Pierwsza machina !
Moderator: Mod Team
Pierwsza machina !
Witam !
Po półrocznych poszukiwaniach w końcu udało mi się zakupić mój pierwszy samochód !
Jak pewnie się domyślacie jest to trabant. Trabant posiada silnik 1,1 jest to limuzyna oraz posiada instalację gazową.
Autko zakupione od starszego Pana, który auta nie oszczędzał gdyż traktował go jako terenówkę ? rajdówkę ? sam nwm jak to określić gdyż jak zabrał mnie na jazdę próbną bałem się iż tego nie przeżyję jak zaczął autem driftować po łące (przemiły Pan po 60).
Autko zostało od razu przetestowane gdyż czekała mnie 72km trasa do domu. Zero zarzutów z podróży mimo iż nie oszczędzałem auta i jechało 80/90km/h zachowywało się bardzo ładnie na drodze, chociaż na zakrętach miałem małe problemy gdyż zapomniałem, że jestem w 700kg aucie i mnie trochę miotało na zakrętach .
Niestety problem pojawił się gdy dojechałem autem pod dom i zgasiłem silnik, więcej mi nie odpalił Na szczęście mój psiak również zakochał się w tym aucie !
Jeden z forumowiczów powiedział iż może to być rozrusznik dlatego będę chciał go jutro zawieść do regeneracji.
A poniżej zdj autka (mam nadzieje, że się dodadzą).
http://wrzucaj.net/vg1
http://wrzucaj.net/vgi
http://wrzucaj.net/vgy
http://wrzucaj.net/vgG
http://wrzucaj.net/vgH
http://wrzucaj.net/vgl
http://wrzucaj.net/vhX
http://wrzucaj.net/vha
http://wrzucaj.net/vhB
http://wrzucaj.net/vhf
I pierwsze pytanie czym czyścić podłogę w środku autka ? Wysmarowane jest chyba jakimś smarem.. I czym od razu go zabezpieczać ? Co w silniku i ew. w aucie od razu powymieniać ? Jak usuwać rdzę przy oknach by nie zniszczyć duroplastów ?
Po półrocznych poszukiwaniach w końcu udało mi się zakupić mój pierwszy samochód !
Jak pewnie się domyślacie jest to trabant. Trabant posiada silnik 1,1 jest to limuzyna oraz posiada instalację gazową.
Autko zakupione od starszego Pana, który auta nie oszczędzał gdyż traktował go jako terenówkę ? rajdówkę ? sam nwm jak to określić gdyż jak zabrał mnie na jazdę próbną bałem się iż tego nie przeżyję jak zaczął autem driftować po łące (przemiły Pan po 60).
Autko zostało od razu przetestowane gdyż czekała mnie 72km trasa do domu. Zero zarzutów z podróży mimo iż nie oszczędzałem auta i jechało 80/90km/h zachowywało się bardzo ładnie na drodze, chociaż na zakrętach miałem małe problemy gdyż zapomniałem, że jestem w 700kg aucie i mnie trochę miotało na zakrętach .
Niestety problem pojawił się gdy dojechałem autem pod dom i zgasiłem silnik, więcej mi nie odpalił Na szczęście mój psiak również zakochał się w tym aucie !
Jeden z forumowiczów powiedział iż może to być rozrusznik dlatego będę chciał go jutro zawieść do regeneracji.
A poniżej zdj autka (mam nadzieje, że się dodadzą).
http://wrzucaj.net/vg1
http://wrzucaj.net/vgi
http://wrzucaj.net/vgy
http://wrzucaj.net/vgG
http://wrzucaj.net/vgH
http://wrzucaj.net/vgl
http://wrzucaj.net/vhX
http://wrzucaj.net/vha
http://wrzucaj.net/vhB
http://wrzucaj.net/vhf
I pierwsze pytanie czym czyścić podłogę w środku autka ? Wysmarowane jest chyba jakimś smarem.. I czym od razu go zabezpieczać ? Co w silniku i ew. w aucie od razu powymieniać ? Jak usuwać rdzę przy oknach by nie zniszczyć duroplastów ?
Szczotka druciana na wiertarkę/szlifierkę/ręczna(hardcore)Bigosek pisze:I pierwsze pytanie czym czyścić podłogę w środku autka ? Wysmarowane jest chyba jakimś smarem.. I czym od razu go zabezpieczać
Zdjąć duroplasty, usunąć rdzę możesz tylko przez mechaniczne wyczyszczenie/wycięcie, zabezpieczenie i ponowne polakierowanie.Bigosek pisze:Jak usuwać rdzę przy oknach by nie zniszczyć duroplastów ?
Nie wiem co myśleć o tych dwóch zdaniach.Bigosek pisze:Niestety problem pojawił się gdy dojechałem autem pod dom i zgasiłem silnik, więcej mi nie odpalił Na szczęście mój psiak również zakochał się w tym aucie !
Fajnego masz psa :-)
Zbieznosc ksywek jesli chodzi o Nowy Sacz czy stara gwardia?
Co do szyb to ciezko cos zrobic bez demontazu uszczelek, chyba ze doraznie z pedzelka Brunox Epoxy (tani nie jest). Widac ze trabant soldinie zakonserwowany ale swoje przezyl. Uszczelki drzwi zmien bo stare.
Sprawdz na kanale czy nie zaczynaja pekac uszy tylnich wahaczy po takiej jezdzie, sa dosc delikatne w oryginlane...
Zbieznosc ksywek jesli chodzi o Nowy Sacz czy stara gwardia?
Co do szyb to ciezko cos zrobic bez demontazu uszczelek, chyba ze doraznie z pedzelka Brunox Epoxy (tani nie jest). Widac ze trabant soldinie zakonserwowany ale swoje przezyl. Uszczelki drzwi zmien bo stare.
Sprawdz na kanale czy nie zaczynaja pekac uszy tylnich wahaczy po takiej jezdzie, sa dosc delikatne w oryginlane...
a czemu nie ma zagłówków na przednich siedzeniach ?
Trabant 601 Kombi 1985 r. oraz Punto Grande 2011 r.
http://www.iv.pl/images/56934416867100683870_thumb.jpg- - - moje bryki ...
http://www.iv.pl/images/56934416867100683870_thumb.jpg- - - moje bryki ...
Witajcie !
Postanowiłem się podzielić malutkimi postępami z prac nad autkiem.
Końcem września pojawiła się myśl by naprawić ręczny oraz ogólnie hamulce gdyż praktycznie ich nie było.
Zwróciłem się wtedy o pomoc do wujka by sprawdził czemu nie ma ręcznego. Skończyło się na nowych : przewodach, cylinderkach tył, pompie hamulcowej, tarczach i bębnach oraz wymianie tylnego prawego wahacza . Następnie pojawiła się myśl by załatać dziury spowodowane korozją. Dlatego wraz z tatą oczyściliśmy podłogę by sprawdzić czy nie ma innych dziur poza widocznymi przy progach oraz w nadkolach.
Górne progi zostały wymienione na nowe oraz pas przedni.
Po zakończeniu konserwacji czuliśmy mały niedosyt i pojawiła się idea by pomalować samochód. Z pomocą przybył dziadek, który kiedyś posiadał kilka 601 w różnych wersjach i służył radą przy rozbieraniu auta.
W czasie rozbierania nie odbyło się bez niespodzianek jak wodospad wody po wykręceniu lewego kierunkowskazu z przodu auta.
Kolejny etap walka z szpachlą, gdyż autko uległo chyba lekkiej stłuczce i nieudolnej naprawi.(obecnie wymienił bym cały pas tylni lecz nie wiedziałem iż kupię takie cudo)
Oraz zdjęcie auta w podkładzie i walka taty z przygotowaniem klapy bagażnika pod podkład.
Pojawił się kolejny problem, hmm pękły spawy ramy ?! Na szczęście wujek załatwił szybko ten problem.
Pierwsza warstwa lakieru położona.
Wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe(poza tylnej szyby gdyż była w bardzo dobrym stanie)
Nowe wygłuszenie podłogi.
I przymiarki dywaniku.
Początkiem grudnia wraca pod dom.Grill z modelu 601 przystosowany pod 1,1.
Udało się też wymienić stare zniszczone nadkola na nowe z Opla(chyba astry).
Zostały również zmienione światła na te od modelu 601 oraz został zamontowany metalowy zderzak.
Oczywiście nie tylko mi się podoba.
Przednie światła zostały zastąpione światłami z golfa II.
Do zrobienia zostało jeszcze wiele, auto ma służyć do jazdy codziennej.
W planach jest:
-odnowienie deski rozdzielczej,
-zmiana przedniego zderzaka na metalowy (czeka na renowacje),
-alufelgi,
-nowe lusterka,
-zrobienie nowej tapicerki,boczków, podsufitki,
-car audio(ważne by grało),
-lekka kosmetyka lakieru(ze względu na malowanie w garażu wyszło kilka niedociągnięć),
-zajęcie się silnikiem(z tym mam największy problem gdyż nie znam się na tym),
I najważniejsze udział w jakimś wiosennym/letnim zlocie.
Obecnie nie prowadzę żadnych prac nad autem, gdyż nabawiłem się przepukliny międzykręgowej oraz zbliża się sesja..
Kolejne zdj postaram się dodawać w miarę możliwość oraz w przypadku widocznych postępów
Postanowiłem się podzielić malutkimi postępami z prac nad autkiem.
Końcem września pojawiła się myśl by naprawić ręczny oraz ogólnie hamulce gdyż praktycznie ich nie było.
Zwróciłem się wtedy o pomoc do wujka by sprawdził czemu nie ma ręcznego. Skończyło się na nowych : przewodach, cylinderkach tył, pompie hamulcowej, tarczach i bębnach oraz wymianie tylnego prawego wahacza . Następnie pojawiła się myśl by załatać dziury spowodowane korozją. Dlatego wraz z tatą oczyściliśmy podłogę by sprawdzić czy nie ma innych dziur poza widocznymi przy progach oraz w nadkolach.
Górne progi zostały wymienione na nowe oraz pas przedni.
Po zakończeniu konserwacji czuliśmy mały niedosyt i pojawiła się idea by pomalować samochód. Z pomocą przybył dziadek, który kiedyś posiadał kilka 601 w różnych wersjach i służył radą przy rozbieraniu auta.
W czasie rozbierania nie odbyło się bez niespodzianek jak wodospad wody po wykręceniu lewego kierunkowskazu z przodu auta.
Kolejny etap walka z szpachlą, gdyż autko uległo chyba lekkiej stłuczce i nieudolnej naprawi.(obecnie wymienił bym cały pas tylni lecz nie wiedziałem iż kupię takie cudo)
Oraz zdjęcie auta w podkładzie i walka taty z przygotowaniem klapy bagażnika pod podkład.
Pojawił się kolejny problem, hmm pękły spawy ramy ?! Na szczęście wujek załatwił szybko ten problem.
Pierwsza warstwa lakieru położona.
Wszystkie uszczelki zostały wymienione na nowe(poza tylnej szyby gdyż była w bardzo dobrym stanie)
Nowe wygłuszenie podłogi.
I przymiarki dywaniku.
Początkiem grudnia wraca pod dom.Grill z modelu 601 przystosowany pod 1,1.
Udało się też wymienić stare zniszczone nadkola na nowe z Opla(chyba astry).
Zostały również zmienione światła na te od modelu 601 oraz został zamontowany metalowy zderzak.
Oczywiście nie tylko mi się podoba.
Przednie światła zostały zastąpione światłami z golfa II.
Do zrobienia zostało jeszcze wiele, auto ma służyć do jazdy codziennej.
W planach jest:
-odnowienie deski rozdzielczej,
-zmiana przedniego zderzaka na metalowy (czeka na renowacje),
-alufelgi,
-nowe lusterka,
-zrobienie nowej tapicerki,boczków, podsufitki,
-car audio(ważne by grało),
-lekka kosmetyka lakieru(ze względu na malowanie w garażu wyszło kilka niedociągnięć),
-zajęcie się silnikiem(z tym mam największy problem gdyż nie znam się na tym),
I najważniejsze udział w jakimś wiosennym/letnim zlocie.
Obecnie nie prowadzę żadnych prac nad autem, gdyż nabawiłem się przepukliny międzykręgowej oraz zbliża się sesja..
Kolejne zdj postaram się dodawać w miarę możliwość oraz w przypadku widocznych postępów
Kolorystykę dobrał ktoś z totalnym bezguściem. Nadkola wkręcone na blachowkręty które przerdzewieją po tygodniu jazdy. Tylne lampy z 601 na dodatek w białym kolorze Całości dopełnia chromowany zderzak (z Żuka?) z lampami 126p Sorry, ale ten samochód wygląda jak z dupy. Za to powinien być prokurator.
[ Dodano: 2016-01-10, 17:19 ]
Tak powinien wylgądać Trabant Polo
[ Dodano: 2016-01-10, 17:19 ]
Tak powinien wylgądać Trabant Polo
- Załączniki
-
- aa
- 12494729_947628408639894_3698478634425109417_n.jpg (65.75 KiB) Przejrzano 13985 razy
-
- 12507298_947628331973235_6354800526737726792_n.jpg (66.55 KiB) Przejrzano 13987 razy
-
- 12508813_947628571973211_1308759702032935943_n.jpg (59.6 KiB) Przejrzano 13984 razy
601s Deluxe '90
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
1.1 Universal '91
Niewiadow N126d
IFA HP-400
Spokojnie, plastiki zastąpiły jedynie nadkola z laminatu, których nie udało mi się odratować.
Nadkola metalowe zostały zabezpieczone farbą antykorozyjną a następnie boll'em do konserwacji podwozi na wszelki wypadek. Skorodowane były jedynie w miejscach gdzie uszkodzeniu uległy wcześniejsze nadkola z laminatu dzięki czemu wymagały jedynie napraw miejscowych a nie wymiany całych elementów.
Nadkola metalowe zostały zabezpieczone farbą antykorozyjną a następnie boll'em do konserwacji podwozi na wszelki wypadek. Skorodowane były jedynie w miejscach gdzie uszkodzeniu uległy wcześniejsze nadkola z laminatu dzięki czemu wymagały jedynie napraw miejscowych a nie wymiany całych elementów.
Dramat czy nie czytając od początku uważam że autko dostało drugą szanse,fakt że jestem wielbicielem reanimacji na orginał jednak jakby nie to że ludzie realizują czasem własne pomysły byłoby nudno. Daj tylne lampy w kolor,wydaje mi się ze bedzie lepiej.
Nie ma jak to rodzina,Tata,Dziadek,Wujek wszyscy pomagają. U mnie to samo,tylko ze dziadek już niestety z góry.
Nie ma jak to rodzina,Tata,Dziadek,Wujek wszyscy pomagają. U mnie to samo,tylko ze dziadek już niestety z góry.
JEST:
Jetta 2 Coupe 91"
Jetta 3 USA 97"
Trabant 601 88"
Syrena 105 76"
Fiat 126p 83"
Transit Laweta 86"-do usług
Jetta 2 Coupe 91"
Jetta 3 USA 97"
Trabant 601 88"
Syrena 105 76"
Fiat 126p 83"
Transit Laweta 86"-do usług