Trabant 601 problem z biegiem wstecznym

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Trabant 601 problem z biegiem wstecznym

Post autor: Damian_lomza »

Trabant 601 silnik z 72 r, spiąłem sprzęgło, biegi itd. do przodu jeździ elegancko a do tyłu strasznie rwie, szarpie sam nie wiem jak to określić ktoś może miał podobny przypadek i wie o co chodzi ?
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Za bardzo napięta linka od sprzęgła, miałem to samo, Wstaw naciętą podkładkę między pancerz a gniazdo w ścianie grodziowej.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Bzdeta.
Jak za bardzo napięta i dasz podkładkę to się jeszcze bardziej napnie...
więc co to da ?
Poduszki wykluczone bo masz nowe ,sale i tak ponawiam prośbę z innego forum sprawdż poduszki ,a raczej ich mocowania.
Ponadto wyreguluj linkę tak by sprzęgło łapało w połowie lub wyżej.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

No nie bardzo. Moze zle sformuowalem. za bardzo napiety jest pancerz miedzy buda a skrzynia. Dajesz podklade, wiec pancerz sie zluznia. U mnie problem polegal na tym, ze na wstecznym silnik odchyla sie do przodu i w kolko wystepowalo szarpanie przez laczenie i rozlaczanie sprzegla. Ja przez to 3 razy wyciagalem silnik, dwa razy rozbieralem skrzynie i kilka razy zmienialem poduszki...
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

.. i uwierzyłes w magiczną podkładkę :) ? podobno placebo ma bardzo dobra skuteczność
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

mlodyellow, jeśli założysz podkładkę to jeszcze bardziej napniesz wszystko, zastanów się.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Macie niedowiarki...

Obrazek

Obrazek

^ To przy założonej podkładce

To zaś bez podkładki

Obrazek
Obrazek

Widać, że linka jest bliżej osi pojazdu, ponadto gdy się przyjrzycie to widać jak na pierwszych fotkach pancerz jest swobodnie wygięty w łuk idąc przy skrzyni, zaś bez podkładki jest napięty, co bardzo dobrze widać na ostatniej fotce.

A tu zdjęcie samej podkładki.
Obrazek


Z resztą, wydaje mi się, że samemu autorowi tematu powinno zależeć, na sprawdzeniu tego sposobu, ale jeśli bardziej mu się chce wyciągać poduszki to jego sprawa.

A jeśli nie wierzycie, to może QBS BODY SHOP się wypowie, bo on odkrył i naprawił u mnie tę usterkę
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Jak dla mnie przesunięcie pancerza linki sprzęgła, i podkładka...
A czy nie było by to to samo jeśli poluzował byś wszystkie poduchy i ustawił zestaw napędowy na maxa do wewnątrz ? - do grodzi.
Efekt ten sam po poprawnym osadzeniu ,dokręceniu zespołu napędowego na nowych nie zaolejonych paduchach ,a nie udających dobre stare śmieciowe wypracowane poduchy.

Oczka - otwory montażowe poduszek zawiesi silnika i skrzyni z biegiem lat również zmieniają swoją pozycje - rozjechane otwory , wypadało by je napawać. (napawać ? czy dobrze ująłem ?)

QBS BODY SHOP - odkrył i zaradził ,ale czy tak się to fachowo załatwia ?.
Nie że bym robił scenę bo sam też odwaliłem fuszerkę ,ale szukałem idealnego rozwiązania i całkowitego zapobiegnięciu występowania usterki wykluczając jej przyczynę ,a nie zaradzając Drutem.

Zaraz się na mnie posypią gromy ,ale ta podkładka "pomogła" brzmi tak samo jak:
Słychajcie ciążkjo działa mi pedał sprzęgła i krzywi mi łapkę co mam zrobić - wzmocnij łapę sprzęgła przez dospawanie pręta.

skutek gięcia znikł, ale czy sprzęgło chodzi lżej ? no raczej NIE bo przyczyna nie została zlokalizowana i usunięta ,a jedynie osłabione działanie uboczne wadliwego elementu ,który giął łapę sprzęgła.


szukaj przyczyny ,a nie łap się "Druta."

Tak myślę , ... Cofasz tak ? i szarpie ,a może jak cofasz łapie ci ręczny i szarpie.
(ja tak miałem i rozwiązaniem było - wymiana wszystkich gum i zapobiegawczo śrub wahaczy tylnych oraz linek i sprężyn w tylnych bębnach. i u mnie po kłopocie.)

Proponuję by zejść do trabanta we 2kę 1 cofa 2gi patrzy na to co się dzieje w komorze silnika.

Kilka razy szarpnąć do tyłu i do przodu na biegu silnikiem by sprawdzić co się dzieje z linką sprzęgła.

Sprawdził bym tuleje wahaczy przednich ale to raczej nie one (ale sprawdzić nie zaszkodzi)

(tak wiem i tak mnie nie lubicie :D)

Bross
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

U mnie akurat jeszcze rozwiercałem otwory w sankach i nic to nie pomogło, daje to raptem ok 1cm... Co do Druciarstwa, owszem można by tam wstawić tulejkę i by było estetyczniej, ale jak mówi porzekadło "patenty działają najdłużej", jeżdżę tak drugi rok i się trzyma, może kiedyś to poprawie. A wracając jeszcze do mojego przypadku, ktoś za bardzo wysunął jaskółkę do przodu auta, co skutkowało właśnie wysunięciem całego zespołu napędowego do przodu, skróceniu się pancerza i szarpaniu.

Co do Twojego pomysłu z patrzeniem we dwie osoby, średnio to działa, my szukaliśmy tego w kilka osób i nikt nie widział nic szczególnego w tym wszystkim. Dalej uważam, że założyciel tematu powinien sprawdzić tą linkę, to raptem 3 min roboty...
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

mlodyellow, OT. jak można jaskółkę wysunąć za daleko, skoro ma 2 znaki w postaci oczek ,które powinny się pokrywać z karoserią. Rozumiem ,pomyłki się zdarzają ,ale przy tak poważnej naprawie blacharskiej jak wymiana jaskółki ,robi się jakieś znaki ew pomiary co by nie popsuć. nie wnikam ,zdarza się sam przy Pierwszej wymianie progów dałem ciała, i skończyło się poprawką bo drzwi ciulato działały...


na ja to rozumiem ,może ma nie oryginalną linkę ?

Damian_lomza,
zerknij od strony pedałów czy linka sprzęgła nie opiera się na wałku/obudowie pedałów

Był spawany pedał ? (oczko linki z czasem się rozdziera)

Najlepiej napisz Co było robione ,spawane ,"tuningowane" bo zaczynam błądzić. Ciężko jest pomóc ,albo Dobrze doradzić ,kiedy nie mam wglądu ,a opis wskazuje głównie na jakiś luz wyczuwalny Tylko do jazdy w tył.
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

Fajnie, że temat się rozwinął :) Miło na forum zajrzeć :P
No więc linka od sprzęgła jest z hycomatu, który jest wyrzucony, jest luźna, sprzęgło bierze od połowy i chodzi dosyć lekko.
Ale jest inny problem, sanki są wygięte w miejscu gdzie jest mocowanie na poduszkę skrzyni i jest tam dorobiony płaskownik który odsuwa poduszkę bliżej grodzi, zrobił to poprzedni właściciel. Po wpięciu biegu wstecznego i "popychaniu auta do tyłu" wyczuwalny jest duży luz na tym mocowaniu myślę, że to będzie przyczyną.
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

Luźne tylne mocowanie skrzyni biegów na poduszce. Bank, mieliśmy to w jednym z trabów.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

Odświeżam kotleta :)
Tak jak pisałem mocowanie tylnej poduszki jest przerobione i odsunięte w stronę grodzi, a nawet poduszka na sztywno opiera się o ścianę grodziową a chyba powinna swobodnie pracować ? może to jest przyczyną.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

szarpnij mocno silnikiem pod maską zobaczysz co się dzieje w poduszką, nie powinna dotykać do grodzi, to może być to
Damian_lomza
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-07, 10:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damian_lomza »

Zmieniłem sanki na takie jakie powinny być i dalej szarpie na wstecznym. Nie mam zielonego pojęcie czym to może być spowodowane.
To, że trabant jest obniżony i półosie poszły w dół razem z "kamieniami" na półosi to chyba nie ma znaczenia ?
Poduszka przy grodzi siedzi sztywno, nie widać żeby była uszkodzona.
Wyjąłem skrzynię i jedyne na myśl co mi teraz przychodzi to zmienić sprzęgło.
Odpowiedz