Hamulce 1.1

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
PewQ
Posty: 20
Rejestracja: 2011-05-05, 05:54
Lokalizacja: Przemyśl

Hamulce 1.1

Post autor: PewQ »

Witam,

Mam problem w Trabancie 1.1.
Otóż po odpowietrzaniu hamulców pedał stał się twardy i czesto bywało tak że wychodząc z samochodu światła stopu nadal się świeciły. W tej chwili hamując w ogóle się nie świecą. Czy to może zapowietrzona pompa hamulcowa?
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Prawdopodobnie czujnik na pompie wymaga wymiany.
JaJer

Post autor: JaJer »

W pierwszej kolejności sprawdź czy pompa nie jest podparta.
Czyli musisz sprawdzić luz na popychaczu. Jeśli luzu nie ma to klucz 13 w rękę, ustawić prawidłowo popychacz.
Co do świateł "STOP" musisz szukać przyczyny, zacznij od sprawdzenia czy na "czujniku" masz napięcie.
W następnej kolejności wymieniaj "czujnik" (jeśli napięcie było na jednym bolcu)
Pozdrawiam.

PS
- po wyregulowaniu luzu najprawdopodobniej wszystko będzie OK i hamulce wrócą do normy.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
xxl24h
Posty: 64
Rejestracja: 2011-05-06, 14:20
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: xxl24h »

I nie zaszkodzi sprawdzić żarówek jak okaże się że prąd masz na obydwu bolcach przy wduszonym pedale. Jajer jak ja cię dawno nie widziałem na technicznym. :D
Awatar użytkownika
YuLaS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 938
Rejestracja: 2011-01-06, 11:48
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: YuLaS »

najprościej i bez przyrządów - zwieramy dwa konektorki na czujniku powinny lekko zaiskrzyć i światła zaświecić. konektorki lubią korodować, a przewody czernieją.
JaJer

Post autor: JaJer »

Julas: wszystko ładnie, pięknie, ale jak oprawki żarówek też będą pokryte śniedzią (lub spalone żarówki) to lipa z twojego sposobu.
Taki sposób jest dobry, ale np. w trasie gdzie nie ma przyrządów. W tym przypadku potrzebny jest przyrząd tj. żaróweczka z przylutowanymi przewodami.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
PewQ
Posty: 20
Rejestracja: 2011-05-05, 05:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: PewQ »

Problem rozwiązany a przyczyna błaha... Bezpiecznik nie przewodził na drugi punkt. Plastik wtopił się z blaszką i nie przewodziło. Na pierwszy rzut oka nie było to zauważalne ani nie zwracało w żaden sposób na siebie uwagę. Wymiana bezpiecznika rozwiązała sprawę natychmiastowo.
JaJer

Post autor: JaJer »

PewQ napisał/a:
Problem rozwiązany a przyczyna błaha... Bezpiecznik nie przewodził na drugi punkt. Plastik wtopił się z blaszką i nie przewodziło. Na pierwszy rzut oka nie było to zauważalne ani nie zwracało w żaden sposób na siebie uwagę. Wymiana bezpiecznika rozwiązała sprawę natychmiastowo.


To sprawa elektryki, a jak z twardym pedałem?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
PewQ
Posty: 20
Rejestracja: 2011-05-05, 05:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: PewQ »

Chwile przed naprawą świateł stopu odpowietrzyłem układ i dolałem płynu. Pedał twardy ale nie na tyle by powodować samo zapłon świateł stopu gdy nie ma kierowcy w środku.
Według mnie wszystko jest ok :)
Odpowiedz