Platyny, styki, przerywacze...

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

Nadeszła ta chwila kiedy platynki się zdezelowały i trzeba je zmienić na nowe. Pytanie zasadnicze, które kupić? W ofercie są niby z DDRowa oraz współczesne za jakieś 12zł. Ktoś, coś doradzi?
Awatar użytkownika
dambra
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2017-04-15, 06:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: dambra »

Ja bym specjalnie nie trzymał się wszystkiego co jest z DDR, wiadomo jaka jakość była w tamtych czasach. W całym socjaliźmie ważniejsze było wykonanie planu niż dobry produkt.
Trabant 601S, 1988 rok
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: magik »

Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 206
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: Damian88 »

Albo mu EBZE włożyć i zapomnisz o zapłonie ;)
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

Chodziło mi raczej co kto ma w swoim aparacie, lub co zakładał z okazji modernizacji swojego zapłonu. DDRowo nie było takie złe, pomimo masowej produkcji nie wypuszczali bubli, przynajmniej ja się z tym nie spotkałem. Kupiłem jakieś zamienniki po12 zł za sztukę, jestem ciekaw co do efektów. Czy zapłon będzie na tyle sprawny i bezproblemowy.
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 206
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: Damian88 »

Akurat moją modernizacją było wkładanie EBZY do dwóch silników, oryginalne aparaty mam jeszcze gdyby coś i mogę sprzedać
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

Dziś doznalem szoku, ustawiwszy zapłon dla 1cylindra (4mm przed ZZ), ustawienie zapłonu dla 2jki okazało się fizycznie i praktycznie niemożliwe. Ruchoma płytka nie da się już bardziej przesunąć niżej, a zapłon wypada około 2 mm przed ZZ. :shock:
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: magik »

Typowe przygody początkującego. Widziałem też płytki rozpiłowane przez ten rzekomy brak regulacji, przyrząd do ciężarków już dorobiłeś ?
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

Tak, dzięki temu, że mam dostęp do tokarki dorobiłem tą blokadę. Tak myślałem, że trzeba będzie wywalić tą śrubę mimośrodową i podpiłować otwory mniejszej płytki. Zastanawiam się jak ten samochód mógł opuszczać progi fabryki niedoregulowany i z wieloma faux pa.
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: magik »

miałem kiedyś tak ekstremalny przypadek że wal był "skręcony" i punkty odniesienia mi nie wchodziły, być może błąd przy regeneracji, co ja się wtedy nadumałem, ale wracając do tematu to musisz dobrze założyć rozchylacz tak aby ciężarki nie cofnęły się nawet o ćwierć mm, wtedy na każdym ZZ obydwu tłoków ustaw przerwy na stykach takie luźne 0,4 i powinien wskoczyć w zakres regulacji
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

Zapłon ustawiony dosyć dokładnie, po podpiłowaniu mniejszej podstawy przerywacza zapłon wszedł w pasmo regulacji. Jednak jestem zagrzany, bo silnik na ssaniu owszem zapala ładnie, ale jak odpuszczę wzbogacanie, to dławi się i gaśnie. próba najmnieszego dodania gazu pogarsza sytuację jeszcze bardziej. O co kaman, nie mam pojęcia, gaźnik też żem przepatrzył i w miarę wyregulował. :?
buszmen
Posty: 11
Rejestracja: 2019-12-16, 21:52

Re: Platyny, styki, przerywacze...

Post autor: buszmen »

https://megawrzuta.pl/download/6863b5ea ... 8ec5f.html
Tak oto chodzi bestia na ustawieniach niestandardowych gaźnika. Dane regulacyjne 2óch śrób można sobie między bajki włożyć
Odpowiedz