Przegub zewnętrzny stary typ 601

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: kamil.koza88 »

Cześć, chciałem się zapytać, czy jest szansa wyjąć półoś bez ściągania zwrotnicy żeby dostać się do przegubu?

W moich jest luz jak w hip-hopie i tutaj pytanie, co szybciej się zużywa, przegub (co byłoby logiczne), czy półosie ze sworzniem zwrotnicy?

No i pytanie dopełniające, jakim smarem wypełniacie kielichy z przegubami, zwykły towot, czy jednak smar grafitowy?
Awatar użytkownika
Wojciech
Posty: 577
Rejestracja: 2012-12-15, 22:47
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: Wojciech »

kamil.koza88 pisze: 2020-09-14, 07:55 W moich jest luz jak w hip-hopie
Jak we wiadro panie kapitanie!
kamil.koza88 pisze: 2020-09-14, 07:55 Cześć, chciałem się zapytać, czy jest szansa wyjąć półoś bez ściągania zwrotnicy żeby dostać się do przegubu?
No i pytanie dopełniające, jakim smarem wypełniacie kielichy z przegubami, zwykły towot, czy jednak smar grafitowy?
Wydaje mi się że powinieneś zdjąć zwrotnicę, nie jest to skomplikowane i trwa moment, a mniej szarpania i męczenia się.

Ja u siebie dawałem dedykowany smar do przegubów.
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: kamil.koza88 »

No dobra, zasadniczo nie mam silnika i skrzyni, a nie chce mi się ponownie rozpinać układu hamulcowego (zauważyłem luzy po montażu hebli), wiec dostęp nie jest jakiś tragiczny. Bardziej mi chodzi o to, czy półos trzyma jakiś seager w zwrotniczy, czy zwyczajnie przypierniczyć młotkiem?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: kamil.koza88 »

Ktoś coś?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 202
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: Dawdzio »

Screenshot_2020-09-16-23-50-29-1.png
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: kamil.koza88 »

Czyli wnioskuje z tego schematu, ze albo przyjaciel młotek, albo żeby mieć dostęp do przegubu bez wybijania sworznia to odkręcić ten kosz. Tylko nie wiem, czy się wysunie z założonym przegubem.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: magik »

czop zwrotnicy się wyciska na prasie inaczej to tylko psucie
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Przegub zewnętrzny stary typ 601

Post autor: kamil.koza88 »

Właśnie miałem o tym pisac. Ja u siebie użyłem przyjaciela młotka (duży 1kg i z czuciem, a nie jak jakiś japiszon na maxa), poszło w 2 strony bez większego stresu, także jak nie ma się prasy, tez się da. A co się tyczy samego przegubu, to jest na tyle wystarczająco miejsca, ze jak się zdejmie segaera to można wysunąć trzpień na tyle, że przegub ładnie wyjdzie z tego kosza przy zwrotnicy.

To tak dla potomnych.

P.S.

I przegub zużywa się wcześniej jak czop, czy półoś, to tez tak na przyszłość

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz