Dobór pierścieni tłokowych.
Moderator: Mod Team
Dobór pierścieni tłokowych.
Witam wszystkich.
Niedawno zacząłem swoją przygodę z trabantem,dziś podczas wymiany wału, postanowiłem sprawdzić pierścienie tłokowe.
Po wsunięciu pierścienia do cylindra oczom mym ukazał się taki widok : Wszystkie pierścienie które miałem zamontowane na tłokach mają przerwę ok. 5mm
Przed rozebraniem silnika mierzyłem kompresję, 9 Barów zarówno na jednym i drugim cylindrze.
Na tłokach mam wybite 71,98.
Teraz nie wiem co dalej z tym zrobić. Czy po prostu kupić nowe odpowiednie pierścienie?
Czy należało by jeszcze zmierzyć cylindry i tłoki żeby sprawdzić luz?
Czy to są w ogóle pierścienie od trabanta?
Niedawno zacząłem swoją przygodę z trabantem,dziś podczas wymiany wału, postanowiłem sprawdzić pierścienie tłokowe.
Po wsunięciu pierścienia do cylindra oczom mym ukazał się taki widok : Wszystkie pierścienie które miałem zamontowane na tłokach mają przerwę ok. 5mm
Przed rozebraniem silnika mierzyłem kompresję, 9 Barów zarówno na jednym i drugim cylindrze.
Na tłokach mam wybite 71,98.
Teraz nie wiem co dalej z tym zrobić. Czy po prostu kupić nowe odpowiednie pierścienie?
Czy należało by jeszcze zmierzyć cylindry i tłoki żeby sprawdzić luz?
Czy to są w ogóle pierścienie od trabanta?
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 2011-12-20, 21:16
- Lokalizacja: 3-M
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Kup właściwe pierścienie,te wyglądają na oryginały,ale pewnie nominalne.
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
W 2t mierzenie kompresji nie jest oceną zużycia układu tlokowego, szczególnie przy starych konstrukcjach, gdzie wysoki tłok w połączeniu z filmem olejowym pełni rolę dodatkowego uszczelniania.
Pierścienie są bardzo ważne! Gdy są zbyt zużyte prowadzą do przypuszczenia kompresji i wiekszemu nagrzewaniu się dołu silnika. Temperatura niszczy wtedy dół silnika.
Co do wymiany na nowe pierścienie, jest to możliwe tylko przy niewielkim przebiegu, bo wtedy tuleja jest w miarę prosta i okrągła. Przy dużym przebiegu pierścień jest okrągły a tuleja nie, całość będzie przepuszczać kompresję. Poza tym nie da się tego dotrzeć bo tuleja jest gładka i proces docierania jest bardzo długi.
Pierścienie są bardzo ważne! Gdy są zbyt zużyte prowadzą do przypuszczenia kompresji i wiekszemu nagrzewaniu się dołu silnika. Temperatura niszczy wtedy dół silnika.
Co do wymiany na nowe pierścienie, jest to możliwe tylko przy niewielkim przebiegu, bo wtedy tuleja jest w miarę prosta i okrągła. Przy dużym przebiegu pierścień jest okrągły a tuleja nie, całość będzie przepuszczać kompresję. Poza tym nie da się tego dotrzeć bo tuleja jest gładka i proces docierania jest bardzo długi.
Całe życie z 2 T
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Czyli najpierw i tak muszę podjechać do jakiegoś warsztatu gdzie regenerują silniki, żeby zmierzyć czy cylinder się nadaje do montażu, ewentualnie zostawić do szlifowania? Dopiero wtedy można będzie dobrać odpowiednie pierścienie? Dobrze myślę?
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Dobrze myślisz
Przede wszystkim jak ktoś założył takie pierścienie świadczy o jego fachowosci. Można przypuszczać że tłoki też mogą być byle jak spasowane.
Luz tlokow można sprawdzić szczelinomieezem (tak z grobsza).
Pierścienie wkladajac nowe na ten wymiar w cylinder na różne jego wysokości i świecąc latarka sprawdzić czy światło nie przechodzi na styku pierścień cylinder.
Oczywiście luz na zamku powyżej 0.8 mm, nawet jak nie widać prześwitu światła, kwalifikuje cylinder do szlifu.
Ale żeby to sprawdzić trzeba mieć nowe pierścienie na wymiar cylindra na jaki był szlifowany.
Przede wszystkim jak ktoś założył takie pierścienie świadczy o jego fachowosci. Można przypuszczać że tłoki też mogą być byle jak spasowane.
Luz tlokow można sprawdzić szczelinomieezem (tak z grobsza).
Pierścienie wkladajac nowe na ten wymiar w cylinder na różne jego wysokości i świecąc latarka sprawdzić czy światło nie przechodzi na styku pierścień cylinder.
Oczywiście luz na zamku powyżej 0.8 mm, nawet jak nie widać prześwitu światła, kwalifikuje cylinder do szlifu.
Ale żeby to sprawdzić trzeba mieć nowe pierścienie na wymiar cylindra na jaki był szlifowany.
Całe życie z 2 T
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Oddaj lepiej cylindry, tłoki i pierścienie do szlifierza, on Ci doradzi, wytłumaczy co i jak. Ja kupiłem pierścienie i tłoki w motirexie, zabrałem pod pachę cylindry i szlifierz zeszlifował mi je pod wymiar. Koszt usługi 200 zł.
Trabant 601S, 1988 rok
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Tak zamierzam zrobić. W tygodniu postaram się podjechać do szlifierza i zobaczę co z tego wyjdzie:)
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Sprawdź czy wał nie ma luzow bo polowiczne remonty się mszczą
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
Wał właśnie wymieniłem i przy okazji wyszła sprawa z pierścieniami.
Wcześniej nie patrzyłem na pierścienie i tłoki, bo zasugerowałem się dobrą kompresją i myślałem, że tam będzie wszystko ok.
Byłem dziś pomierzyć cylindry, luz tłok-cylinder wynosi prawie 0,3mm
Zamówiłem już nowe tłoki i pierścienie na drugi nadwymiar.
Dzięki za pomoc:)
Wcześniej nie patrzyłem na pierścienie i tłoki, bo zasugerowałem się dobrą kompresją i myślałem, że tam będzie wszystko ok.
Byłem dziś pomierzyć cylindry, luz tłok-cylinder wynosi prawie 0,3mm
Zamówiłem już nowe tłoki i pierścienie na drugi nadwymiar.
Dzięki za pomoc:)
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 2014-10-11, 01:33
- Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Dobór pierścieni tłokowych.
0.3mm nieźle.. Luz montażowy tłoków DDR wynosi średnio 0.03mm