[(S)] mocowanie poszyć z duroplastu

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

gargamel

[(S)] mocowanie poszyć z duroplastu

Post autor: gargamel »

Robię remont blacharski i zastanawiam się jak zamocować duroplasty...
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

Od góry standardowo na wkręty , na nadkolach nity lub śruby z łepkiem zamkowym.
Klejenie - ja korzystałem z kleju poliuretanowego - nie reaguje z metalem, dobry zakres temperatur, elastyczny po czasie.
Przed klejeniem sprawdź czy powłoka lakieru/farby w miejscu klejenia nie jest uszkodzona.

Przestrzegam przed silikonem.
Prezes

Post autor: Prezes »

Możesz kleić na Epidian 410, ale to powłoka bardzo twarda - na coś podobnego były klejona duroplasty w fabryce.
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Podłączę się pod temat mocowania.
1. Ile potrzeba np. poliuretanowego kleju do szyb na wklejenie duroplastów (z dachem włącznie).
2. Macie jakąś taktykę na mocowanie nitów w nadkolach?
Awatar użytkownika
Voo Doo
Posty: 96
Rejestracja: 2011-04-26, 23:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Voo Doo »

No racja silikon jest Zły y y y. Swego czasu studiowałem ten temat podczas "konserwacji" Specjalnie na tą okazję wybrałem dwóch towarzyszy zabawy. Masa uszczelniająco-klejąca firmy APP była celem ale że trudna do zdobycia w danym momencie więc zdecydowałem się na inna firmę, której nazwy niestety już nie pamiętam. O ile dobrze pamiętam bez dachu zeszło coś ok 3 tubek wielkości klasycznych pojemników na pistolet ręczny taki jak do silikonu właśnie itp. oczywiście nadkola i pozostałości po nich zdarte do gołej blachy odtłuszczone i zamalowane (konserwacja, reperaturki itp itd) Następnie sam duro i dół i boki masa. Góra kit samochodowy ze względu na miejsca wkrętów w szkielet metalowy. Co do nitów tu starałem się dobrać możliwie jak największe łebki i oczywiście nitownica musi być. Może się pojawić problem z nieco nadżartymi przez rudą zarazę otworami. Zanim przystąpimy do klejenia warto mieć przygotowane wszystko, tj śrubki i elementy skręcające oraz " podpórkę" dociskającą duro do szkieletu tak aby ładnie przez noc masa się utwardziła a na następny dzień przystąpić do dalszych zabiegów naprawczych.
Jeden niuans na koniec. W przypadku opcji sedan po wyjęciu tyłu wyleciał mi kawałek gumy koloru białego znajdujący się docelowo pomiędzy linią słupka B a nadkolem w linii podłogowej. Dobrze by było żeby po prostu wrócił na swoje miejsce chyba ze ktoś ma podobny zupełnie świeży i nieco grubszy materiał na jego miejsce. Chyba tyle. Ze swojej strony robiłem to już jakiś czas (5 lat) temu więc osoby które rozebrały więcej trabików zapewne mają już lepiej opracowane patenty.
Śląski oddział wsparcia użytkownika pojazdu marki Trabant
Awatar użytkownika
macq
Posty: 100
Rejestracja: 2011-05-05, 21:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macq »

W przypadku opcji sedan po wyjęciu tyłu wyleciał mi kawałek gumy koloru białego znajdujący się docelowo pomiędzy linią słupka B a nadkolem w linii podłogowej.
w kombi też :)
Moc z Andrychowa
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

nie musi to być drogi klej do szyb, ja kupiłem PU-50

poruszyłeś ważną kwestię tej "gumy" białej - u mnie to wylatywało razem z kawałkiem podłogi. Wykonałem na wymiar zetownik i wypełniłem dużą ilością PU. Nie wiedziałem jak PU sklei się z tą "gumą" itd.
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

ten kawałek białej uszczelki z PVC przy dolnych krawędziach błotników był fabrycznie montowany z czystej oszczędności. Poza tymi uszczelkami nie było tam innego uszczelnienia i dlatego przeważnie nie ma tam dziś blachy. My podczas remontu wyrzucamy te uszczelki do śmieci, a uszczelniamy dokładnie te krawędzie masą poliuretanową.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

jeszcze ważna sprawa - podłoga przy duro w bagażniku jest niżej. Skraplająca się woda, przecieki są więzione w tym zagłębieniu. Jak nie robisz oryginała to wypełnij te zagłębienia np. masą na spawy.
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

http://allegro.pl/guma-w-tubie-masa-usz ... 17998.html Takim czymś na przykład uszczelniać zagłębienia? :)
Champagne Beige '88
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

jak piszą że do blach - to tak
co do firmy Boll nie mam zastrzeżeń, przy okazji - mają dobry zmywacz do czyszczenia gaźników
Awatar użytkownika
mantex
Posty: 83
Rejestracja: 2011-06-09, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: mantex »

wiem że pewnie za późno ale ja używałem czegoś takiego (tylko kupiłem w leroyu):
http://ekobud-sklep.pl/tytan-uszczelnia ... 310ml.html

duroplasty dokręcałem nowymi śrubami i jakoś ponad rok już się trzyma :)
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

mantex, a jak z zawartością octu czegoś takiego? Nie ma obawy o rdzewienie blachy od tego? W porównaniu do ceny np masy klejąco-uszczelniającej Bolla jest w czym się zastanawiać ;) I czy nadawałby się do wypełnienia luki między uszczelką szyby?
Awatar użytkownika
mantex
Posty: 83
Rejestracja: 2011-06-09, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: mantex »

właśnie to :) ja pytałem szukałem w między czasie trwania remontu i to dekarz mi powiedział że ten silikon będzie dobry bo niema octu i nie będzie rdzewiał (pewnie dlatego stosują go przy uszczelnianiu metalowych poszyć dachów ...) i zaiste nie śmierdzi :)
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

mantex, czyli mówisz, że śmiało można tego użyć? Bo teraz jestem w fazie remontu i nie chciałbym zrobić go po łebkach, żeby mi wyżarło nadkola ;)
Odpowiedz