Długość przewodów hamulcowych

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Koreki4
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-14, 12:06
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Długość przewodów hamulcowych

Post autor: Koreki4 »

Witam!
Czy ktoś zna dokładnie długości przewodów hamulcowych? Byłbym bardzo wdzieczny za podanie tych wymiarów :) interesuje mnie długość zwłaszcza przednich przewodów.. .:)
I mina kierowcy golfa, którego właśnie wyprzedza trabant... Bezcenne :)
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

Witaj

Mam w bagażniku tylny sztywny przewód hamulcowy (ten na wahaczu) . Jutro jak pójdę pogłaskać Trabanta to Ci go zmierzę. :P
Koreki4
Posty: 19
Rejestracja: 2011-05-14, 12:06
Lokalizacja: Biłgoraj (Lubelskie)

Post autor: Koreki4 »

to albo 150 albo 125 :) a trzeba mi teraz bo części właśnie zamawiam :D muszą przyjść jak najszybciej... miechanik się niecierpliwi :p a niestety starego przewodu nie mam :/
I mina kierowcy golfa, którego właśnie wyprzedza trabant... Bezcenne :)
Awatar użytkownika
panadol1234
Posty: 172
Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: panadol1234 »

o rany zapomniałem.... :( A wszystko przez rozrusznik w mojej strupieszałej Cordobie. Tam niestety demontaż rozrusznika musi trwać parę godzin ażeby użytkownik poczuł w plecach "nowoczesność", motyla noga!
Awatar użytkownika
macq
Posty: 100
Rejestracja: 2011-05-05, 21:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macq »

601 czy 1.1? Jak 601:

-między cylinderkami w przednich hamulcach-27cm
-od bębna do przewodu elastycznego-26cm

(resztę podam jutro, bo nie mam na miejscu auta)
Moc z Andrychowa
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

do 601 moge dodać od siebie (pompa 1 obwodowa):
- do prawego koła sztywny 70 cm
- do lewego koła 30 cm ale jest na styk dobrze dać 35 cm
- od pompy do pierwszego łącznika na tylne koła ma 110 cm

macq - proszę zweryfikować :)
Awatar użytkownika
macq
Posty: 100
Rejestracja: 2011-05-05, 21:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macq »

No to weryfikuję. Pomierzyłem oryginalne metody metodą na przyklejanie sznurka, to myślę, że błąd wynosi max 0,5cm ale dla pewności lepiej dodać po 1cm do każdego wymiaru na zapas

601 POMPA 2 obwodowa

*Od pompy w stronę prawego koła- 77cm
*Od pompy w stronę lewego koła- 35cm

Od pompy w stronę tyłu samochodu:
*Od pompy do łącznika- 100cm
*Od łącznika do trójnika między wahaczami tylnymi- 162cm
*Na wahaczach tylnych-57cm

Lącznik to ta sześciokątna "tuleja" łącząca dwa przewody. W fabryce robili to, żeby łatwiej można było zdemontować przewody, ale jak Ci nie zalezy na oryginalności to możesz zrobić przewód od pompy do tylnego trójnika z jednego kawałka (100cm+162cm+3cm [długość oryginalnego łącznika])
Moc z Andrychowa
Awatar użytkownika
GrzegorzB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1387
Rejestracja: 2011-02-09, 13:17
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: GrzegorzB »

macq pisze:to możesz zrobić przewód
W jakiej cenie kupujecie przewody miedziane i końcówki?
W Krakowie mogłem kupić zwój 7 mb przewodu za 60,00 zł, a końcówki za ok. 3,00 zł za szt., wybrałem zakup gotowych przewodów do Trabanta dostępny u jednego ze sprzedawców w portalu aukcyjnym - wyszło taniej i szybciej!
GrzegorzB, Kraków
Trabi 1.1 KR__601
QEK HP500.83 "NRD"
CARTOON TRABANT KLUB POLSKA
komoon
Posty: 145
Rejestracja: 2011-05-07, 09:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: komoon »

wyjdzie Ci trochę mniej jak 5 metrów. plus dwie końcówki na długi, 4 na krótki tył, 4 na przód czyli w sumie 10 na przewody zewnętrzne i z 8 na te w bębnach? Zapomniałem jak to wygląda ;D nawet jak 18 to wychodzi taniej, ale nie jest to duża różnica... no i jeszcze trzeba mieć zagławiarkę, bo pobijakiem się bawić to nieporozumienie.
Jeden LUD!
Awatar użytkownika
macq
Posty: 100
Rejestracja: 2011-05-05, 21:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macq »

Ja tam nie weryfikuję, czy lepiej kupić gotowe, czy robić samemu- kolega prosił o wymiary, to podałem :mrgreen: Z tego co pamiętam, to z gotowymi przewodami trzeba czasem uważać, szczególnie jeśli chodzi o te w bębnach. Raz założyłem gotowy i strzelił, poczułem wtedy zalety układu dwuobwodowego ;)
Moc z Andrychowa
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

A jak się zarabia końcówki takiego przewodu ? Chodzi mi o to że gotowe są zagniecione zeby nakrętka dociskała a jak kupimy z bębna to sami musimy jakoś to zagiąć - jak to zrobić ?
wnuq

Post autor: wnuq »

specjalną maszynka... trabant ma troszkę inne zakończenia( zarobienia ) niż większość aut
Awatar użytkownika
guma_
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: guma_ »

wnuq pisze:specjalną maszynka...
to oczywiste - ale jak taka maszynka wygląda ? może ma ktoś foto - musze zaspokoić ciekawość :)
JaJer

Post autor: JaJer »

Maszynka jest dosyć prosta. (fotki nie mam) Jest mocowanie przewodu, stempel odpowiednio ukształtowany i to wszystko.
Maszynka jest prosta, a jednocześnie skomplikowana. Musi być precyzyjna by dokładnie zarabiać końcówki.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
macq
Posty: 100
Rejestracja: 2011-05-05, 21:02
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macq »

Wystarczy wyguglowac "praska do zaciskania przewodow hamulcowych" i dać na images :mrgreen:
Moc z Andrychowa
Odpowiedz