Mój Trabant353

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Nie chcę dyfuzora. Ale 353 to projekt zawsze otwarty więc jak już nie będę miał co kombinować to może się pobawię. Dyfuzor zrobiłem 2/3 lata temu ale wywaliłem bo nie jeździło to jak trzeba. Obrazek
Gaźnik mam Weber z.... Fiat/Polonez/Żuk. Nie wiem dokładnie z czego.
Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

A skąd takie wymiary jego wziąłeś? i dlaczego tak zakańczał sie na zewnątrz? moze on w ogole ciśnienia nie dawał. Mi dali chlopaki z Trabimakers, nie narzekam, dzwiek piękny, ciągnie jak zły i spalanie normalne, trasa 6l w miescie do 12 CHYBA. Chodz napewno nie jest to ideał wyliczany bo mi inaczej wyszedł kolektor. ;)

Obrazek



Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Pięęękny! Ile dałeś za to cudo. Napisz na PW. Mój był zakończony jeszcze nieco inaczej i w górę. Bez tłumików, ale z zatyczką do cywilnej jazdy i wydechem pociągniętym normalnie z puszki.
Bardzo chciałbym kiedyś zobaczyć, posłuchać, przejechać się jako pasażer w Twoim Trabancie. Wybierz się na jakiś zlot wkońcu :) Wydech był robiony wedle wytycznych Sałka ze "Świata Motocykli"
Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

Dzięki, tutaj masz dźwiek w miare dobrej jakosci chodz wiadomo, że to nie to samo co na zywo ;)))


http://www.youtube.com/watch?v=3M5mMBaNNOk


tutaj z zewnątrz, ale obok był koncert i wiele zagłuszylo :/

http://www.youtube.com/watch?v=940SCK6MHnc


Wydech składa się również z dwóch przelotowych tłumików z kwasówki Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Jo, witam. Udało mi się dzisiaj odchudzić traba o kolejne kilka kilogramów. Myślę, że minimum dwa, musiałbym dokładnie zważyć choć to w tym momencie nieistotne. Zamiast tylnej przelotówki, została zamontowana rura. Trabant zyskał przy tym walory akustyczne. Słychać mnie teraz o co najmniej 500m wyraźniej :) Ale jak Sparta to Sparta!
Pojechałem w końcu z ciekawości na wagę. Trabanta zatankowałem wcześniej pod korek, czyli jakieś 25-26 litrów.
Pierwsze ważenie na wadze węglowej, dokładność pomiaru wagi +,- 20kg = zważono 620kg
Podjechałem też na złom. Dokładność pomiaru +,- 10kg = zważono 620kg

W Trabancie nie było żadnych zbędnych rzeczy, typu zapasowy olej, gaśnica czy trójkąt ;)
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Ładnie :)) może to zły przykład, ale mój ( z silnikiem 601), ważył 570 kg xD odchudziła go rdza troszkę :))
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

A cały z tapicerkami czy golas jak mój? Zatankowany/pusty?
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Nie pamiętam dokładnie... Kilka litrów w baku było, nie więcej. We wnętrzu były dwa oryginalne fotele, radio, i dwa duże głośniki w tylnej półce zrobionej z grubego mdf-u. Chciałem na b1 robić, to było parę lat temu.... XD

Możlive, że zaniżali na złomie...
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Ma ktoś pomysł jak uciszyć ten sztorm? (można oglądać od 10sek)
https://picasaweb.google.com/1070657836 ... 5149752610

Z czego dobrać gumową podstawkę? Silnik przy pewnych wysokich obrotach, wykazywał brak mocy. Nie wiedziałem o co chodzi do dzisiaj. W pewnym momencie benzyna zaczyna fruwać. Silnik jest zamocowany sztywno i się nie trzęsie.
Arek353
Posty: 271
Rejestracja: 2011-03-01, 16:12
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arek353 »

używaj tylko 1 przepustnicy i jeździj wolno :)
"Panie, może Pan jeszcze powiesz , że przerobiłeś napęd na tył "
nie, quattro
"o k...."

powyżej 30- stki człowiek głupieje :P
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Arek353, zostawiam problem do wiosny. Doszedłem, że to wina ugniecionych poduszek pod silnikiem i tego się będę trzymał :)

Nie na temat ale się pochwalę kolekcją tablic. Długo wyczekiwane "E", w końcu się pojawiło:
Tadaa!:
Obrazek
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

zacnie :]
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Kuzyn353 pisze:Trabi wyczyszczony. Mam radość :) Dorzucam parę fotek do chwalenia się ;)
Gdybym miał go ochrzcić i nazywać inaczej niż Trabi353 to "Spartan" wydaje mi się trafną nazwą kiedy patrzę na fotki zrobione przed godziną ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Hejka,
Kuzyn planuję zrobić finalnie ( po remoncie budy) w swoim kombi dokładnie takie same fele ( super to wygląda) oraz zawiechę.
Chcę aby dokładnie tak samo wyglądał jak Twój.Jest nie za nisko i nie za wysoko - w sam raz. No i koła nie sa "wyłamane" zbyt dużym negatywem.
Powiedz jakie zmiany muszę poczynić u siebie aby uzyskac podobny efekt ( dzwonki dłuższe z tyłu, sztaba pod resor z przodu ) ?
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Środkowe kielichy przedłuż 20mm. Przy lekkim obniżeniu będzie fajny, niepokraczny negatyw.
Przód na tych starych zacytowanych fotkach jest na zero. Potem zrobiłem nowe mody i jest tak jak na świeższych fotkach:
https://plus.google.com/u/0/photos/1070 ... 2703864337

1. Resor klepany. Zachowany łukowaty kształt wygięcia w odpowiednią stronę, ale było za wysoko.
2. Sztaba pod resor
3. Przedłużone o 16mm dolne mocowania zwrotnicy

Kąt pochylenia kół wyszedł na "zero". Potem zrobione:

4. Skrócony resor o 12mm na stronę. (konieczność ucięcia uszów zwrotnicy i zabezpieczenia resoru zawleczką. Jest plan przerobić nieco uszy, aby zrobić zabezpieczenie, zawleczkę resora. Przy skracaniu resoru, konieczne jest skrócenie nakrętek końcówek drążków oraz gwint końcówek drążków)

I jest jak widać. Kąt pochylenia przednich kół = 3,5 stopnia.
Awatar użytkownika
arthek
Posty: 190
Rejestracja: 2011-09-26, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: arthek »

Ja mam resor z tyłu , więc oprócz wydłużenia środkowych kielichów muszę przeklepać resor.Tylko nie wiem ile.
Klepałeś sam czy ktoś Ci to robił ? Ja chciałbym sam przeklepać tylko ktoś musiałby mi udzielić instruktażu.
Jakiej wysokości masz sztabę pod resor ?
Chciałbym obniżyć auto na tyle ile się da bez przedłużania dolnych mocowań zwrotnicy , skracania resoru , z użyciem jedynie sztaby pod resor , klapania resorów i obniżenia srodkowych kielichów.
Nadkola też będą fabryczne więc felgi planuję lekko poszerzyć przód i tył 5,5 cala - myślę , ze wejdą.
Chciałbym tylko wizualnie lekko poprawić auto , bo teraz szczególnie z tyłu stoi jak stara czeska TATRA ( pozytyw )
Takie są plany a co z tego wyjdzie to zobaczymy.
Trabant 601 S universal - 1984r.....pod maską typowa AWARIA, czyli chodzi na dwa gary, brak mu mocy, nierówno pracuje, poza tym bierze olej i dymi.... jak to DWUSÓW
Odpowiedz