Strona 1 z 2

Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-04-29, 15:34
autor: tomek458
Witam,

Chciałbym przedstawić mojego Trabanta 601 z 1989 roku. Kupiony wczoraj, w sumie przez przypadek, bo nie szukałem Trabanta, ale był blisko więc tak wyszło, że kupiłem. :mrgreen: Trabant długo stał, ale w tej chwili jest na chodzie, tylko muszę się zająć hamulcami. Plan jest, żeby doprowadzić go do stanu używalności, nie przewiduję większych modyfikacji, odstępstw od oryginału. Jak na razie to go umyłem i trochę przepolerowałem :D.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Trabant 601 1989

: 2018-04-29, 18:57
autor: eda90
Myslalem ze to dwa rozne auta :mrgreen:

Re: Trabant 601 1989

: 2018-04-29, 20:01
autor: RemkoK
Witamy
Miło powitać kogoś, kto nie przeszedł obojętnie i uległ trabantowemu urokowi. Maszyna wygląda całkiem dobrze, drzemie w niej potencjał ;)

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-03, 20:11
autor: Endi
Dobrze powiedziane " drzemie w niej potencjał " :) Proponuję koledze zrobić mu nowe felgi, piaskowanie i malowanie, następnie biały dach, wtedy na pewno zacznie ciągnąć oko :)

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-03, 20:13
autor: Endi
Narożniki plastikowe zderzaków potraktuj opalarką a zrobią się bardzo ładne czarne a nie siwe. Tylko z pewnej odległości abyś nie stopił :)

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-03, 20:33
autor: Dawdzio
A ja, w przeciwieństwie do poprzednika, felgi proponuję wyczyścić a lakier zostawić w spokoju. Na zdjęciach prezentuje się bardzo ładnie. To po polerce wyszły takie plamy czy to jedynie odbicia?

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-03, 20:41
autor: Endi
Rzeczywiście kolega ma rację, na początek można spróbować felgi doczyścić i zobaczyć co z tego wyjdzie. Na początek proponuję użycie pasty ULTRA - CUT.

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-03, 21:28
autor: Damian88
Jak dla mnie Trabant w oryginale ze śladami eksploatacji to cud miód i orzeszki. Bardzo fajny egzemplarz, nawet mamy w tym samym kolorze :D

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-05, 12:30
autor: tomek458
Te plamy to zaprawki poprzedniego właściciela w nie do końca dobranym odcieniu. :mrgreen: Wczoraj przyszły niezbędne części, więc myślę, że po weekendzie Trabant wróci na drogi.

Obrazek

Re: Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-05-05, 19:31
autor: eda90
Zacznie hamowac :) po co kupiles 3 balwanki?

Re: Trabant 601 1989

: 2018-05-06, 10:03
autor: RemkoK
Endi pisze: 2018-05-03, 20:41 Rzeczywiście kolega ma rację, na początek można spróbować felgi doczyścić i zobaczyć co z tego wyjdzie. Na początek proponuję użycie pasty ULTRA - CUT.
Po co mękolić się z pastami, wystarczy deko rozrobionego z wodą Dimmer'a i spryskanie felg. Po czym należy dobrze spłukać, bo dimma jest żrący.
tomek458 pisze: 2018-05-05, 12:30 Te plamy to zaprawki poprzedniego właściciela w nie do końca dobranym odcieniu. :mrgreen: Wczoraj przyszły niezbędne części, więc myślę, że po weekendzie Trabant wróci na drogi.

Obrazek
Niezbędnie zmierz sobie zużycie bębnów po demontażu, czasem ich średnica może być poza granicą (202mm). Może się okazać, że zaplecze części zamiennych z fotografii jest tylko namiastką (U mnie się potoczyło... dodatkowo trzeba było rurki, bębny - tym Węgierskim, z Mar-Gut trzeba stoczyć rant o 2-3mm jeżeli mają być na przód).

Re: Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-05-08, 20:50
autor: Endi
Pasta koledzy dodatkowo nabłyszcza i usuwa zabrudzenia np. ze smoły itp. Ale widzę, że koledzy wiedzą lepiej więc już się nie udzielam.

Re: Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-05-08, 20:57
autor: Damian88
Po prostu jaki sens męczyć się z pastą przy felgach skoro to nie są zbyt płaskie powierzchnie i dużo zakamarków, lepiej faktycznie dimer, spryskać, przelecieć gąbką i po sprawie ;)
A czego dimer nie ruszy to i pasta nic nie da :D

Re: Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-05-10, 11:43
autor: bocian1981
Mam uwage dot. filtra paliwa. Jeśli jest to zwykły filtr do benzyny, to po jakimś czasie może ci zacząć samochodem szarpać bo się filtr zaklei mieszanką i nie będzie przepuszczał paliwa do gaźnika. Większość osób jeździ jak fabryka wypuściła - bez.
Fajny kolorek :]a to mój też Panamagrun ale dobierany na nowo w "naszych czasach"
IMG_20171222_150501 (Copy).jpg

Re: Trabant 601 1989 Panamagrun

: 2018-05-10, 14:14
autor: Dawdzio
Sprawę filtra paliwa przerabiałem, przydaje się, bo siatka przed kranikiem zwykle już nie istnieje. Jest tylko jedna ważna rzecz. Papierowy nie zdał u mnie egzaminu, bo paliwo nie dawało rady zaczynać przez niego płynąć. Kiedy już zaciągnąłem mieszanki "ustnie" to wszystko było dobrze, ale gdy nastąpił moment przełączenia na rezerwę to filtr się zapowietrzał i znów trzeba było wesprzeć grawitację. Co ciekawe, w motorowerze taki efekt nie występuje, podejrzewam, że jest tak z racji znacznie większej długości i mniejszego nachylenia przewodów paliwowych w Trabancie (w przeciwieństwie do prawie pionowych w motorowerze). Wymiana na filtr siatkowy (tzw. "do diesla") pomogła, od tego czasu nie ma żadnych problemów.