Trabant 601 by Infi

Moderator: Mod Team

Infi
Posty: 22
Rejestracja: 2012-07-18, 22:54
Lokalizacja: okolice Tarnowa

Trabant 601 by Infi

Post autor: Infi »

Zakladam nowy temat bo w tamtym narobilem zamieszania itp. A moda/admina prosze o usuniecie starego.

A wiec w srode rozpoczalem rozbiorke kompletna mojego Trabanta. W tej chwili lezy na podlodze, bez kol, i wszystkich innych rzeczy. Jesli wszystko pojdzie po mojej mysli w poniedzialek jedziemy do piaskowania i trabant przyjme podklad. I tutaj nasuwa sie moje pierwsze pytanie, jaki najlepiej kupic podklad po piaskowaniu, jakiej firmy badz jaki rodzaj?

Oraz mam dylemat odnosnie konserwacji, poniewaz znajomy lakiernik mowi mi zeby nalozyc baranka takiego jest jak w nowych samochodach oraz wosk (takie zolte w sprayu co pod wplywem temperatury sie rozchodzi, do profili zamknietych to mozna uzywac itp. podobno tak konfiguracja bedzie najlepsza i w miare tania) Inny znajomy radzi mi zakupic konserwacje polimerowa, ktora podobna jest najlepsza w swoim rodzaju, lecz czy jest ona elastyczna po nalozeniu? Poniewaz przy jakims kamyczku itp czy nie odprysnie) Bo jednak baranek jest bardziej elastyczny.

Prosze o pomoc odnosnie konserwacji, czym najlepiej i najtrwalej. Odnosnie konserwacji cena dla mnie chyba nie ma znaczenia, bo chce poprostu by dopiero moje dzieci go konserwowaly kolejny raz :P

Polimer 10zl - 100ml
Baranek 50zl - 1L

Ponizej kilka zdjec troszke starszych i tych terazniejszych ;) Jutro dodam zdjecia lepszej jakosci i ogolnie jak to wszystko wyglada, bo dzis mialem zbyt brudne rece :) Napewno progi musze wspawac nowe.

https://picasaweb.google.com/1081019315 ... 69/Trabant#
Awatar użytkownika
dzikU
Posty: 50
Rejestracja: 2011-06-09, 21:57
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: dzikU »

Podkład epoksydowy np novola. Albo jest jeszcze jakiś wytrawiający?? :roll: i na to epoksyd
Konserwacja musi być elastyczna bo inaczej będzie pękać dlatego musisz poczytać która po zaschnięciu jest dalej elastyczna.
Na pewno nie zaszkodzi dać na baranek wosk.
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Nie zdziwisz sie pewnie jak napiszę, że temat zabezpieczeń był już nie raz poruszany ;) Rzuć okiem na istniejace tematy o rozbebeszaniu i składaniu trabich.
Ogólna zasada jest taka, żeby poczytać, zbadac grunt i może będziesz miał dodatkowe pytania.
Dobrze wykonane zabezpieczenie to takie, które zostało wykonane wg. zaleceń producenta produktów (wg. kart technicznych).
viewtopic.php?t=2662&highlight=konserwacja
viewtopic.php?t=87&highlight=klejenie+duro
Infi
Posty: 22
Rejestracja: 2012-07-18, 22:54
Lokalizacja: okolice Tarnowa

Post autor: Infi »

Dzieki za odpowiedzi ;) przydadza sie napewno przy skladaniu ;)
Przedstawie wam plan na najblizszy tydzien (mam nadzieje ze uda sie wszystko zrealizowac)

1. Piaskowanie
2. Podklad
3. Spawanie podlogi, progow i wszystkich ubytkow ktore wyjda w wyniku piaskowania
4. Konserwacja
5. Zlozenie drzwi i duro
6. Podklad szpachla farba itp ( lakiernik to bedzie robil ja dokladnie nie wiem kiedy na mokro na sucho itp)

Mysle ze kolejnosc dobra, jeszcze porozmawiam z lakiernikiem ale wydaje mi sie ze bedzie mu latwiej go wytrzec i malowac skreconego niz elementy duro osobno, chociaz nie wiadomo dlatego z nim to ustale.

Mam tylko teraz jedno pytanie czy jest sens klasc konserwacja od spodu i wewnatrz samochodu oraz myslalem zeby polozyc ja do polowy nadkoli tam gdzie chowaja sie pod duroplastem, oraz w komorze silnika przynajmniej do sanek. Chce go zabezpieczyc niemal ze idealnie lepoiej niz w DDRowskiej fabryce ;P

Plany na przyszlosc:
1. Napewno BBS`y musze tylko znaelsc dystanse
2. Napewno lampy typu ring od golfa II ;P
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Infi, jeśli chodzi o lakierowanie to zdecydowanie duroplasty trzeba przykleić. Unikniesz w ten sposób wielu kłopotów.
Kolejność prac dobra, i tempo powalające. Duroplasty najlepiej przykleić pomiędzy podkładowaniem a lakierowaniem. Skleić, założyć drzwi jeśli zdejmowałeś. Wsadzić na miejsce uszczelki drzwi i zamki. Spasować wszystko ze sobą by krawędzie pasowały do siebie a powierzchnie licowały. Na tym etapie możesz dokonac jeszcze lielu poprawek. Do tego w ten sposób będziesz miał dobrze zabezpieczoną blachę w miejscu klejenia i nie będziesz się zastanawiał co zrobić z widocznym klejem (np. czy malowac go cienkim pedzelkiem).
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

Infi pisze:Przedstawie wam plan na najblizszy tydzien (mam nadzieje ze uda sie wszystko zrealizowac)

1. Piaskowanie
2. Podklad
3. Spawanie podlogi, progow i wszystkich ubytkow ktore wyjda w wyniku piaskowania
4. Konserwacja
5. Zlozenie drzwi i duro
6. Podklad szpachla farba itp ( lakiernik to bedzie robil ja dokladnie nie wiem kiedy na mokro na sucho itp)
Może zostaw sobie coś na przyszły tydzień, bo będziesz się nudził.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

prace idą szybciej niż w chińskiej fabryce telewizorów :) :mrgreen: :mrgreen:
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

Infi pisze: 1. Napewno BBS`y musze tylko znaelsc dystanse
najpierw fele kup, przynajmniej bedziesz wiedział jakie dystanse dorobić :P gdzieś w necie latają rysunki techniczne.
Swoją drogą BBSy są oklepane już :( może jakieś felgi SCHMIDT zamiast BBS? chociaż kasa też konkretna za fajną felgę 8) mam nadzieję, że nie pójdziesz na latwizne i nie skonczysz z felgami z poloneza ;)
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

maluj już z poklejonymi duro przecież to bez sensu potem się motać coś upaprzesz klejem duro trzeba docisnąć a chyba nie chcesz spać przy aucie lub stać 6 h w jednej pozycji, a tak niemalowane weźmiesz ściski stolarskie skręcisz i będzie trzymać
Infi
Posty: 22
Rejestracja: 2012-07-18, 22:54
Lokalizacja: okolice Tarnowa

Post autor: Infi »

Kumpelek pisze:mam nadzieję, że nie pójdziesz na latwizne i nie skonczysz z felgami z poloneza
To juz bym wolal zostac przy oryginalnych :PP
Kuchar pisze:Może zostaw sobie coś na przyszły tydzień, bo będziesz się nudził.
Faktycznie za szybkie tempo, zapewne zostanie w tym tygodniu tylko w podkladzie. Dzis niestety pogoda niepozwolila na piaskowanie bo strach ze w trakcie przeowozenia zardzewialo by wszystko.

Mam tylko pytanie czy lepiej podklad czy moze po piaskowaniu pomalowac go proszkowo? Podobno ta metoda zabezpieczy go lepiej, ale przy proszkowym przeciez trzeba wypalac w piecu a ja mam duro na dachu... Da sie go sciagnac a pozniej latwo zalozyc? Bo z tego co pamietam to pozniej wlozyc dach na miejsce to nie lada wyzwanie ... Ahh troche mi sie popsuly cale plany ;(

A na lipiec chce miec auto gotowe :P
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Zapewne nie chodziło o stalówki z poloneza tylko szprychowe alu w stylu tych bbsów produkcji OZ więc nie żaden chłam.

Jak bym wypiaskował po wycięciu progów jeśli będziesz je wymieniał
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

maxxx601 pisze:Zapewne nie chodziło o stalówki z poloneza tylko szprychowe alu w stylu tych bbsów produkcji OZ więc nie żaden chłam.
no własnie chodziło mi o te szprychowe z poloneza produkcji OZ które są mega oklepane i w co drugim trabancie polo są. do bbsów to im bardzo daleko..
maxxx601
Posty: 300
Rejestracja: 2011-07-31, 13:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: maxxx601 »

Kumpelek pisze:no własnie chodziło mi o te (...)które są mega oklepane i w co drugim trabancie polo są.
To chyba mowa o ATS classic :D
bo te co mówisz to porządne felgi które można dostać w ok stanie, choć przyznam że nie mój klimat.
Odpowiedz