki, pompa, szczęki hamulcowe, nowe łożyska, nowe tuleje wahaczy, nowe gumy wahaczy tylnych, ogólnie wszystko, albo odnowione albo nowe w całym zawieszeniu, przejrzana maglownica, wyczyszczony gaźnik, nowy akumulator, nowa tapicerka i całość po 2 latach ujrzała światło dzienne, po problemach ze skrzynią, jej demontażem z auta, rozbiórce, przyczyną braku wstecznego biegu była zbyt napięta linka sprzęgła, teraz Trab, poza wyciekiem płynu hamulcowego z lewego przedniego koła, które już poprawiłem jest w pełni sprawny, przejechał już 220km po Łodzi i cieszy oczy przechodniów, a jego kolor jest taki, że nie ma osoby która by się nie obejrzała. Do całości brakuje tylko aluminiowych znaczków, żółtych halogenów, które zawitają na dniach, szarej kedry w listwach i szarych uszczelek z klinem, i deski starego typu z kwadratowym licznikiem, która jest w drodze, przy okazji szukam zabudowy kolumny kierowniczej starego typu ;)

Zamiast ekonomizera zawitał obrotomierz, który wykonałem sam i sprawuje się bardzo dobrze oraz kilka innych nadprogramowych elementów, jak radio, głośniki na tylnej półce i wiatraczek na szybie.

Foto już po remoncie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Zdjęcia z przebiegu remontu pod linkami

https://picasaweb.google.com/1117152815 ... 45/TrabMoj

https://picasaweb.google.com/1117152815 ... abWrzesien

https://picasaweb.google.com/1117152815 ... TrabSilnik

https://picasaweb.google.com/1117152815 ... ghtSession


Z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować Żbikowi, z ekipy Łódź, za info o aucie, Panadolowi, za odpuszczenie sobie jego zakupu, Qbs'owi za przyprowadzenia mi autka pod dom i odnalezienie problemu ze skrzynią, Kucharowi, za ogromną ilość porad, naprawę zwrotnic i pomoc w każdym momencie remontu oraz Wam drodzy użytkownicy za pomoc w rozwiązaniu problemów z moim złomem ;)
Ostatnio zmieniony 2012-07-03, 18:07 przez mlodyellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

lubie :)
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

fajny, widzę że numery budy masz takie jak moje(nie chodzi mi o cyfry, ale o to że nic z nich nie można wyczytać :mrgreen: na równo farby :mrgreen:
krzychulec12
Posty: 286
Rejestracja: 2012-05-17, 20:40
Lokalizacja: Górzyca

Post autor: krzychulec12 »

No jest piękny. I nic więcej nie dodam.
Do tej pory 3x601
Obecnie odrestaurowywany Kombik 601
oraz IFA Camptourist CT6-1
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Teraz już są widoczne po piaskowaniu i ponownym lakierze ;)

Zresztą jak coś to jest tabliczka w razie co ;)
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Bardzo, bardzo ładny Babant w Łodzi przybył :) Gratuluję!
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
filton5
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-25, 15:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: filton5 »

Piękności :)
Napisałeś że buda jest 84-86 a widzę u Ciebie resor tylny
borekWLKP
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-04, 18:32
Lokalizacja: Słupca, Kamień

Post autor: borekWLKP »

no bardzo ładny.
świetny kolor lakieru :)
fajnie zagospodarowany bagażnik dachowy :D
darek2505
Posty: 29
Rejestracja: 2014-06-09, 21:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darek2505 »

Szkoda że zmieniłeś tablice na białe!!!
Trzeba było nie przerejestrowywać tylko na właściciela jeździć i ew z kartką ze stacji diagnostycznej jak brak miejsca w dowodzie na stempel.
Mihó
Posty: 115
Rejestracja: 2014-07-15, 23:02
Lokalizacja: PZ

Post autor: Mihó »

zaświadczenie jest ważne tylko przez 30 dni. Później wymiana DR.

Gratuluję efektów
Trabant 1.1 Universal
Vectra B 1.8 >500kkm
Pontiac Trans Sport 3.8
Opel Corsa GSI
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciech »

Post z remontu z 2012 roku a dopiero teraz ludzie gratulują. :lol:
borekWLKP
Posty: 122
Rejestracja: 2014-09-04, 18:32
Lokalizacja: Słupca, Kamień

Post autor: borekWLKP »

Wojciech pisze:Post z remontu z 2012 roku a dopiero teraz ludzie gratulują. :lol:
haha. rzeczywiście ktoś odkopał... i poszło.
Odpowiedz