Strona 1 z 4

Kołpaki - kapsle - Trabant 601

: 2011-07-13, 14:27
autor: Prezes
Mam pytanie do znawców tematu - jak były mocowane kapsle/kołpaki do felg Trabantowych - intersują mnie kapsle aluminiowe, które wyglądają troszkę jak miska/tależ aluminiowy od spodu - nie mają na środku żadnych przetłoczeń. A może były jeszcze kiedyś jakieś bardziej "okrągłe"?

Wiem że były conajmniej 2 rodzaje mocowań - na "zgrubieniach" felgi lub na dodatkowym pasku blachy przyspawanym do felgi - to chyba najstarszy typ.

Aby było wiadomo o jakie kołpaki mi chodzi to zamieszczam przykładowe zdjęcie:

: 2011-07-13, 14:36
autor: miedelnic
Moge sie mylic, ale na 99% w trabancie byl tylko jeden sposob na mocowanie kolpakow i to byl ten pasek blachy prostopadle zamocowany do felgi kilkoma zgrzewami. Patent na przyczepianie kolpakow na zgrubienia w feldze jest wartburgowski/barkasowski, nigdy nie widzialem go w trabancie (chyba ze na felgach z wartka)

: 2011-07-13, 15:21
autor: J.J.
dokładnie jak miedelnic napisał.
mama każdy rodzaj felg z kapslami do Trabanta i wszystkie mocowania wyglądają niemal tak samo ;)

: 2011-07-13, 16:53
autor: wnuq
ale na oby dwa rodzaje mocowań te kołpaki założysz bez problemu. Z resztą po założeniu kołpaka nie widać jakie masz mocowanie. Ale wiesz postaram się. :)

: 2011-07-13, 21:26
autor: Prezes
wnuq pisze:Ale wiesz postaram się. :)
Będę wdzięczny :) Poproszę dwie z przyspawanym paskiem :)

A jakieś bardziej okrągło-wypukłe kołpaki były?

: 2011-07-13, 21:27
autor: magik
może rozwieję dywagacje. Do kapsli zawsze były stosowane felgi z tzw "rantem" . Rant miał dwa rodzaje mocowań. Albo przetłoczenia rantu (nowszy typ) albo rant ze specjalnymi blaszkami które przebijając się przez niego tworzyły kliny. Ranty w felgach od warba to już inna bajka bo to raczej przetłoczenia w konstrukcji felgi. Ranty trabantowskie to zawsze dospawany/zgrzany element do felgi

: 2011-07-13, 21:35
autor: Qbs
wnuq pisze:Z resztą po założeniu kołpaka nie widać jakie masz mocowanie.
jeśli założysz wartburga z "cyckami" to będzie widać jaka to felga nawet jak założysz kapsel, bo tam jest 8 wycięć jak w najnowszych felgach trabanta, a nie 4 jak w felgach pod kapsle i do tego są widocznie szersze.

: 2011-07-13, 21:39
autor: Prezes
Wartburg odpada - ma inne ET w porownaniu z felgą Trabanta i będzie obcierać...

: 2011-07-13, 23:01
autor: Qbs
Prezes pisze:będzie obcierać...
w qeku?? jeśli to tylko teoria to może ta aukcja rozwieje wątpliwości, że nie będzie ocierać:
http://moto.allegro.pl/przyczepa-kampin ... 49606.html

: 2011-07-14, 06:34
autor: el wiktorro
Prezes pisze:Wartburg odpada - ma inne ET w porownaniu z felgą Trabanta i będzie obcierać...
Mam felgi z wartburga i mi nie obciera. Tylko jak podniosę samochód to opona opiera się lekko o ucho resora

: 2011-07-14, 07:47
autor: Prezes
Felgi do Qeka. Mam obawy jak Qek usiądzie że będzie obcierać od wewnętrznej strony o sprężynę albo mocowanie ale felgi raczej będą od Traba więc problemu nie będzie.

: 2011-07-14, 07:54
autor: GrzegorzB
Prezes pisze: A jakieś bardziej okrągło-wypukłe kołpaki były?
Były - aluminiowe, wyglądają jak stara miska dla psa ;)
Mam ich trochę.

: 2011-07-14, 09:45
autor: wnuq
Prezes pisze:w qeku?? jeśli to tylko teoria to może ta aukcja rozwieje wątpliwości, że nie będzie ocierać:
http://moto.allegro.pl/pr...1715849606.html
świetny qek..

: 2011-07-14, 09:50
autor: Kuzyn353
ET felgi z Wartburga jest identyczne jak w Trabancie i wynosi 35
Jedynie szerokość felgi z Wartburga to 4,5 cala, a z Trabanta 4 cale.
Czyli felga z Wartburga jest szersza o ćwierć cala w obie strony.

: 2011-07-14, 10:09
autor: wnuq
trudno to pokazać na zdjęciach, ale tak to wygląda dokładnie.