[(S)] mocowanie poszyć z duroplastu

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

mlodyellow pisze:nie chciałbym zrobić go po łebkach
to proponuję Ci kupić środek, który jest dedykowany do nadwozi samochodowych, nie do dachu. Można przyjąć, że dach sobie spokojnie leży na budynku, a nadwozie auta podlega odkształceniom i drganiom podczas jazdy. W trabantach dopiero dobrze przyklejone duroplasty dają jako taką sztywność nadwozia, szczególnie jest to istotne w autach z ostatnich roczników, w których stosowano cieńsze blachy szkieletu.
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
mantex
Posty: 83
Rejestracja: 2011-06-09, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: mantex »

to racja a tamten środek to jednak silikon czyli zachowuje pewną elastyczność, ale nie wiem ja go użyłem i nie widzę śladów korozji zobaczymy jak będę musiał zdjąć któryś duroplast
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Wiecie co, klej do szyb APP kosztuje 18-19 złotych. Środek gruntujący też coś koło tego. Moim zdaniem lepiej wydać kilka złotych więcej i mieć pewność, że nie będzie rudej, nie będzie się odklejać i że w razie jakiegoś <tfu tfu> incydentu <tfu tfu, dla pewności> samochód jest jakkolwiek sztywny.
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

Kosiek pisze:...klej do szyb APP...
czy na kartuszu tego kleju jest też wzmianka o tym, że nadaje się do pokrywania farbami i lakierami, jak w przypadku masy klejąco-uszczelniającej?
nie wiesz - nie pisz bzdur!
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Kuchar, zadałeś dobre pytanie. Dorwałem tubę pozostałą po wymianie szyb, i faktycznie nie wspomniano o możliwości pokrywania lakierami.
Wydawało mi się jednak, że mamy już kilka trabantów sklejonych klejem do szyb...jeszcze na starym forum ktoś wspominał o konieczności stosowania primerów (tj. ktoś kleił bez i się rozczarował).
Cóż APP PU 50, z resztą jak i masy klejąco-uszczelniające bolla czy novola z założenia nadaje się do lakierowania. Najwyżej swojego skleję PU 50, do tego jest tańsza od kleju do szyb bo kosztuje niecałe 15 zł:D

[ Dodano: 2011-06-16, 13:36 ]
Jeśli coś nie zostało napisane jasno trzeba zasięgnąć informacji u źródła. Napisałem maila do app z krótkim pytaniem o to czy masy mogą mieć między sobą kontakt oraz o możliwość lakierowania. Oto odpowiedź:
"Witam. Kleje do szyb APP Auto Glass i APP Auto Glass GTX oraz masa klejąco-uszczelniająca PU50 są poliuretanami i współpracują ze sobą doskonale. Jak wszystkie szczeliwa poliuretanowe można je przemalowywać."
Kucharek
Posty: 26
Rejestracja: 2011-01-09, 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kucharek »

Mozna tez kliknac na pierwszy wynik z Google po uprzednim wpisaniu "APP PU 50" ;)

http://www.app.com.pl/_pl/Katalog/Pdf-t/040301.pdf
Awatar użytkownika
Kosiek
Posty: 173
Rejestracja: 2011-05-05, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiek »

Pytanie Kuchara dotyczyło kleju do szyb, do masy pu 50 nie mieliśmy wątpliwości :)
Kucharek
Posty: 26
Rejestracja: 2011-01-09, 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kucharek »

A to spoko. Nie bralem w ogole pod uwage kleju do szyb, bo nie o klejenie szyb tu chodzi chyba:)
Placik
Posty: 42
Rejestracja: 2011-06-18, 20:11
Lokalizacja: Radlin

Post autor: Placik »

Czy przed klejeniem duro szkielet mam być czysty tzn goła blacha czy przemalować farbą??
i co jednak stosować do klejenia
- Jednoskładnikowa poliuretanowa masa klejącą o szybkim twardnieniu przy udziale wilgoci zawartej w powietrzu. Stosowana do montażu szyb samochodowych.
czy
-Poliuretanowa masa klejąco-uszczelniająca Stosowana do uszczelniania spoin między blachami, rynnami, wspornikami reflektorów, oknami dachowymi oraz innymi częścimi karoserii
??
Był Trabant 601
Był WARTBURG 312 1965
Jest Trabant Polo kombi 1990
Jest inny na co dzień
A będzie mmm... może Warszawa M20
mlodyellow
Posty: 288
Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: mlodyellow »

Zdecydowanie tej drugiej. Jak użyjesz pierwszej, wyjdzie dokładnie tak samo jak fabryczny kit, czyli bd z czasem wchłaniać wilgoć i zacznie rdzewieć. Ja kleiłem się do podkładu, nie wiem jak robią inni.
Awatar użytkownika
zaściankowy
Posty: 229
Rejestracja: 2011-05-15, 16:01
Lokalizacja: LC LU LUB
Kontaktowanie:

Post autor: zaściankowy »

odświeżając temat

No i jak z perspektywy czasu oceniacie te perypetie z mocowaniem duro?
Rudy wyłazi, czy nie?
Jak to się wszystko jednak sprawdza?

duro kleić jednak na masę klejąco-uszczelniającą, np pu-50?
na gołą blachę, czy kleić na podkład?
a może jednak duro mocować inaczej?
Ponoć jazda trabantem jest jak seks bez zabezpieczenia

kiedyś: TadeK, 2T, 1990 r. sedan (Spłonął pod Oleśnicą)
Rysiek, 2T, 1982, kombi
dziś: KRzyś, 2T, 1985, sedan
a na co dzień: Lancia Musa 1.3 M-Jet i Micra k11 1.3
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

podkład ,lakier i klej boll do materiałów niechłonących - drewno metal , Poliuretanowa masa klejąco-uszczelniająca , kiedyś tak kleili i było ok.
kategorycznie odradzam klejenie na sylikon - silikonu nie da się pomalować. łuszczy się i odłazi.
ponti89
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-07, 19:31
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: ponti89 »

A stosował ktoś Wurtha klej+ szczeliwo ?
http://www.mini.org.pl/forum/files/20101113213_870.jpg
pzdr
Kuchar
Posty: 236
Rejestracja: 2011-03-01, 15:52
Lokalizacja: Konstantynów/Łódź

Post autor: Kuchar »

Ja stosowałem. To masa klejąco-uszczelniająca o własnościach identycznych jak produkty BOLLa i APP
nie wiesz - nie pisz bzdur!
ponti89
Posty: 13
Rejestracja: 2011-05-07, 19:31
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: ponti89 »

A no wlasnie bo kupilem i nie wiem czy dobrze ale w takim razie kleje na wurtha ;)
pzdr i dzieki :)
Odpowiedz