Pompa hamulcowa od CC.

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Pompa hamulcowa od CC.

Post autor: Misior601 »

Aż się boję zakładać ten temat, ale przeszukałem już forum.

Witam wszystkich, chciałbym założyć pompę hamulcową od Cinquecento (4 wyjścia) do Trabiego 601. Otóż:
1. Czy da się uniknąć cięcia ori szpilek - czyli czy wystarczy powiększyć/naciąć otwory na mocowanie w pompie?
2. Jak podłączyć ori Trabantowy zbiorniczek z pompą - przez jakieś króćce, czy co?
3. Czy trzeba coś kombinować z popychaczem?
4. Na co jeszcze uważać?

Z góry dziękuję!
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Ad 1 - TAK
Ad 2 - dać króćce od 125p
Obrazek
Ad 3 - kombinować nie ,ale wyregulować zawsze można (luz wg książki) [chodzi o bolec pompy wciskający tłok]
Ad 4 - na to czy pompa ma wkręcane końcówki przewodów M10x1 czy M10x1,25.
Trabant ma M10x1 takie jak VW


Bross
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Dzięki :)
A przewody miedziane od Trabanta są dobre na długość, żeby podłączyć do pompy? Czy trzeba dawać nowe, inne?
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Najlepiej nowe miedziane. Ogólnie powinny pasować ,ale ja zawsze nowe zakładam przy tego typu robótce.

Bross
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Tak... A dostać te króćce od PF125, to pewnie jedynie na szrocie?...
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

czasem są w komplecie z pompą.Ale można szukać 126 i 125P ,Polonez to ta sama pompa co CC
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

No, czasem są a ja dostałem pompę bez króćców. Jak zapytałem w motoryzacyjnym o same króćce, to dziwnie spojrzeli... Nic, pozostaje szukać. Dzięki za pomoc!

[ Dodano: 2014-09-05, 15:09 ]
Jeszcze jedno pytanie :) Czy można założyć też zbiorniczek płynu hamulcowego od CC? Jakie przeróbki?
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Jeśli pompa z CC to i zbiornik z CC bedzie pasować. tylko Eknij lekko pompę t,bo normalnie to lekko ociera się zbiorniczek o nadkole.
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Pompa założona!

1. NIE TRZEBA CIĄĆ ORI SZPILEK!!! Wystarczy naciąć otwory w nowej pompie.
2. Trzeba zadbać o dobry docisk pompy, tak żeby nie latała na boki - u mnie kawałek blaszki od wahacza z... Golfa...
3. Nie trzeba też króćców od PF125 - nawet kawałek rurki z twardego plastiku "z grzybkiem" daje radę.
4. CIERPLIWIE odpowietrzać pompę, koła, znowu pompę, koła, itd., oraz co ważne - odpowietrzyć czujnik stop, jeśli jest wkręcany obok przewodu!
5. A propos czujnika stop - najpierw można go wkręcić, potem spiłować (albo ostrożnie zjechać szlifierką) jeden bok nakrętki, co ułatwi nam wkręcenie obok przewodu hamulcowego.

Trabant teraz hamuje wreszcie jak każdy inny, "normalny" samochód :)
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Misior mógłbys dodać fotki jak to teraz wygląda, chyba sam się również pokuszę o usprawnienie układu hamulcowego :)
Jakie przybliżone koszta takiej "zabawy" ?
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Fotki dodam wkrótce, ale bardzo podobnie jak u Brossa. Koszta? Pompa hamulcowa od CC (u mnie 75 PLN), przewód hamulcowy miedziany 12 PLN (bo jeden się ukręcił) i płyn hamulcowy 15 PLN za 1 litr (na ewentualne dolewki). Do tego czas przeznaczony na pracę... W każdym razie - WARTO.
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

Nawet taniej mi wyjdzie niz zakup nowej pompy Trabantowskiej :D No i zależy mi na usprawnieniu Trabanta przy okazji remontu, lepssze hamulce, dodatkowo jeszcze 3 mocowanie sanek do karoserii, dzownki, wzmocnienia karoserii. Czekam na fotki :) Pompę razme ze zbiorniczkiem, czy oddzielnie kupowałeś?
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Szczerze to nie wydaje mi się, że pompa od CC jakoś szalenie wzmocni hamulce w porównaniu z trabantową, chyba że oryginalna już była złomem.
Awatar użytkownika
Misior601
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-08, 13:09
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Misior601 »

Pompa była akurat bez zbiorniczka, więc trzeba było zastosować przejściówki (króćce) między zbiorniczkiem Trabantowym, a pompą. Nie wiem czy pompa z CC wzmocni hamulce czy nie, u mnie nareszcie samochód zaczął hamować i to równo.
zdzicho1995
Posty: 159
Rejestracja: 2012-02-06, 00:02
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: zdzicho1995 »

A czujnik stopu masz Trabantowski czy jakis inny? Ja jak się w sklepie pytałem to proponowali mi z golfa bodajże 1.
Gletscherblau Trabant 601 '89 - w trakcie remontu...
Odpowiedz