[(S)] mocowanie poszyć z duroplastu
Moderator: Mod Team
[(S)] mocowanie poszyć z duroplastu
Robię remont blacharski i zastanawiam się jak zamocować duroplasty...
Od góry standardowo na wkręty , na nadkolach nity lub śruby z łepkiem zamkowym.
Klejenie - ja korzystałem z kleju poliuretanowego - nie reaguje z metalem, dobry zakres temperatur, elastyczny po czasie.
Przed klejeniem sprawdź czy powłoka lakieru/farby w miejscu klejenia nie jest uszkodzona.
Przestrzegam przed silikonem.
Klejenie - ja korzystałem z kleju poliuretanowego - nie reaguje z metalem, dobry zakres temperatur, elastyczny po czasie.
Przed klejeniem sprawdź czy powłoka lakieru/farby w miejscu klejenia nie jest uszkodzona.
Przestrzegam przed silikonem.
No racja silikon jest Zły y y y. Swego czasu studiowałem ten temat podczas "konserwacji" Specjalnie na tą okazję wybrałem dwóch towarzyszy zabawy. Masa uszczelniająco-klejąca firmy APP była celem ale że trudna do zdobycia w danym momencie więc zdecydowałem się na inna firmę, której nazwy niestety już nie pamiętam. O ile dobrze pamiętam bez dachu zeszło coś ok 3 tubek wielkości klasycznych pojemników na pistolet ręczny taki jak do silikonu właśnie itp. oczywiście nadkola i pozostałości po nich zdarte do gołej blachy odtłuszczone i zamalowane (konserwacja, reperaturki itp itd) Następnie sam duro i dół i boki masa. Góra kit samochodowy ze względu na miejsca wkrętów w szkielet metalowy. Co do nitów tu starałem się dobrać możliwie jak największe łebki i oczywiście nitownica musi być. Może się pojawić problem z nieco nadżartymi przez rudą zarazę otworami. Zanim przystąpimy do klejenia warto mieć przygotowane wszystko, tj śrubki i elementy skręcające oraz " podpórkę" dociskającą duro do szkieletu tak aby ładnie przez noc masa się utwardziła a na następny dzień przystąpić do dalszych zabiegów naprawczych.
Jeden niuans na koniec. W przypadku opcji sedan po wyjęciu tyłu wyleciał mi kawałek gumy koloru białego znajdujący się docelowo pomiędzy linią słupka B a nadkolem w linii podłogowej. Dobrze by było żeby po prostu wrócił na swoje miejsce chyba ze ktoś ma podobny zupełnie świeży i nieco grubszy materiał na jego miejsce. Chyba tyle. Ze swojej strony robiłem to już jakiś czas (5 lat) temu więc osoby które rozebrały więcej trabików zapewne mają już lepiej opracowane patenty.
Jeden niuans na koniec. W przypadku opcji sedan po wyjęciu tyłu wyleciał mi kawałek gumy koloru białego znajdujący się docelowo pomiędzy linią słupka B a nadkolem w linii podłogowej. Dobrze by było żeby po prostu wrócił na swoje miejsce chyba ze ktoś ma podobny zupełnie świeży i nieco grubszy materiał na jego miejsce. Chyba tyle. Ze swojej strony robiłem to już jakiś czas (5 lat) temu więc osoby które rozebrały więcej trabików zapewne mają już lepiej opracowane patenty.
Śląski oddział wsparcia użytkownika pojazdu marki Trabant
ten kawałek białej uszczelki z PVC przy dolnych krawędziach błotników był fabrycznie montowany z czystej oszczędności. Poza tymi uszczelkami nie było tam innego uszczelnienia i dlatego przeważnie nie ma tam dziś blachy. My podczas remontu wyrzucamy te uszczelki do śmieci, a uszczelniamy dokładnie te krawędzie masą poliuretanową.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
http://allegro.pl/guma-w-tubie-masa-usz ... 17998.html Takim czymś na przykład uszczelniać zagłębienia?
Champagne Beige '88
wiem że pewnie za późno ale ja używałem czegoś takiego (tylko kupiłem w leroyu):
http://ekobud-sklep.pl/tytan-uszczelnia ... 310ml.html
duroplasty dokręcałem nowymi śrubami i jakoś ponad rok już się trzyma
http://ekobud-sklep.pl/tytan-uszczelnia ... 310ml.html
duroplasty dokręcałem nowymi śrubami i jakoś ponad rok już się trzyma
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty