Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Dzwonki wahaczy, kielichy wahaczy

Post autor: r0man »

Projekcik piękny...

i tak z czystej ciekawości - co to jest ?:)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-08-21, 08:14 przez r0man, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

To ja odpowiem za autora. To są tuleje, które montuje się zamiast oryginalnych, odpadających kielichów tylnych wahaczy.
Tutaj dwie sztuki są nieco dłuższe. Po zamontowaniu tych dłuższych jako wewnętrzne mocowania wahaczy, poprawi się kąt pochylenia tylnych kół, wyprostują się, lub zrobi się lekki negatyw.
Montaż tych kielichów, znacząco poprawia bezpieczeństwo w Trabancie, poprzez zmniejszenie ryzyka "odpadnięcia koła" tylnego ;)
Awatar użytkownika
seba601s
Posty: 115
Rejestracja: 2011-05-08, 19:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: seba601s »

Kuzyn353 pisze:To ja odpowiem za autora. To są tuleje, które montuje się zamiast oryginalnych, odpadających kielichów tylnych wahaczy.
Tutaj dwie sztuki są nieco dłuższe. Po zamontowaniu tych dłuższych jako wewnętrzne mocowania wahaczy, poprawi się kąt pochylenia tylnych kół, wyprostują się, lub zrobi się lekki negatyw.
Montaż tych kielichów, znacząco poprawia bezpieczeństwo w Trabancie, poprzez zmniejszenie ryzyka "odpadnięcia koła" tylnego ;)
A gdzie takie coś kupić czy zrobić??
r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: r0man »

seba601s pisze:
Kuzyn353 pisze:To ja odpowiem za autora. To są tuleje, które montuje się zamiast oryginalnych, odpadających kielichów tylnych wahaczy.
Tutaj dwie sztuki są nieco dłuższe. Po zamontowaniu tych dłuższych jako wewnętrzne mocowania wahaczy, poprawi się kąt pochylenia tylnych kół, wyprostują się, lub zrobi się lekki negatyw.
Montaż tych kielichów, znacząco poprawia bezpieczeństwo w Trabancie, poprzez zmniejszenie ryzyka "odpadnięcia koła" tylnego ;)
A gdzie takie coś kupić czy zrobić??
http://www.601.pl/dzwonki-pod-tylne-wahacze/ tutaj masz rysunek techniczny na trochę krótszą wersję - a zrobić to może każdy tokarz :)

im dłuższe tym większy negatyw, jeżeli dobrze myślę.
Ostatnio zmieniony 2011-08-17, 18:20 przez r0man, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 36
Rejestracja: 2011-05-06, 21:18
Lokalizacja: Syreni Gród

Post autor: mateusz »

seba601s pisze:
Kuzyn353 pisze:To ja odpowiem za autora. To są tuleje, które montuje się zamiast oryginalnych, odpadających kielichów tylnych wahaczy.
Tutaj dwie sztuki są nieco dłuższe. Po zamontowaniu tych dłuższych jako wewnętrzne mocowania wahaczy, poprawi się kąt pochylenia tylnych kół, wyprostują się, lub zrobi się lekki negatyw.
Montaż tych kielichów, znacząco poprawia bezpieczeństwo w Trabancie, poprzez zmniejszenie ryzyka "odpadnięcia koła" tylnego ;)
A gdzie takie coś kupić czy zrobić??
U najbliższego tokarza.
A trabant- nie powiem, fajny. Bardzo ładny kolor. Jak będziesz tryskać felgi?
Ostatnio zmieniony 2011-08-17, 20:57 przez mateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Te od Zbuka są nieco inne. Te od Zbuka, są nakładane na oryginalne kielichy środkowe, bez ich obcinania.
Na starym forum znalazłem szkic pełnych kielichów do środka i na zewnątrz. Tak właśnie powinny wyglądać.
Pozbieram jakieś fotki i rysunki i zrobię osobny temat w warsztacie...

Dodano:
Swoje kielichy zrobiłem o średnicy 59,5mm. Resztę stożków tak jak na rysunku Zbuka. Całkowita wysokość kielicha 10,5cm. Po zamontowaniu są chyba kilka milimetrów większe niż oryginalne.
Po odcięciu starych kielichów, wsunąłem nowe wytoczone. Od góry skręciłem je używając podkładek i nakrętek widocznych na zdjęciu. Pierwsza nakrętka zwykła, druga samo-kontrująca.
Na dole są pospawane. Od dołu też użyłem dwóch nakrętek, w tym dolną samo-kontrującą.

Wszystkie użyte nakrętki i widoczny na zdjęciu pręt gwintowany, są dziesiątej klasy twardości.

Średnica wewnętrzna otworu po starym kielichu to 60mm.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Kuzyn353, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

Ale to nie temat o dzwonkach takze prosze o przeniesienie postów ;)
r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: r0man »

mhm... mi się robią te ZBuK'owe... we wtorek dostanę do ręki więc się wtedy wypowiem co i jak
sory za brakpolskich znakow i znikajaca czasem spacje ale niemam polowy klawiatury:)
Awatar użytkownika
blacha
Posty: 51
Rejestracja: 2011-03-17, 18:39
Lokalizacja: masz te dresy?
Kontaktowanie:

Post autor: blacha »

Trochę pomyliliście projekty.
Zbuk zrobił dzwonki które pozwalają wyprostować tylne koła, a nie zamienniki dzwonków z karoserii.
Jedno a drugie to zupełnie co innego.
Rysunek Kuzyna353 pochodzi z innego forum, z tego co mi wiadomo to jest to sprawdzony projekt.
Trabant 353 1989r.

www.GermanStyle.pl
Awatar użytkownika
Aren
Posty: 66
Rejestracja: 2011-06-05, 21:08
Lokalizacja: ŻARY

Post autor: Aren »

no ja mam robione wg tego rysunku "TECHNICZNEGO" :P tyle ze mam pusty w srodku, tylko 2 cm gwintu
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

oryginał był z blachy z gwintem w miejscu zwężenia (na dole), kołnierz (u góry) był zgrzewany z podłogą. Wzmocnienie pod podłogą "trzymało" dzwonki na miejscu.

Nie wiem czy nie pojawi się problem z trwałym zespawaniem takiego wytoczonego ze stali dzwonka z blachą podłogi. Różnica w grubości dość znaczna, a to powoduje późniejsze problemy.
Prezes

Post autor: Prezes »

Wzmocnienie pod podłogą "trzymało" dzwonki na miejscu.
A czy wzmocnienie pod podłogą nie było także zgrzane z dzwonkami?
r0man
Posty: 121
Rejestracja: 2011-07-31, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: r0man »

a takie mam pytanie - czy ktoś robił te kielichy i potem je jeszcze oksydował albo jakos przed rdzą zabezpieczał ?
sory za brakpolskich znakow i znikajaca czasem spacje ale niemam polowy klawiatury:)
warcab
Posty: 28
Rejestracja: 2011-08-10, 17:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: warcab »

a czy te tuleje sprawdza się w Trabancie na McPersonach

wykonuje jakiś tokarz takie coś na Śląsku
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Sprawdzą się w każdym typie zawieszenia.
Odpowiedz