Oczyszczanie Profili zamknietych

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Herandic
Posty: 70
Rejestracja: 2011-05-05, 08:46
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Oczyszczanie Profili zamknietych

Post autor: Herandic »

Witam macie jakiś sprawdzony sposób na oczyszczenie profili zamkniętych w trabancie? Jaskółka, progi i mocowanie tylnego zamieszenia? Okazuje się że przez dziurki jakie mam w jaskółce nasypało się dosyć dużo piasku, chce ją zaspawać ale także oczyścić z wcześniejszych naleciałości piasku.
Prezes

Post autor: Prezes »

Chyba jedyny sposób to to wypłukać... bo odkurzyć chyba się nie da... Jak zaspawasz progi i zostanie w nich piasek to rdza murowana w krótkim czasie. Piasek trzyma wilgoć więc musisz się go pozbyć. A progi powinny mieć możliwość wietrzenia - jeśli będą nawet czyste ale zamknięte to tak jakbyś miał piasek. :)
Awatar użytkownika
Zbyszek 601
Posty: 98
Rejestracja: 2011-05-05, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbyszek 601 »

Na starym forum był już taki temat. Wystarczy poszukać. Otworów od spodu nie zatykaj, korki mają być jedynie w końcach progów od strony nadkoli.
- Ale oni mogą kadzić ci, kłamać mogą, upiększać...
- A po co by mieli? Przecież i im i mnie chodzi tylko o dobro naszego klubu. Szczerość w naszym klubie to norma!
Awatar użytkownika
Hajs
Posty: 24
Rejestracja: 2011-05-13, 23:11
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: Hajs »

Otworki muszą być, ewentualnie jeśli chcesz się pobawić, można je zakryć taką półosłoną, otwartą od tyłu, którą przyklej konserwacją. Coś jak przeciety korek od butelki.
Zapobiegnie to wdmuchiwaniu wody do środka a podciśnienie podczas jazdy zasysać będzie powietrze ze środka, dając wentylację.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać.
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Pytanie Herandic'a jest ciekawe, tez zastanawiam się przed położeniem fluidolu jak usunąć syf z profili. Czytałem stare watki ale bez urazy chłopaki, zapadły mi w pamięci porady typu "zalać olejem", "nalać benzyny i pojeździć"...może to jakieś tam sposoby, ale chyba słabo czyszczą profile:) Najlepiej chyba zapodać w profila lance karchera ze sporym ciśnieniem tylko jak dostać się do jaskółki i tylnej belki? Myślę ze tu cały kłopot...
Awatar użytkownika
Zbyszek 601
Posty: 98
Rejestracja: 2011-05-05, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbyszek 601 »

- Ale oni mogą kadzić ci, kłamać mogą, upiększać...
- A po co by mieli? Przecież i im i mnie chodzi tylko o dobro naszego klubu. Szczerość w naszym klubie to norma!
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

No ok Zbychu czyli ze niby tak jak pisalem karcher, koncowa i wododspad do profili:) A potem jakies cudo do profili typu fluidol w ilosci zaleznej od zasobnosci kieszeni. Te 35l to dla mnie fantazja ale chyba nie zaszkodzi:)
Awatar użytkownika
Herandic
Posty: 70
Rejestracja: 2011-05-05, 08:46
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: Herandic »

No u mnie natomiast jest inna sprawa ponieważ nie bardzo to czaje. U mnie nie ma w ogóle żadnych dziurek oprócz tych które widać po zdjęciu dywanika. Te przy nadkolach mają dziurki z korkami ale gdzie powinny jeszcze te "otwory od spodu"? bo u mnie nie ma chyba bo być może były progi zmieniane a tego nie wiem.
Będę brał cię, w trabancie!
---------------------------------
Błękitny trabant 1,3
CB-radio
---------------------------------
MMA Poznań!
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

panadol1234, tylko of koz zlałem to kilka dni po zalaniu :P
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

A to ok tej informacji brakowalo:)
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

dziurki od spodu są , sprawdź czy nie są "zabitexowane" no chyba że masz progi wstawione bezdziurkowe.
Awatar użytkownika
Herandic
Posty: 70
Rejestracja: 2011-05-05, 08:46
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: Herandic »

Mam progi właśnie bez dziurek i zastanawiam się czy je czasem nie wywiercic. W jakich odstępach one się znajdują, jak dużo powinno ich być, i jakiej wielkości?
Będę brał cię, w trabancie!
---------------------------------
Błękitny trabant 1,3
CB-radio
---------------------------------
MMA Poznań!
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Postaram się pomierzyć w najbliższym czasie.
Piszecie, ze karcherem wypłukiwać syf. A jak to osuszyc potem?
Nie wystarczy przedmuchać kompresorem?
Champagne Beige '88
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

przez progi można jakąś szmatę przeciągnąć drutami ale w jaskółkę się nie dostaniesz. chyba najlepiej podpiąć jakiś stary odkurzacz i czekać. można grzac profile od zewnątrz jakimś piecykiem, nie wiem może opalarką jeśli nie masz konserwacji. Sposobów tyle ile pomysłów
Awatar użytkownika
Herandic
Posty: 70
Rejestracja: 2011-05-05, 08:46
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Ja dodatkowo zakupilem w tym tygodniu endoskop warsztatowych

Post autor: Herandic »

Ja dodatkowo zakupilem w tym tygodniu endoskop warsztatowych na allegro za 80zł i czekam na dostawę, mam nadzieję że dzięki niemu zobaczę gdzie i co za syn jest w progach i może pomoc mi nawet w wyskrobaniu. Jak się sprawdzi to porobie zdjęcia z tego jak działa urządzenie by następni wiedzieli czy warto kupić.
Będę brał cię, w trabancie!
---------------------------------
Błękitny trabant 1,3
CB-radio
---------------------------------
MMA Poznań!
Odpowiedz