amortyzatory

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

amortyzatory

Post autor: marwoj1987 »

witajcie
chodzi mi o amortyzatory sprężyny tył, chciałem je rozebrać żeby wyjąć wkład
podpowiedzcie proszę czym są zabezpieczone,albo czym powinny, jeden był chyba zespawany, przynajmniej u mnie, drugiego jeszcze nie próbowałem , chodzi o miejsce między kielichem a sprężyna, co tam powinno być?

pozdrawiam
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Opisz dokładnie, albo zrób zdjęcia, bo ja osobiście nie ogarniam o co Ci do końca chodzi... W trabancie nie ma wkładów
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

pisząc wkład miałem na myśli amortyzator, jak udzielić go od sprężyny? wyjmuję cały wahacz tył i nie wiem jak wyjąć amortyzator.
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Musisz mieć ściągacz do sprężyn, zakładasz i ściągasz, następnie odkręcasz nakrętkę i już wszystko rozdzielone.
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

to w takim razie u mnie musi być amortyzator zaspawany bo nie ma żadnej nakrętki, właśnie z stąd moje pytanie jak to oryginalnie było zabezpieczone, nakrętka zeger?
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
Awatar użytkownika
Kubeq
Posty: 82
Rejestracja: 2011-11-06, 16:27
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Kubeq »

Jak będziesz miał zdemontowany amortyzator to potrzebny będzie Tobie trochę przerobiony klucz do szlifierki kątowej

Zdjęcie znalezione w necie.

http://www.fotosik.pl/u/kubeqq/album/1568583
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Dobrzyn pisze:Opisz dokładnie, albo zrób zdjęcia, bo ja osobiście nie ogarniam o co Ci do końca chodzi... W trabancie nie ma wkładów
Ja też nie ogarniam, kolega pisze tył, drugi pokazuje fotki (osobiście zamieszczone w necie) zupełnie inne. Kolego zrób fotki, zamieść tu i wtedy będziemy myśleć.
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ff ... d1ece.html
chodzi o to że u mnie nie ma tego elementu a amortyzator jest chyba zespawany, i nie mogę go wyjąć
co tam powinno być szklanka , tuleja?
zdjęcie jest podglądowe nie mam trabanta przy sobie
może ktoś zrobić zdjęcie jak powinien wyglądać zespół sprężyna amortyzator oryginalnie

[ Dodano: 2014-02-09, 16:11 ]
i jeszcze jedno pytanie co powinno być między amortyzatorem ze sprężyna a kielichem w nadwoziu Trabanta,
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

Jeśli u Ciebie wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu, to masz zaznaczone strzałką! To jest nakrętka, którą powinieneś odkręcić po ściągnięciu sprężyn za pomocą ściągacza! Element pod nakrętką w oryginale jest z aluminium i potrafi dokładnie skorodować. Musisz go opukać i powinien zejść, lub się rozsypać.

Między amortyzatorem, a kielichem w nadwoziu powinna być gumowa poduszka.

Powodzenia.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Zaopatrz się w klucz 16. DDR-zy słusznie doszli do wniosku, że trzeba to zabezpieczyć kluczem, którego nie ma w przeciętnym zestawie. Tylko że odkręcenie tej nakrętki bez napięcia sprężyny ściagaczem może się zakończy ciężkim uszkodzeniem ciała ;)
I nie rób tego tak :P :
Obrazek
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

u mnie ktoś to zespawał albo to aluminium się tak utleniło że wygląda jak zespawane.
pytałem bo nie chciałem czegoś uszkodzić,
jedyną opcją u mnie jest chyba obcięcie amortyzatora przy miejscu gdzie powinna być nakrętka trzymająca sprężynę, amortyzatory mam nowe.
dzięki za zaangażowanie będę coś kombinował
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

marwoj1987, pamiętaj że tulejeki których u Ciebie nie ma będziesz musiał kupić lub dorobić. Bez nich nie będzie się prawidłowo trzymał amortyzator w poduszce.
Awatar użytkownika
Dobrzyn
Posty: 425
Rejestracja: 2011-03-01, 16:20
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Dobrzyn »

Jeśli chcesz to przeciąć, to bezwzględnie pamiętaj o napięciu sprężyny
Trabant 6o1.3 Staś Skończony!
Romet 1oo Henio oczekuje remontu
WFM M06 oczekuje remontu
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
Awatar użytkownika
marwoj1987
Posty: 49
Rejestracja: 2012-06-25, 17:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: marwoj1987 »

dzięki za porady
pozdrawiam
Uważaj byku bo ja z plastiku:)
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Podepne sie pod temat z pytaniem. Kupował ktoś amortyzatory tylne do Trabanta 601 (na sprężynach) u mar-guta? Jak z jakością?
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Odpowiedz