Jako pierwszy post wypada się przywitać, tak więc WITAM serdecznie Was wszystkich.
Forum czytam już od około roku.
+/- 2 lata temu kupiłem Trabanta (1.1 kombi) z przeznaczeniem do codziennej jazdy. Ostatnie kilka miesięcy przechodzi remont. Jest całkowicie rozebrany i szykowany do malowania/spawania i kilku drobnych przeróbek (np., przeniesienie wlewu paliwa pod tylna klapę / pozbycie się wlewu z blotnika). Niestety kolejka do lakiernika u którego chce wyspawać i przemalować samochód ciągnie się bez końca, dodatkowo trabi dostał stosunkowo niski priorytet w jego warsztacie (dał moim zdaniem fajną cenę, sam ma Trabanta, widziałem jak go zrobił i to jest kolejny argument czemu akurat on ma to robić... inna spraw, ze niebardzo ktokolwiek inny chce się tego podjąć wiec czekam).
Z rzeczy, które do tej pory zrobiłem to pompa hamulcowa z serwem od Matiza (musze przyznać, ze daje rade) oraz obniżone zawieszenie o około 5 cm wiec szału nie ma, ale samochód służy do codziennej jazdy do pracy, a biorąc pod uwagę nasze piękne drogi, nie chce nic urwać wiec niżej nie idę. Dodatkowo mam już nazbierane kupę części od 601 - maski, grill, światła, zderzaki starego typu itp. Docelowo ma wyglądać jak starszy model (nie będę tutaj oryginalny i pewnie dostane po uszach od kilku użytkowników z forum
Obecnie zagłębiam się w temat silnika ale moimi przemyśleniami, wnioskami i pytaniami podzielę się w innym dziale.
Jak zacząłem tak skończę. Witam serdecznie i pozdrawiam użytkowników forum.
Witam
Moderator: Mod Team
Siema, miło widzieć nowych ludzi
Dozo na zlotach
I tak, będę truł dupę - będziesz ujeżdżał Grodzką
Dozo na zlotach
I tak, będę truł dupę - będziesz ujeżdżał Grodzką
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
no cześć.
zaszczyć nas zdjęciami jak już uda Ci się coś zrobić.
zaszczyć nas zdjęciami jak już uda Ci się coś zrobić.
Trabant 601 deluxe blue Borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek
https://www.facebook.com/trabant.601.deluxe.blue.borek
Trochę czasu minęło ale jak wiadomo, doprowadzić "Grodzką" aby mogła pokazać się na ulicy to nie lada wyczyn. Można powiedzieć, że to początek makijażu - od czegoś trzeba zacząć.
To są zdjęcia przed:
https://zapodaj.net/59e39e3ddddcc.jpg.html
https://zapodaj.net/82e663236a1cc.jpg.html
na tym zdjęciu już jest lekko obniżony przód, i tak zostanie. Trabim chce jeździć na co dzień i niestety nie mogę go bardzo posadzić. W tej chwili od sanek mam około 12 cm do aswaltu.
Tył obniżę, jak złoże całość.
Trzeba się rozebrać
https://zapodaj.net/696787d4575bb.jpg.html
https://zapodaj.net/affc3456e718a.jpg.html
Tutaj podczepione rzęsy, ale tylko przymiarka bez skręcania:
https://zapodaj.net/311240d65278e.jpg.html
Czas na szlif, podkład i farbę na "łeb" (... tylko proszę się nie walić się w łeb ... bo farba schnie):
https://zapodaj.net/51daaebe8e57c.jpg.html
https://zapodaj.net/4892043edeee4.jpg.html
https://zapodaj.net/0a092fdcdc836.jpg.html - zaklejony wlew paliwa. Przeniesiony jest na tył, pod klapę, koło prawego kierunkowskazu (pewnie będzie widoczny na innym zdjęciu).
https://zapodaj.net/ab741d64c43af.jpg.html - rzęski w odrzywce
Na tym etapie okazało się, ze "Grodzka" dostała gdzieś na spacerze lewego sierpa w prawy tył i trzeba było ja trochę uciągnąć aby miała swoje kształty. Słupek był uciągany, ze rdzawych rzeczy wyszły progi, o których wiedziałem już wcześniej - sito z góry i dołu, dorobione całe nowe, kawałek podłogi (tragedii nie było), dorobione jedno z nadkoli i prakrycznie cała "prawa baza pod tylny kierunkowskaz" + kilka pomniejszych dziurek. Ogólny stan, całkiem niezły jak na te lata.
Wyglądało, ze "Grodzka" ma kufer delikatnie przyrdzewiały (pewnie ze względu na ... wiek). Przy czyszczeniu klapy okazało się, ze jej dolnej części nie ma. Praktycznie 10 cm dołu klapy odpadło... Niestety nie było czasu na szukanie nowej. Udało się dospawać
Szacun dla blacharza/lakiernika !!
https://zapodaj.net/b693ce952e579.jpg.html
Tapeta położona:
https://zapodaj.net/c750019bfea4a.jpg.html
https://zapodaj.net/12e99c8dbad06.jpg.html
https://zapodaj.net/bc48339f75a80.jpg.html
https://zapodaj.net/39a16c454722e.jpg.html
https://zapodaj.net/29ae1802fb7f4.jpg.html
https://zapodaj.net/f7c0dd5f4480f.jpg.html
https://zapodaj.net/59f0e1873dd4f.jpg.html
https://zapodaj.net/51c589641ef04.jpg.html
https://zapodaj.net/98708544897fa.jpg.html
Konserwacja podwozia "grodzkiej" ... o bosze jak to brzmi ...
https://zapodaj.net/c4e9c68edd85c.jpg.html
https://zapodaj.net/be19bf9a2ddc7.jpg.html
https://zapodaj.net/ed843465bbfbb.jpg.html
https://zapodaj.net/edda1ec62cf8b.jpg.html - tutaj na pierwszym planie mój Tata - główny wykonawca. DZIEKI !! Zęby zjadł na tego typu zabawach, następna w kolejce czeka Syrena 104.
https://zapodaj.net/ca3332d0a137e.jpg.html
Na tym dzisiaj zakończę. Mam nadzieje, że za +/- miesiąc prześle kolejną partie fotek z postępów. Mamy nadzieje wyrobić się ze złożeniem wszystkiego do mniej więcej września. Czy się uda ? - zobaczy. Sami wiecie jak to jest, za co się weźmiesz, to okazuje się, ze jest do poprawki/naprawy/wymiany, nie mówiąc już o czyszczeniu i konserwacji. Krokiem milowym będzie wsadzenie silnika i zbadanie jego stanu (jest zakupiony 1.3 od warczyburga - więcej na wrocławskie korki mi nie jest potrzebne). Podobno w dobrym stanie, ale nie dowiesz się jak nie odpalisz...
Nictototak, coś się ruszyło i oby szło tak dalej
[ Dodano: 2016-10-18, 19:45 ]
Prawie skończony ...
https://zapodaj.net/8cff58a222588.jpg.html
https://zapodaj.net/0964a1cfa0a97.jpg.html
https://zapodaj.net/8bd1fb49bf8f1.jpg.html
https://zapodaj.net/0fcc839b7de1c.jpg.html
https://zapodaj.net/fce9ea45faa6d.jpg.html
silnik tak jak pisalem wczesniej od wartburga 1.3 - różnica nieziemska w porównaniu do oryginalnego 1.1. Serwo hamulcowe idealnie pasuje od matiza, hamulce podobnie jak silnik o niebo lepsze, zawieszenie minimalnie obizone z przodu - jesli chodzi o komfort to ;/
Kolejna sprawa to szukam jakichs fajnych kół. Ma ktoś z Was doświadczenie z 13" et35 5,5J opony 165/65? Sądzicie, że wejdą bez problemu ? Nie chce nic juz kombinowac z nadkolami itp. (szpilki oczywiscie inne, to wyczytalem).
[ Dodano: 2016-11-01, 20:57 ]
Dzisiaj zrobiłem pierwsza dłuższą trasę. W sumie 172 km przez wioski (Częstochowa - Wrocław). Z uwagi na sporo patroli i zawalone drogi nie przekraczałem 90 km/h, czasami wlekłem się w sznurze aut 60.
... mało co nie padłem ze śmiechu jak przyszło do tankowania - spalił 8,6 l na całą drogę. Wychodzi koło 5l/100 km. Wiedziałem, ze Trabi jest ekonomiczny ale aż tak ?
Aż się zacząłem zastanawiać czy mieszanki nie mam zbyt ubogiej, chociaż kopa ma, nie dławi się itp ...
To są zdjęcia przed:
https://zapodaj.net/59e39e3ddddcc.jpg.html
https://zapodaj.net/82e663236a1cc.jpg.html
na tym zdjęciu już jest lekko obniżony przód, i tak zostanie. Trabim chce jeździć na co dzień i niestety nie mogę go bardzo posadzić. W tej chwili od sanek mam około 12 cm do aswaltu.
Tył obniżę, jak złoże całość.
Trzeba się rozebrać
https://zapodaj.net/696787d4575bb.jpg.html
https://zapodaj.net/affc3456e718a.jpg.html
Tutaj podczepione rzęsy, ale tylko przymiarka bez skręcania:
https://zapodaj.net/311240d65278e.jpg.html
Czas na szlif, podkład i farbę na "łeb" (... tylko proszę się nie walić się w łeb ... bo farba schnie):
https://zapodaj.net/51daaebe8e57c.jpg.html
https://zapodaj.net/4892043edeee4.jpg.html
https://zapodaj.net/0a092fdcdc836.jpg.html - zaklejony wlew paliwa. Przeniesiony jest na tył, pod klapę, koło prawego kierunkowskazu (pewnie będzie widoczny na innym zdjęciu).
https://zapodaj.net/ab741d64c43af.jpg.html - rzęski w odrzywce
Na tym etapie okazało się, ze "Grodzka" dostała gdzieś na spacerze lewego sierpa w prawy tył i trzeba było ja trochę uciągnąć aby miała swoje kształty. Słupek był uciągany, ze rdzawych rzeczy wyszły progi, o których wiedziałem już wcześniej - sito z góry i dołu, dorobione całe nowe, kawałek podłogi (tragedii nie było), dorobione jedno z nadkoli i prakrycznie cała "prawa baza pod tylny kierunkowskaz" + kilka pomniejszych dziurek. Ogólny stan, całkiem niezły jak na te lata.
Wyglądało, ze "Grodzka" ma kufer delikatnie przyrdzewiały (pewnie ze względu na ... wiek). Przy czyszczeniu klapy okazało się, ze jej dolnej części nie ma. Praktycznie 10 cm dołu klapy odpadło... Niestety nie było czasu na szukanie nowej. Udało się dospawać
Szacun dla blacharza/lakiernika !!
https://zapodaj.net/b693ce952e579.jpg.html
Tapeta położona:
https://zapodaj.net/c750019bfea4a.jpg.html
https://zapodaj.net/12e99c8dbad06.jpg.html
https://zapodaj.net/bc48339f75a80.jpg.html
https://zapodaj.net/39a16c454722e.jpg.html
https://zapodaj.net/29ae1802fb7f4.jpg.html
https://zapodaj.net/f7c0dd5f4480f.jpg.html
https://zapodaj.net/59f0e1873dd4f.jpg.html
https://zapodaj.net/51c589641ef04.jpg.html
https://zapodaj.net/98708544897fa.jpg.html
Konserwacja podwozia "grodzkiej" ... o bosze jak to brzmi ...
https://zapodaj.net/c4e9c68edd85c.jpg.html
https://zapodaj.net/be19bf9a2ddc7.jpg.html
https://zapodaj.net/ed843465bbfbb.jpg.html
https://zapodaj.net/edda1ec62cf8b.jpg.html - tutaj na pierwszym planie mój Tata - główny wykonawca. DZIEKI !! Zęby zjadł na tego typu zabawach, następna w kolejce czeka Syrena 104.
https://zapodaj.net/ca3332d0a137e.jpg.html
Na tym dzisiaj zakończę. Mam nadzieje, że za +/- miesiąc prześle kolejną partie fotek z postępów. Mamy nadzieje wyrobić się ze złożeniem wszystkiego do mniej więcej września. Czy się uda ? - zobaczy. Sami wiecie jak to jest, za co się weźmiesz, to okazuje się, ze jest do poprawki/naprawy/wymiany, nie mówiąc już o czyszczeniu i konserwacji. Krokiem milowym będzie wsadzenie silnika i zbadanie jego stanu (jest zakupiony 1.3 od warczyburga - więcej na wrocławskie korki mi nie jest potrzebne). Podobno w dobrym stanie, ale nie dowiesz się jak nie odpalisz...
Nictototak, coś się ruszyło i oby szło tak dalej
[ Dodano: 2016-10-18, 19:45 ]
Prawie skończony ...
https://zapodaj.net/8cff58a222588.jpg.html
https://zapodaj.net/0964a1cfa0a97.jpg.html
https://zapodaj.net/8bd1fb49bf8f1.jpg.html
https://zapodaj.net/0fcc839b7de1c.jpg.html
https://zapodaj.net/fce9ea45faa6d.jpg.html
silnik tak jak pisalem wczesniej od wartburga 1.3 - różnica nieziemska w porównaniu do oryginalnego 1.1. Serwo hamulcowe idealnie pasuje od matiza, hamulce podobnie jak silnik o niebo lepsze, zawieszenie minimalnie obizone z przodu - jesli chodzi o komfort to ;/
Kolejna sprawa to szukam jakichs fajnych kół. Ma ktoś z Was doświadczenie z 13" et35 5,5J opony 165/65? Sądzicie, że wejdą bez problemu ? Nie chce nic juz kombinowac z nadkolami itp. (szpilki oczywiscie inne, to wyczytalem).
[ Dodano: 2016-11-01, 20:57 ]
Dzisiaj zrobiłem pierwsza dłuższą trasę. W sumie 172 km przez wioski (Częstochowa - Wrocław). Z uwagi na sporo patroli i zawalone drogi nie przekraczałem 90 km/h, czasami wlekłem się w sznurze aut 60.
... mało co nie padłem ze śmiechu jak przyszło do tankowania - spalił 8,6 l na całą drogę. Wychodzi koło 5l/100 km. Wiedziałem, ze Trabi jest ekonomiczny ale aż tak ?
Aż się zacząłem zastanawiać czy mieszanki nie mam zbyt ubogiej, chociaż kopa ma, nie dławi się itp ...