Poważny problem przy regulacji drzwi

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Poważny problem przy regulacji drzwi

Post autor: mlodyellow »

Witam, mam kolejny problem w czasie remontu. A mianowicie, dziś gdy chciałem w końcu spasować duroplasty napotkałem na problem. Po montażu drzwi utknąłem... Jestem po prostu w szoku, przed remontem wszystko było w porządku, dziś po montażu zastałem taki oto efekt...

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Z początku drzwi w ogóle nie dolegały do uszczelki, ale to już rozwiązałem, teraz za nic nie mogę wyregulować tych drzwi... Czy to może mój błąd? Blaszki ustalające są wkładane od wew strony drzwi? Jeśli były by zakładane bezpośrednio na zawiasach wtedy myślę, że wszystko byłoby ok. Ale podczas rozbiórki pamiętam, że owe blaszki są w środku drzwi, a nie zew. Czy to od tego, że auto stoi na kobyłkach, a nie na kołach? Czy różnica mogłaby być tak diametralna?
Prezes

Post autor: Prezes »

Blaszki są wewnątrz drzwi - na zewnątrz jest tylko zawias. Co robiłeś w Trabancie przy remoncie? Odkręcałeś zawiasy od budy? Kobyłki nie wpływają na odległość drzwi.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Zawiasy nie były ruszane... Nawet jeśli by był i tak ich regulacja pozwala na wyjechanie zamkniętych drzwi w stronę uszczelki lub od niej. Trabant był rozebrany tak jak widać na foto, pojechał do piachu i tyle... Dodam może jeszcze to, że owe drzwi kiedyś były w wersji kombi, ale przymierzałem stare drzwi od tego konkretnego egzemplarza i również nie są równo, jest minimalnie lepiej... Fajnie jakby znalazło się rozwiązanie jakieś do jutra, bo takto przed weekendem spasowałbym duro i go pomalował w końcu, póki pogoda jeszcze jako taka jest...
Prezes

Post autor: Prezes »

No to skoro drzwi od innego Traba - to tu masz problem. Nigdy nie było takich samych drzwi... :)
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Rozumiem, że w takim razie musi zostać tak jak jest teraz, i musi być taka szpara? To jakie jest rozwiązanie, na przerdzewiałe drzwi? Czy kupując inne, musimy mieć nadzieje, że mogą być podobne do naszych starych i może bd pasować?
Prezes

Post autor: Prezes »

Możesz jeszcze odsunąć drzwi na zawiasach - podłożyć pomiędzy drzwi, a zawiasy blachy dystansowe odpowiedniej grubości. Innego rozwiązania nie widzę...
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Tak myślałem... W takim razie dziś to uczynię i spasuje w końcu duroplasty :D Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

rysunki tych blach dystansowych masz w Skurskim, możesz testowo dać parę podkładek fi 8
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Problem rozwiązany, na jedną stronę poszły blaszki 3x1,5mm z drugiej 2x1,5mm. Teraz mam problemy z dopasowaniem duro do budy, ale to inna para kaloszy, jakoś sobie bd trzeba poradzić z tym wszystkim ;)
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

Mam nadzieję że pasowałeś te drzwi bez zamka? Powinny się ładnie schodzić bez zatrzaskiwania, dopiero jak drzwi są równo reguluje się rygiel na słupku.
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

Buda nie była przypadkiem bita? Wiadomo, że drzwi nigdy nie są takie same ale nie wierzę w różnicę w gabarytach/konstrukcji drzwi rzędu 1 cm, że palec wchodzi i jeszcze ma trochę luzu. :shock:
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

A może się buda zniekształcić od stania na kobyłkach?
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
Dymator
Posty: 243
Rejestracja: 2011-05-05, 09:18
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Dymator »

No też mogła, przecież nie piszę, że nie ;)
Nie pomogą hamulce, nie pomoże gleba, poszerzenie i utwardzenie zawieszenia jak we łbie uroi się WRC.
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Wszystko się wyjaśniło. Taka duża różnica związana jest z tym, że od strony kierowcy jest już rozregulowany zawias i drzwi są mocno opuszczone. Ale nie dałem rady odkręcić owych zawiasów i zostało jak zostało. A co do dużych różnic, wynikało to z tego, że to drzwi od innego trabanta kombi. Wszystko rozwiązane, dziś byłby kładziony lakier, ale niestety pogoda nie dopisała i pupa blada... Mam nadzieje, że jutro się uda w końcu coś ruszyć.
Ostatnio zmieniony 2011-09-27, 19:07 przez mlodyellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.J.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1478
Rejestracja: 2011-03-05, 11:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: J.J. »

zawiasy od budy odkręcisz niestety tylko śrubokrętem udarowym.
pozDDRo - Trabant, Wartburg, Simson, Mify, Qek, Barkas i T3 :)

TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
Odpowiedz