NOWY Chabrowy

Moderator: Mod Team

poliko2004
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-25, 14:16
Lokalizacja: Brwinów

NOWY Chabrowy

Post autor: poliko2004 »

Witam, jestem nowy na forum i na mnie przyszła kolej by zająć się pomysłem Projekt Trabant :)

Kupiony całkiem przypadkiem w maju tego roku, od dziadka który jeździł nim przez ostatnie 10 lat, dbał pieścił trzymał w garażu i podobno robił co roku trasę warszawa-szczecin wakacje w 3 osoby ;)

Pierwsze wrażenie nie ukrywam- AUTO CIEKAWOSTKA. Zaliczył ze mną kilka wypadów 30km na dyskotekę w 5osób, kilka razy wycieczka do kina, aż tu nagle po miesiącu od zakupu nadszedł sądny dzień....
jechałem nim jak zwykle 6 rano do pracy ubrany biała koszula, garnitur i na zakręcie w lewym lusterku zobaczyłem swoje tylnie koło tak jakby odłączone od samochodu :shock:

No pech, pominę fakt ze znalazłem się na poboczu lewego pasa - dobrze ze nic nie jechało z naprzeciwka, bo Projekt Trabant mógłby nie dojść do skutku ;) laweta wezwana, okazało się iż rozsypał się kompletnie tylni lewy wahacz. Rozsypał to chyba najlepsze słowo, bo jak zobaczycie na zdjęciach niewiele z niego zostało.

Trabant wylądował na kanale, zaczęło się od próby wyjęcia wahacza, ale jak zajrzałem pod podwozie, powstała w głowie mała myśl -a gdyby tak wyremontować Trabiego od A do Z.... i tak powstał Projekt NOWEGO Chabrowego! 2 dni pracy i Trabi został w miarę możliwości i sił ekipy pomocniczej rozmontowany na części pierwsze =)

Pierwsze uwagi:
-Rozsypany wahacz
-Tłumik zgniłek
-Sklepany i pordzewiały resor tylni
-Rozsypane kielichy wahaczy
-Przewody hamulcowe masakra
-Pognita i pordzewiała podłoga
-Brak pewnych elementów nadwozia
-Pognite mocowania wahaczy, amortyzatorów
-Pognite nadkola


Natomiast sam szkielet był w na tyle obiecującym stanie ze dawał nadzieje na naprawdę porządny remont przy pewnej ilości pracy. Tak więc Trabant w pierwszej kolejności trafił na czyszczenie ręczne rdzy,szlifowanie,piaskowanie by trafić w ręce mechanika i jego spawarki =) i prace ruszyły pełną parą...

Fotki z prac remontowo-rozbieralnych :lol:

http://pokazywarka.pl/xwtron/

http://pokazywarka.pl/dk3loc/
Janiszewski
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Jeszcze sporo roboty. Działaj, nie ma tragicznie. Wahacze i kielichy/mocowania wymień. Dziadek widać, że zaniedbał konserwację.
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Po tylnych nadkolach widać, że ktoś już go poprawiał. Ciesz się, że reszta auta nie jest w takim stanie co wahacz ;)
poliko2004
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-25, 14:16
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: poliko2004 »

Reszta auta była w stanie zadowalającym. Na pierwszy rzut poszło podwozie. Trabi stanął bokiem został wyczyszczony do gołej blachy( jak znajde zdjecia to wrzuce, bo zaginęły na jakiej karcie), wymiana mocowań kielichów i środek do konserwacji BOLLA. Podwozie jak nowe =D
Potem kolej na środek... auto wyspawane, lepiej niz w Zwickau :D wstawione nowe nadkola przednie, rogi, mocowanie amortyzatorów tylnich.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 00:18 ]
Następnie przyszła kolej na Brunoxa i 2 x podkład antykorozyjny, ognista czerwień prosto od znajomego z serwisu Fo... no samochodowego takiego serwisu ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 00:28 ]
W międzyczasie ja zbieram sobie wszelkie elementy i gadżety do mojego Trabiego a znajomy lakiernik za rozsądną cenę wziął się za szlifowanie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 00:36 ]
Troche szlifowania, trochę podkładu i Trabi powoli zaczyna przypominać Luksusowe auto ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 00:40 ]
Przy okazji polecam patent w przypadku domowego lakierowania

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 00:46 ]
Nie obyło się bez napraw Duroplastów żywicą i watą szklaną


Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek
Janiszewski
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Mam nadzieję, że przed lakierowaniem wyrzucisz cały zespół napędowy i zrobisz porzadek w komorze silnika. I te biedne wycieraczki... Jak już robisz z rozmachem to go ogarnij dosłownie po całości.
poliko2004
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-25, 14:16
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: poliko2004 »

Wycieraczki zdjęte, Porządek w komorze silnika został zrobiony...amatorsko. tzn silnik i reszta została zakryta, wszystko dokładnie oczyszczone i gotowe pod lakierowanie

Obrazek

komora silnika została pomalowana szpachlówką natyskową dodatkowo, po to ze jak zdecyduje się na kapitalny remont silnika łatwiej bedzie wszystko wyjąć

Bagażnik tez w szpachlówce

Obrazek

Wszelkie śrubki okazały się złomem, więc kupiłem wzmacniane 8,8 lub 10,9 w firmie ASMET na Alejach Jerozolimskich, gorąco polecam jak ktoś szuka w okolicach warszawy!

[ Dodano: 2012-11-06, 11:24 ]
I Jak to bywa w przypadku Pierwszego w życiu remontu samochodu posłuchałem się rad "życzliwych" ze lepiej malować na zdjętych elementach, bo można dokładnie pomalować bude i wszystkie łaczenia itd... Rama wyszla naprawde dobrze o takim kolorze właśnie długo mysłałem-Paleta FIATA


Obrazek
Janiszewski
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

A co masz do malowania osobno?
Też malowałem. Pięknie wygląda sama buda bez duro :)
Można by było tak jeździć :D
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
poliko2004
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-25, 14:16
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: poliko2004 »

Ale sklejanie i pasowanie duroplastów to w moim przypadku całkowita porażka. Bagażnik jeszcze jakoś wyszedł

Obrazek

Obrazek

Marzenie o białym napisie

Obrazek

[ Dodano: 2012-11-06, 11:35 ]
Malować osobno można, ale jak się ma pojęcie jak potem złożyc żeby nic nie zepsuć. No to ja nie miałem... :shock:

[ Dodano: 2012-11-06, 11:58 ]
I zacząłem od tylnego Prawego. Oczywiście góra poszła gładko, doł też jakoś szło ogarnąć, ale zapomniałem, bądź też z niewiedzy nie zwróciłem uwagi że najważniejsze to skleić duro w pionie mocno i docisnąć maksymalnie do ramy tak by to pasowało jak się dołoży klosze lamp zderzaki i drzwi. No i wyszło co wyszło...


Obrazek


Jak dołożę klosze i zderzaki to na odcinku jakiś 5cm trzeba będzie usunąć nadmiar kleju, zrobić szpachla szpachla i delikatnie zamalować te przerwy, resztę przykryje na szczescie guma od kloszy.
Od wewnątrz duro dostały kolejno klej, Mastike i Bolla do konserwacji profili zamknietych w ilości "od serca" więc myśle że bedzie to szczelne

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Natomiast w przypadku szczeliny, lub wyrwy jaką zrobiłem z przodu to będzie mi się to śnić chyba po nocach.... :( Oczywiście ogarnięty wymyśliłem że taka przerwa była napewno i przed remontem więc wystarczy duuużo kleju i będzie po sprawie. Jak zaschło i dołożyłem drzwi to wiem że będę miał jedynego w swoim rodzaju trabanta i będzie przy każdych oględzinach "ale ktoś to tu Panu spartolił"


Obrazek


Pocieszam się tylko tym że człowiek uczy się na błędach i lewa strona Trabiego i duroplasty są już lepiej spasowane ;)

Na wszystkie gumy i uszczelki poszedł silikon w spraju co bardzo ułatwia montaż. Szyby bardzo delikatnie przyciemnił znajomy na Folii 3M wydają się teraz dużo ciemniejsze niż w rzeczywistości przez ciemny garaż. W słońcu różnią się nieznacznie od przednich.

[ Dodano: 2012-11-06, 12:30 ]
Wracając do wahacza tylniego bo od niego zaczął się cały remont. Postanowiłem że jak remont to remont, więc wymienione zostało całe zawieszenie tylnie

-wahacze
-przewody hamulcowe
-szczęki
-cylinderki
-łożyska,gumy, śrubki, mocowania, poduszki, ślizgi resora

Resor trafił do Resorowego Czarodzieja, który stwierdził że mam o dwa pióra za dużo względem oryginału :D rozebrał na części wyczyścił, smar grafitowy i wygląda jak nowy. Wole mieć swój orginalny DDR niz jakiś zamiennik


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Amortyzator uległ samozniszczeniu kiedy odpadł wahacz, więc w nagrodę Trabi dostał komplet nowych

Obrazek

Obrazek

Wszystkie zakupy zawieszenia to ALLEDROGO, KUMAK i MOTIREX


Jak bawimy się zawieszeniem to nie może zabraknąć nowych felg. Znaczy kupione w stanie degradacji ale doprowadzone do stanu używalności

Obrazek
Obrazek

I marzenia o stalowych kołpakach również spełnione


Obrazek


Opony nadawały się jedynie do driftu, więc nowe laczki okazały się niezbędne. Zdecydowałem się na Całoroczny komplet Dębica Navigator 115zł sztuka


Obrazek





I teraz pytanie za 101punktów. Nie mogę zdecydować się na jaki kolor pomalować wnętrze felg??

- niebieski kolor nadwozia
- biały tak by pasował do białych napisów trabant i 601 na klapie
- srebrny bo tak nakazuje tradycja

Niech wypowie sie któs Pomocny ;) z góry dzieki za wszystkie sugestie :!:
Janiszewski
Awatar użytkownika
piasek_71
Posty: 94
Rejestracja: 2012-04-12, 07:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: piasek_71 »

Kawał dobrej roboty ;) lakier z palety FIATA ... nie jest to czasem blue capri 451 ?

felgi maluj na biało lub na srebrno , muszą się odznaczać od koloru nadwozia :)
Trabant 601 Kombi 1985 r. oraz Punto Grande 2011 r.

http://www.iv.pl/images/56934416867100683870_thumb.jpg- - - moje bryki ...
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

aż miło patrzeć :)

gratuluję, super robota :)

a niedociągnięciami się nie przejmuj, następnego Trabanta zrobisz jeszcze lepiej :mrgreen:
Awatar użytkownika
pingor
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-05, 20:52
Lokalizacja: Leszno

Post autor: pingor »

Brawo ;) prace idą turbo. Wszelkie niedociągnięcia się poprawi kiedyś ;) zobaczysz ile w głowie jeszcze będzie pomysłów :D powodzenia w pracach składaj dalej ;)
Pssssyt Psssyt - Trabi AIR RIDE and BBS RM !
maciek
Posty: 119
Rejestracja: 2011-09-09, 18:23
Lokalizacja: Bilsko-Biała

Post autor: maciek »

Nie jestem pewien ale szczęki chyba powinny być wajchą od ręcznego do wnętrza auta. Czyli chyba masz zamienione komplety lewe/prawe koło.
poliko2004
Posty: 17
Rejestracja: 2012-07-25, 14:16
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: poliko2004 »

Lakier Blue Capri 451 - piasek_71 stawiam Piwo przy spotkaniu na zlocie :D

Tempo prac nie jest jakieś oszałamiające bo bawię się nim już od maja, tylko najpierw była wakacyjna przerwa na pracę we włoszech, potem chorwacja. I strasznie czasochłonne schodzi się zapraszać kumpli by chcieli przyjść mazać się w kanale za browar lub dwa :D Nadeszły długie ciemne wieczory więc można usiąść sobie i spokojnie skatalogować na Forum prace ;)

Co do szczęk to składałem znów na pamięć, więc jeżeli jest to różnica to oczywiście zamienię by było jak należy :>

[ Dodano: 2012-11-06, 18:53 ]
Prawa strona złożona dobrze że będę na nią rzadko spoglądał ;)


Obrazek


Wszelkie niedociągnięcia i nadmiar kleju usuwam systematycznie delikatnie żyletką, ubytki wypełnię już na końcu farbą, bo mam już ze 2-3 ryski przy składaniu, ale kosmetykę zostawiam na sam koniec. Tak samo śrubki w nadkolach by się nie odznaczały pomaluję pod kolor.

Lewa strona poszła
już lepiej. Zamontowałem już tylni i przedni duropast.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie mogę odnaleźć jednej listwy ozdobnej od przedniego duroplastu. Nie wiem czy zaginęła gdzieś w garażu czy u kumpla który wziął je do polerowania. Poczekamy zobaczymy ;)

[ Dodano: 2012-11-06, 19:03 ]
I na tym etapie prace przy składaniu stanęły w martwym punkcie.... prawe drzwi nie chcą się domknąć nie wiem w czym tkwi problem? Może pokombinuje składając je w dwie osoby tak by unieść je maksymalnie w górę? bo chwilowo trą o listwę na progu. Lewych nie składam bo póki auto stoi na kobyłkach nie ma zbytnio tam miejsca ;)

Listwa ozdobna dachu założona ale zgubiłem gdzieś te 2 łączenia- maskownice, które kryją połączenia między listwami i chyba dorobię je sobie z ocynkowanej blachy, bo w internecie nie odnajduje nigdzie. Macie na to jakiś pomysł??

[ Dodano: 2012-11-06, 19:26 ]
NO I DETALE....


lusterka nabyłem takie:

Obrazek


W bagażniku pierwszym wygłuszeniem będzie mata filcowa, wyłożona zarówno na podłodze, na oparciu siedzenia, jak i po bokach(zrobiłem już ramę ze sklejki). Na to pójdzie czarna wykładzina samochodowa, taka sama jak we wnętrzu. Liczę że dzięki temu będzie trochę ciszej we wnętrzu ;)


Obrazek

Czekam teraz aż lakiernik w przyszłym tygodniu odda mi w końcu pomalowane lampy tylne, bo bez nich nie mogę właśnie składać bagażnika.

Kupiłem za to nowe klosze lamp:


Obrazek


We wnętrzu wyciszeniem będą maty Kelera, na to również czarna wykładzina samochodowa.

Obrazek

Myślałem najpierw o takim samym wygłuszeniu jak w bagażniku, natomiast wyczytałem na stronach audiofili że mata ta chłonie wodę, więc odpada. Zatem zostają maty bitumiczne i wykladzina

Obrazek


Półkę własnoręcznie obszyłem niebieskim skajem ;)


Licznik to dzieło dziewczyny, zobaczymy czy będzie przebijać przez nie światło :mrgreen:


Obrazek



Trabi dostał też zestaw głosników. Na przód Peiyng; Twettery i Tył to klasyczny Autotek , radio Pioneer 1400- zależało mi w sumie tylko na USB.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Janiszewski
lisek
Posty: 272
Rejestracja: 2011-10-09, 20:09
Lokalizacja: Iłowa

Post autor: lisek »

wyrwać z innego trabanta, spróbuj składać drzwi na kolach bo na kobyłka różnie bywa
Awatar użytkownika
rado_em
Posty: 101
Rejestracja: 2012-10-19, 07:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rado_em »

zacnie , powodzenia :)
Odpowiedz